BAB 15

350 8 0
                                    

Setelah dua minggu mengharungi peperiksaan akhir semester, tiba lah waktunya untuk Freen pulang ke kampung halaman nya. Orang yang paling sedih ketika ini semestinya Becky kerana harus saling berjauhan dengan kekasih hatinya selama hampir 3 bulan sepanjang cuti semester. Becky sendiri yang menghantar Freen ke stesen bas. Sesampainya di stesen bas, seusai Becky memakir kereta nya, dia terus menangis dan memeluk Freen dengan erat.

Becky: I'm going to miss you, honey. Can you stay here with me?
Freen: I'm going to miss you too baby, but I can't. I miss my ibu and nenek too. We will meet again next semester, okay? *mengelap air mata Becky yang laju turun ke pipi nya*
Becky: tapi tiga bulan tu lamaaaaaaaa *rungut nya*
Freen: sekejap je. I akan kerja dekat sana, tolong ibu di café. Nanti you datang la jenguk I kalau you free. Tak jauh sangat kot Ipoh dengan KL. Hihi *pujuk Freen*
Becky: hmmm yela-yela. Give me my last kiss before you go back to Ipoh.
Freen: *mencium bibir becky dengan ghairah dalam kereta sehingga Becky menyerah kerana kehabisan nafas* Fuhh, enough baby or otherwise I will miss the bus. Bye baby. I love you so much. *mencium kening dan dahi becky*
Becky: Bye honey, I love you more. See you when I see you.

Tiga bulan berlalu dengan pantas apabila Freen telah pun menjejakkan kaki nya kembali ke Taylor University. Kali ini dia pula yang ingin membuat kejutan buat kekasihnya Becky. Dia memberi tahu Becky bahawa dia kan sampai di kolej esok, padahal hari ini dia sudah terpacak di asrama. Suasana agak sunyi. Sepanjang mereka berjauhan, mereka akan membuat panggilan video setiap hari tetapi hari ni agak sukar untuk Freen mencari alasan agar Becky tidak mengetahui tentang kejutan nya ini.

Hari ini juga merupakan hari keluar nya keputusan peperiksaan akhir semester 1. Freen merancang untuk menyemak keputusan bersama Becky. Tidak lama kemudian, Becky tiba-tiba menelefon Freen dan bertanyakan keberadaannya. Pada mulanya Freen memberitahu dia masih di Ipoh tetapi Freen tiada kepakaran dalam menipu dan akhirnya kantoi. Freen lupa bahawa mereka berdua ada memuat turun aplikasi di dalam telefon bimbit yang membolehkan Becky mengetahui lokasi Freen sekarang.
Becky segera bergegas ke asrama untuk bertemu Freen.

Becky: Honeyyyyy. I miss you so much!!! *melulu masuk dan terus melompat memeluk Freen seperti seekor koala*
Freen: I miss you too baby boo!!! *menyelamkan muka nya ke dada Becky*
Becky: Honey let's check our results!! *turun dari Freen dan mengajak Freen ke meja belajar nya. Freen membuka laptop dan Becky dengan ipad yang sudah ada di tangan nya*

Freen lega kerana mendapat anugerah dekan dan berjaya mengekalkan biasiswa nya, manakala Becky sedikit kecewa kerana dia tidak mendapat anugerah dekan disebabkan satu subjek dia mendapat gred B+. Freen menyemangati Becky supaya dia boleh membuat dengan lebih baik untuk semester depan. Lagipun bukan nya teruk keputusan Becky, cuma hanya terlepas anugerah dekan sahaja. Untuk seorang pelajar jurusan undang-undang, dia dalam kategori yang bijak. Freen menarik Becky ke katil dan memeluknya agar kekasihnya itu berasa nyaman dan tidak sedih lagi. Becky kemudian mengambil peluang untuk merasai bibir tebal Freen setelah tiga bulan berjauhan.
Ciuman mereka lama dan nikmat namun terhenti apabila telefon bimbit Becky berdering. Nama 'papa' terpapar di skrin, lalu dia segera menjawab.

Papa: Hello, Rebecca.
Becky: Yes, pa. What do you want?
Papa: Can you please come home tomorrow night. You must. You have no choice.
Becky: Oh please, what's again? Please Pa, I'm tired of this kind of shits.
Papa: Don't make me embarrassed. You must come home because we will hold your engagement ceremony tomorrow night. There are many important guesses will attend the ceremony.
Becky: Pa, do you realize what you are doing right now? Pa, look. I told you many times already. I still young and I do not love Izz Hakimi. I love someone else. Please cancel all this shits. I'm not going home.
Papa: I do realize, and I have to drag you from the college if you are not coming back.

Becky terus mematikan panggilan kerana terlalu kesal dengan apa yang diberitahu papa nya sebentar tadi dan terus menangis. Dia sudah menolak dari awal dan tidak pernah setuju dengan apa yang dirancang oleh papa nya dan juga keluarga Izz. Ini semua disebabkan masalah dalaman dan kepentingan perniagaan Syarikat masing-masing. Pada akhirnya, Becky yang menjadi mangsa keadaan menanggung semua nya.

Freen hanya mendiamkan diri dari awal kerana sudah mengjangka apa yang bakal berlaku dan apa yang bakal dia hadap. Mahu tak mahu dia kena kuat dihadapan Becky walaupun dalaman nya hancur berkecai. Dia memegang tangan Becky dan memeluknya supaya bertenang. Tiba-tiba telefon bimbit Becky mendapat satu notifikasi. Becky membuka pesanan itu dan pantas dia mencarut, "You bastard, Izz".

-whatsapp-

"Hi my future wife. Please be patient until tomorrow night, then you will be mine forever. Muah"

-bersambung-

K.I.T.AWhere stories live. Discover now