BAB 21

363 7 0
                                    

🔞

Seminggu sudah Becky dan Izz berkahwin tetapi baru 2 kali Becky menginap di rumah Izz. Selebihnya dia tinggal di asrama seperti biasa memandangkan dia masih lagi seorang student. Freen pula dalam fasa menerima hakikat, dia cuba untuk menjauhkan diri dari Becky kerana diam ahu menghormati perkahwinan mereka. Becky terkesan dengan tindakan Freen namun dia juga terasa hati dengan hubungan Freen dan abang nya Richard yang semakin hari semakin rapat. Padahal di sebalik itu, Freen dan Richard sebenarnya sedang gigih menyiasat tentang Izz dan Afifah setelah Freen menunjukkan segala bukti yang ada dalam telefon bimbitnya.

Afifah pula semakin tidak terurus, dia ingat dia boleh rapat dengan Freen setelah Becky berkahwin dengan Izz tetapi dia silap. Freen malah makin rapat dengan Richard. Hal ini membuatkan emosi nya makin terganggu, mungkin juga disebabkan perubahan hormon seorang ibu mengandung. Ya betul, dia disahkan pregnant ketika dia demam teruk dan dia pergi ke klinik. Dalam kepalanya dia ingin menggugurkan sahaja kandungan itu tetapi hati nurani nya sebaliknya. Dia hanya menangis sepanjang malam terkenang kesilapan yang dia buat bersama Izz dan lebih teruk lagi Izz tidak mahu bertanggungjawab ke atas nya. "Kau memang celaka Izz, anak ni aku simpan sebab aku tak sekejam kau. Kau tunggu karma kau", Afifah bermonolog.

-di kampus-

Freen: finally, habis pun kelas. rasa macam lama pulak kelas hari ni. jom makan weh. Lapar ah.
Afifah: kan, tapi aku tak lapar sangat. Macam takde selera nak makan. Tapi aku boleh teman kau.
Freen: eh? Kau kenapa? Selalu nya kau la yang paling semangat nak makan.
Afifah: aku rasa tak sihat. Eh jap, Becky tak join sekali? Selalunya dia pun dah habis kelas kan?
Freen: hmm kejap aku text dia.*agak ragu tapi dia cuba beranikan diri kerana dia telah mengabaikan whatsapp dan panggilan dari Becky*

-whatsapp-
Freen: Beck, sorry for disturbing you. I dengan Afifah nak ke kafe, nak join sekali tak? Kita orang tunggu dekat meja biasa.
Becky: Hi hon, finally you texted me after a week. Don't you miss me???? I almost crazy thinking about you. Dekat kampus pun you asyik mengelak dari I. Please, jangan seksa I macam ni. You wait there, I'm coming.

Freen dan Afifah telah pun berada di meja bersama dengan makanan mereka. Afifah hanya memesan buah. Freen pada mula nya hairan tetapi dia mula berfikir mungkin disebabkan kandungan nya. Becky kelihatan berlari ke arah mereka dan duduk disebelah Freen. Afifah mula membuang muka.

Becky: hey, dah lama tunggu? Sorry baru habis kelas.
Freen: takde lah, around 10 minutes.
Afifah: wah, makin berseri-seri pengantin baru. Dah dapat malam pertama ke?
Freen: ehemmmm *berdehem untuk redakan suasana* dah makan-makan. Kita orang ada kelas lagi lepas ni. You dah takde kelas kan?
Becky: oh, okay. Ha'ah kelas I dah habis tadi tu je.
Freen: ok good, lepas makan nanti balik bilik hati-hati.
Belum sempat Becky menjawab nya, tiba-tiba Izz entah datang dari mana mencelah perbualan mereka. Dia berkata, "dah habis kelas ke isteriku? Bagus, lepas ni jom balik. Rasa macam mengantuk awal la hari ni. *Pura-pura menguap*". Ketiga-tiga mereka terkejut terutamanya Afifah. "berani kau munculkan diri depan aku eh?", maki Afifah dalam hati. Freen tiba-tiba bangun konon nya ingin membasuh tangan tapi pantas dihalang Becky. Dia diam-diam menarik tangan Freen sebagai isyarat untuk kekal disitu. Becky kemudian bangun dari tempat nya dan menarik tangan Izz dan bergegas pergi dari situ sebelum dia membuat kecoh lebih lagi. Freen dan Afifah terdiam kebingungan.

Telefon bimbit Freen tiba-tiba bergegar menandakan ada notifikasi masuk. Tepat tekaan nya, notifikasi itu dari Becky, "sorry hon, I have to go like that because I don't want him to create a scene there. I know you are upset, so do I. I balik rumah Izz memandangkan esok Sabtu. I know you are not going to reply me, but I love you. Always. Miss you so much honey. Please know that I'm always waiting for you". Freen hanya memberi pandangan datar pada skrin telefon bimbitnya cuba menahan diri untuk tidak membalas pesanan itu. Ya, ego. Kemudian dia dan Afifah bergegas ke bilik kuliah untuk kelas yang seterusnya.

-di rumah Izz-
Izz yang berada di ruangan TV meminum alkohol sudah melebihi had. Sudah tiga botol kosong di hadapan nya, namun masih tersisa satu botol di tangan nya. Dia memasang muzik dengan sangat kuat. Becky hanya mampu menggelengkan kepala dari tingkat atas. Dia telah siap sedia untuk tidur namun dia terlupa untuk mengunci pintu. Sepanjang mereka berkahwin, dia dan Izz tidur di bilik berasingan. Nasib Becky malang apabila Izz menerjah masuk ke bilik nya dalam keadaan mabuk berat.

Izz: hey sayang, kenapa tidur tak tunggu i? *Nada mabuk*
Becky: oh shit, Izz, you salah bilik. Bilik you kat sebelah. *bangun untuk memimpin Izz ke biliknya*
Izz: kita kan dah kahwin, apa salahnya kita tidur sekali? *menolak Becky dengan kuat ke arah katil*

Izz mula melepaskan pakaian nya satu persatu, Becky pula menggigil ketakutan kerana dia terlalu lemah untuk melawan nya. Becky cuba untuk lari keluar namun direntap kuat oleh Izz sehingga kepala nya terhantuk di bucu katil. Kepalanya berdarah namun Izz tidak menghiraukan nya. Becky menangis ketakutan. Izz dengan keadaan tidak sedar mengoyakkan baju tidur Becky. Kini mereka berdua tanpa seurat benang. Dia mengunci kedua tangan Becky di atas kepala nya, dia mula mencium rakus bibir Becky. Becky tidak memberi sebarang respon malah menangis menahan marah kerana dia tidak terdaya berbuat apa-apa untuk melawan Izz. Izz terus memasukkan senjata nya ke dalam mahkota Becky dengan kasar. Kali ini, tiada rasa nikmat, yang ada cuma kesakitan. Setelah Izz puas, dia berkata:

Izz: wow you are so delicious. I've been craving for you long time ago.
Becky: fuck off. Get off me now. What you did just now is a rape. Bastard.
Izz: I don't care, you are mine now. *terus tidak menyedarkan diri*

Becky menolaknya ke tepi dan cuba bangun dalam keadaan sakit. Dia berusaha untuk memakai baju dan mengambil telefon bimbitnya untuk menelefon Freen. Hanya Freen yang berada di otaknya ketika ini. Pada mulanya dia ragu-ragu untuk membuat panggilan pada jam 2 pagi tetapi dia beranikan diri. Tidak sangka, hanya dua kali beep sahaja Freen terus menjawab panggilan nya.
-bersambung-

K.I.T.AWhere stories live. Discover now