-Pejabat Maju Jaya Holding-
Dato' Hassan: what's the matter you are happened to see me in this early morning, Mr. Armstrong?
Mr. Armstrong: My daughter is in the hospital, unconscious. Please ask your useless son what he did to Becky! *marah*
Dato' Hassan: wait... what??? What happened? *terpinga-pinga*
Mr. Armstrong: I want them to divorce as soon as possible.
Dato' Hassan: why so sudden ni? Calm down. Have a seat please.
Mr. Armstrong: no need, all I know is Izz must divorce Becky as soon as possible. *bentaknya*
Dato' Hassan: hey... dah habis fikir ke? You nak I tarik balik investment I dalam company you? *mengugut*
Mr. Armstrong: *terdiam* damn it... you cannot do that!
Dato' Hassan: Why not?
Mr. Armstrong: Shit, just ask your goddamn son what he did to Becky!
Sejurus Mr. Armstrong pergi meninggalkan pejabatnya, Dato' Hassan mengeluh dan terus mencapai telefon bimbitnya untuk menelefon anak lelaki nya, Izz Hakimi. Dia membuat beberapa kali panggilan namun tidak terjawab sehingga lah panggilan yang ke lapan baru dia mendapat respon dari Izz.
Dato' Hassan: Izz, kau kat mana? *Nada marah*
Izz: *baru bangun dari tidur setelah mabuk berat* apa ni pa pagi-pagi dah marah??? Izz baru bangun tidur ni hah, kat rumah. *memegang kepalanya sakit*
Dato' Hassan: kau bangun sekarang! Apa yang kau dah buat dekat Becky sampai uncle Armstrong datang mengamuk tadi?
Izz: apa yang Izz dah buat? *tertanya-tanya sebab dia sebenarnya lupa apa yang dah terjadi*
Dato' Hassan: sekarang ni isteri kau dekat hospital hampir meninggal, Uncle Armstrong datang pejabat serang papa suruh kau ceraikan anak dia!
Izz: hah??? Izz tak ingat apa-apa, pa.
Dato' Hassan: kau mabuk lagi kan? Kau jangan macam-macam Izz Hakimi, sebelum kau belum sempat rampas semua harta mereka kau jangan sampai kau dan Becky bercerai. Kau datang pejabat sekarang sebelum aku mengamuk!
Izz: okay-okay. Izz datang sekarang pa.
-Di hospital-
Freen bergegas ke hospital untuk melawat Becky setelah selesai menduduki ujian di kampus. Dia berlari dan memasuki bilik wad Becky. Ketika itu, Pn. Melia sedang berada di samping Becky.
Pn. Melia: Freen? Kamu dah habis kelas? kenapa berpeluh-peluh ni? Kamu berlari ke?
Freen: ya aunty, kelas dah habis untuk hari ni. Ha'ah saya berlari untuk ke sini.
Pn. Melia: ish kamu ni Freen, jangan lah berlari. Jangan risau dekat Becky, aunty ada ni hah.
Freen: *menggaru kepala nya yang tidak gatal dan dia meletakkan sekuntum bunga tulip di dalam pasu meja kopi tepi katil Becky*. Aunty, macam mana keadaan Becky?
Pn. Melia: hmmm dia masih belum sedarkan diri.
Freen: aunty, izinkan saya bercakap dengan Becky sekejap.
Freen memegang tangan Becky dan mencium penuh dengan kasih sayang dan kerinduan. Walaupun Becky masih koma, Freen yakin dia mampu mendengar apa yang dibicarakan dan merasai kehadirannya disisi. Perbuatan dan perbualan nya dengan Becky disaksikan oleh Pn. Melia. Pn. Melia berasa sungguh terharu terhadap apa yang Freen sudah lakukan kepada anak perempuan kesayangan nya. Dia mulai menyesal kerana tidak menghalang perkahwinan Izz dan Becky. Padahal Freen lebih layak untuk Becky kerana dia lebih menghargai dan pandai menjaga Becky. Lamunan Pn. Melia terhenti apabila bunyi bising pertengkaran antara Richard dan Izz Hakimi yang menceroboh masuk ke dalam bilik.
Izz: lepaskan aku la, aku nak tengok Becky!
Richard: berani kau datang tunjuk muka kau kat sini selepas apa yang kau buat dekat adik aku?
Izz: apa yang aku buat??
Richard: bastard! *menumbuk muka Izz* kau tanya apa kau buat? Kau nampak tak adik aku terlantar tak sedarkan diri dan hampir mati? Kau baru kahwin tak sampai sebulan dah jadi macam ni lah hanat!
Izz: *menyapu darah di bibirnya. Terdiam seketika apabila melihat keadaan Becky*
Freen: *terkejut dan hanya diam disamping Becky*
Izz: tepi lah budak miskin! Aku nak jumpa wife aku! *menolak Freen dengan kasar*
Richard: woi! Kau sentuh Freen atau adik aku lagi, aku tumbuk muka kau sekali lagi! *memberi amaran*
Izz mendekati Becky tanpa menyentuhnya. Dia merenung tajam kerana dia sebenarnya telah ingat apa yang dia buat terhadap Becky semalam. Dia kasihankan Becky kerana menjadi mangsa keadaan, dia ingin lepaskan Becky kerana dia tidak mencintainya tetapi dia telah diugut papanya. Dia juga tidak mahu kehilangan semua harta dan kemewahan yang dia ada sekarang. Jadi, dia harus melaksanakan semua arahan dari papa nya. Tiba-tiba, jari Becky bergerak dan perlahan dia membuka matanya. Dia melihat sekeliling sambil memegang kepalanya mungkin kerana kesakitan. Semua yang berada disitu panik terutamanya Freen dan Pn. Melia.
Izz: Becky, finally you dah bangun!
Freen: beck... *air mata nya mengalir laju dan bergegas ke katil*
Becky: urghhhh *merengek sakit*
Izz: you okay tak? *cuba untuk memegang Becky*
Becky: arrrhhhhhhhhhhhhhhh let me go!!!! *menjerit kuat ketakutan*
Izz: *mengundur ke belakang dan terdiam dengan reaksi Becky*
Freen: *terus memeluk Becky* shhh shhhh it's okay I'm here baby.
Becky: hon... help me! I'm scared!
Pn. Melia: Izz, I think you should go. Please.
Richard: true, berambus dari sini Izz. We'll see each other in court because I already lodge a police report. *nada sinis*
Izz pun keluar dari hospital. Ketika dia ingin masuk ke kereta nya, tiba-tiba telefon bimbitnya berdering. Dia melihat nama yang tidak asing lagi terpapar di skrin. Pada mula nya dia teragak-agak untuk mengangkat, tetapi akhirnya dia menjawab panggilan tersebut.
-bersambung-
YOU ARE READING
K.I.T.A
Fanfiction*cerita ini adalah rekaan semata-mata* Hubungan romantis antara dua jiwa yang bermula hanya sebagai seorang teman. Perjalanan hidup Shafreena & Rebecca di kampus dan kehidupan setelah itu diuji dengan pelbagai rintangan. Mampukah kekuatan cinta meny...