BAB 27

359 6 0
                                    

-Di meja makan-

Mr. Armstrong: Haaa... there you are. Come, have a seat sweethearts.
Freen: *menarik kerusi untuk Becky duduk* sit...
Becky: thanks, Freen.
Richard: ecececeyyyyy. Like newlywed couple. Hahahha *menyakat*
Pn. Melia: Richard, tak baik cakap macam tu.
Richard: betul la. Tu mama tengok la leher Freen, pontianak mana la yang kokak. Hahahaha
Freen: *lupa menutup lehernya dengan rambut kerana dia menyanggul rambutnya sebelum turun ke bawah* oh shit....
Becky: God damn it Richard, can you please stop *mencubit peha Richard yang duduk di sebelah nya*
Richard: auuuchhhhh... sakit la!
Mr. Armstrong: okay okay enough. Let's eat.

-di kampus-

Setelah turun dari kereta yang dipandu Pak Rahim, Becky dan Freen berjalan masuk ke dalam bangunan utama kampus, Freen menghantar Becky ke kelas nya terlebih dahulu untuk memastikan keselamatan kekasih hatinya sebelum dia bergerak ke kelasnya.

Freen: baby, nanti dah habis kelas, tunggu I dulu tau. Nanti I datang jemput you dekat kelas, lepas tu kita pergi kafe untuk lunch.
Becky: It's okay honey, I can walk by myself now. Kita jumpa dekat tempat biasa je.
Freen: nope! I tetap nak jemput you jugak. Baru hati I tenang.
Becky: yela yela, okay. Dah, pergi kelas cepat. Nanti you lambat pulak.
Freen: okay baby, I love you. Take care. Kalau ada apa-apa terus call I okay.
Becky: I love you too, hon. I will.

Sebelum kelas Becky tamat, Freen sudah pun terpacak di luar kelas menunggu nya untuk makan bersama di kafe. Becky tersenyum lebar kerana dia melihat kelibat buah hati nya dari jauh yang sedang berdiri di luar pintu kelasnya. Mereka berdua pun berjalan menuju ke kafe. Mereka duduk di tempat biasa cuma terasa sedikit janggal kerana kekurangan seorang ahli iaitu Afifah. Afifah masih ditahan di dalam wad NICU kerana mengalami kecederaan parah ketika kemalangan bersama Izz Hakimi tempoh hari. Freen merancang untuk pergi melawatnya apabila dia sudah ditukar ke wad biasa, kerana kalau pergi melawat sekarang pun hanya sia-sia kerana pelawat tidak dibenarkan masuk. Freen bangun dari kerusi dan pergi ke kaunter untuk membeli makanan untuk nya dan Becky.

Freen: here baby, your regular fav food! Makan banyak-banyak okay. Tapi hari ni I tak order air milktea, you kena minum air masak je dulu okay.
Becky: alaaa.... anyways thanks, hon.
Freen: nanti dah sihat sepenuhnya I belanja milktea size large okay baby?? *pujuknya*
Becky: yeayyyy. *soraknya. Becky menyuapkan chicken chop ke mulutnya* Uwekkkkk. Uwekkkkkk
Freen: hey kenapa baby???? Tak sedap ke??? Ke dah basi???? *tanya nya cemas*
Becky: I wanna go to toilet now. Please. Uwekkkkkk.
Freen: okay. Okay. Let me help you.

Mereka meninggalkan makanan mereka begitu sahaja. Di toilet, Becky muntah-muntah. Freen sangat risau. Dia telah menelefon Pak Rahim untuk datang segera menjemput mereka di kampus dan membawa mereka ke hospital. Di hospital Freen menghubungi Pn. Melia dan menghantar pesanan kepada Richard agar datang ke hospital kerana Becky sedang diperiksa di dalam bilik doktor.
Tidak lama kemudian Pn. Melia dan Richard tiba dari tempat kerja masing-masing. Mr. Armstrong pula macam biasa ada meeting penting di syarikat nya yang tidak boleh ditinggalkan. Doktor dan Becky kemudian keluar dari bilik rawatan. Doktor menunjukkan ekspresi wajah yang gembira manakala Becky sebaliknya.

Pn. Melia: dok, ada apa dengan anak saya?
Doktor: oh, dia okay. Tahniah puan, puan bakal menimang menjadi nenek. Anak puan sedang mengandung. *jelasnya*
Pn. Melia, Freen, Richard: haa????? Mengandung???? *menjerit serentak*
Becky: *hanya diam dan tunduk*
Doktor: ya, buat masa sekarang dia memang tengah mengalami simptom-simptom awal kehamilan. Dia akan alami alahan seperti muntah, loya, dan kepenatan. Jadi, beri perhatian lebih kepadanya. Jangan lasak-lasak.
Pn. Melia: ok baik doktor.
Doktor: nanti jangan lupa datang untuk buat pemeriksaan susulan secara berkala. Saya minta diri dulu ya.
Richard: thanks a lot. *bersalam dengan doktor*

Freen memapah Becky ke kereta yang telah menunggu di pintu utama hospital. Mereka semua pulang ke rumah dan menunggu kepulangan Mr. Armstrong untuk memberitahu berita ini. Jam 7 malam, mereka semua berkumpul di meja makan termasuk Mr. Armstrong yang baru pulang dari syarikatnya. Pn. Melia memberitahu kehamilan Becky kepada suami nya dan seperti yang dijangka Mr. Armstrong amat terkejut dengan berita itu. Becky pula hanya mendiamkan diri sejak pulang dari hospital. Freen dan Richard mula menunjukkan kerisauan.

Freen: ermmm.... Beck, makan sikit nak. Buah banyak ni kalau you tak boleh telan nasi.
Becky: *menggelengkan kepala*
Richard: princess, tak boleh macam ni. Nanti kamu sakit, baby pun sakit.
Becky: I don't want this baby!! I don't want baby from him!!! *jeritnya dan menangis*
Pn. Melia: Freen, tolong bawa Becky naik ke bilik. Nanti aunty suruh bibik naik hantarkan makanan untuk kamu berdua.
Freen: baik aunty, thank you. *freen memapah Becky naik ke bilik nya*

-Didalam bilik-

Becky: I tak nak baby ni!! *menangis sambil memukul perutnya*
Freen: shhh shhhh jangan cakap macam tu, tak baik. Baby ni tak berdosa. Lagipun dia hadir dalam hubungan yang halal. *memeluk dan memujuk Becky*
Becky: but I hate the father. I tak rela! Macam mana I nak pergi kelas? Macam mana I nak urus dia? I nak gugurkan baby ni *tangisan nya semakin kuat*
Freen: heyy...babe! Don't talk like that. I ada. Kita boleh jaga dan bagi kasih sayang dekat dia secukupnya. Bab belajar tu you can continue as far as you can before you deliver, okay? Nanti boleh sambung lagi kan? *pujuknya*
Becky: really hon??? You sanggup nak jaga dia dengan I?
Freen: of course, baby. Don't worry too much, okay??? Let's face this together. I wanna spend my whole life with you.
Becky: I don't want to lose you again this time. Stay with me. Promise?
Freen: yes babe, I promise to you since day one. I love you.
Becky: I love you more.

-bersambung-

K.I.T.AWhere stories live. Discover now