نظرت له بعيناها الخضراء ببرود وجمود قائلة له : ابعد..
أجابها ببرود مماثل : مش هبعد...وانطقي هتعملي معاه ايه؟
صرخت به بغضب جحيمي : هقتله واخليه يتمنى الموت ولا هيطوله..
تكلم ببرود : وانتي مفكره انك هتلاقيه...طب قولي هتقتليه ازاي...قولي..
صرخت بغضب : اسيبه يعني...دا قتل بابا اللي وثق فيه واعتبره صاحبه انا ممكن مشفتش وشه او مكنتش متذكره...بس متوقع مني ايه لما اعرف انه هو مفكرني هتركه...دا قتل اخوي ودلوقتي هو بين الحياه والموت ومفكرتي هسيبه..
تكلم بحزن وغضب : مش بس انتي حتى انا اخويا اللي قتله وهو في غيبوبه مفكره مش عايز اقتله...دا ضرب عصفورين بحجر واحد...واحنا لو تسرعنا دلوقتي مش هنعرف هيحصل ايه..
نظرت الى عيناه الزقاء...ثم اغمضت عيناها وامسكت رأسها..فقد فقدت السيطرة على نفسها..وافتحت عيناها وتحولت لون عيناها للاسود...قائلة بجمود وغضب : ابعد عن وشي احسلك..
تكلم بغضب : متحاوليش...مش هبعد...واقعدي هنا احسلك..
تحركت هي بغضب لكي تخرج لكن مسكها هو من ذراعها بغضب..ليتخبط ظهرها على الحيطه..ونظرت له بغضب جحيمي قائلة : ايدك لا توحشك..
تكلم بغضب : مش هبعد ايدي...متتهوريش المرة دي غير عن اي مرة..
أجابته بغضب جحيمي : هتبعد ايدك ولا هبعدها بطريقتي..
تكلم بغضب وهو بيضغط على ذراعها بقوة : مش هبعده ايدي..
صرخت بغضب : طب سيبني ع الاقل اخد حق اهلي...احنا لو سبناه هيقتل كل اهلنا...مش هيرحمهم هو بدأ من دلوقتي..
نظر لها وسرح وخفت مسكت ايده على ذراعها...وهي استغلت الوضع واخرجت سكين صغيرة وغرزت السكين في كتفه بقوة...نظر لها بوجع وكتم صرخته وضغط على ذراعها بقوة وتجاهل وجع كتفه...ونظرت له بغضب قائلة : ابعد ايدك وسيبني لاحسن اقتلك..
تكلم بغضب : اقتليني انا اهو قدامك اقتليني..
نظرت الى عيناه بغضب ولم ينتبه على السكين الذي كانت ماسكاها في ايدها وثم غرزت السكين في كتفه بقوة اكبر...فبعد ايده عن ذراعها فصرخ بوجع : اااه..
نظرت له وتحولت عيناها للاخضر ونظرت اليه الذي كان يمسك كتفه بوجع...ونظر لها وكتم وجعه...ونزلت دموعها قائلة بوجع : ااا..انا مكنتش في وعي...والله..
ومن ثم انهارت....نظر لها وامسك ايدها : اهدي الجرح مش عميق..
نظرت له قائلة ببكاء ووجع : مش انا...دي هي..
تكلم بقلق : اهدي الجرح مش عميق...ومين هي دي..
تكلمت ببكاء ووجع : انا...انا عندي انفصام في الشخصيه..
انهت كلامها وانفجرت من البكاء...ونظر لها بصدمة وتكلم بعد ان استوعب : اهدي انا معاكي...مش هسيبك..
نظرت له بعيناها الخضراء وحست بدوار قائلة بألم ووجع : ارجوك الحقني من نفسي..
انهت كلامها من ثم فقدت الوعي بين احضانه وصرخ بأسمها بقلق وخوف..
############################
دا اقتباس جديد...وتتوقعو مين دول...واتنمى يكون الاقتباس عجبكم..واما عن خصوص امتى هنزل الفصل الاول من الروايه..
هنزل الفصل الاول من الروايه بعد ما تخلص الجزء الاول من رواية حب ما بين الانتقام...واحتمال برضو اني ما انزلهاش بالجزء التاني من رواية حب ما بين الانتقام...واذا ما نزلت اول فصل الاول بعد ما تخلص الجزء الاول يبقى هنزلها مع رواية جريمة العشق...وإن شاءلله انزلها بعد ما تخلص الجزء الاول من رواية حب ما بين الانتقام...واستنو الاقتباسات الجايه...❤❤دمتم في امان الله❤❤
أنت تقرأ
قدر الاسد
Mystery / Thrillerاشخاص بسيطه طيبة....لكنهم لديهم ماضي وألم وجروح....لكنهم يحبو الخير....ما يضلمو احد وهم طيبين....لكنهم اقوياء ما يتركو حقهم....فهم وقد الجد لا يعرفوهم مطلقاً....فهم اصدقاء منذ طفولتهم....لكن ماذا يخبي لهم القدر....وكيف سيكون قصة الاسد والمازن الادم...