كيندرا فتحت عينيها لقت نفسها نايمه في حضنه رفعت وشها شافته مبتسم وبيبصلها
كيندرا : صباح الخير يا قلبي..
جاد ببتسامة : صباح الورد والفل والياسمين ياحبيبتي ..كيندرا : إنت صاحي من إمتا ..
جاد : صاحي من بدري وكمان طلبت أحلى فطار لأجمل كيندرا ..
كيندرا : ماصحتنيش ليه ..
جاد : لما صحيت كنت فاكر إني بحلم زي زمان كنت ببصلك وإنتي نايمه زي الملاك أول ماحسيت بيكي جوا حضني عرفت إنه مش حلم ..
كيندرا : لازم تصدق إني بقيت معاك لأخر العمر بحبك ياأجمل حاجه في حياتي ..
جاد : يلا ياقلبي الفطار جاهز قومي خذي دش و تعالي ..
جت علشان تقوم لكن جاد شالها بين يديه
كيندرا : جاد إنت بتعمل إيه نزلني على فكرة أنا عندي رجلين وأقدر أمشي بيهم ..جاد : لما أكون موجود أميرتي ماتمشيش على رجليها إتفقنا ..
جاد دخلها الحمام وكان مجهزوا قبلها
كيندرا : امم إنت جهزت الحمام كمان لاااا أنا كدا هتعود على الدلع ..جاد : اتعودي على راحتك إنتي لسه ماشوفتيش حاجة دي مجرد بدايه ..
كيندرا : بحبك أوي ياجاد قلبي ..جاد : وأنا بموت فيكي يا قلب جاد وغمزلها عايزه مساعده ..
كيندرا بحرج : جاد ياقلبي يلا على بره متشكرين مش عايزين مساعده..
بعد مدة قصيرة خلصوا فطار
كيندرا : الفطار حلو أوي ..جاد : دا بس فطار بسيط ياقلبي ..
كيندرا : لكن أحلى فطار أكلته في حياتي لأنه معاك ..
جاد : الحمد لله بعد كل التعب اللي عشناه اتحقق كل اللي كنت بتمناه دا أحلى صباح ..
كيندرا : دائما بعد التعب بيجي الفرج بس الصبر لما نرجع بيتنا هأكلك من إيديا وبس الأكل من برا ممنوع ..جاد : حاضر من عينيا هو أنا أقدر أرفضلك طلب يلا قومي جهزي نفسك ..
كيندرا : ليه هنروح فين هنرجع البيت ..
جاد : لا بيت إيه إحنا هنسافر لمكان من زمان نفسي أروحوا ومستني اليوم دا علشان نروحوا سوى ..كيندرا بفرحة : هنسافر فين ..
جاد: لا دي مفجأه يلا قومي جهزي نفسك ..بعد شوية وقت كيندرا و جاد كانوا قدام البحر
جاد : كيندرا عايزك تغمضي عينيك ..
كيندرا بهزار : إيه عايز تخطفني ..
ضحك جاد : هههه اه عندك مانع عايز اخطف مراتي ..
كيندرا : إنت تؤمر يا باشا هههه ..جاد ربطلها عينيها
جاد : أوعي تغشي لو غشيتي هرميكي في الميه ..كيندرا : ترميني في الميه لا لا أنا بخاف من الميه جاد أنا خايفة أقع ..
جاد : حبيبتي ماتخافيش وإنتي معايا أنا معاك ياقلبي ها مستعده هفتح الرباط من على عينيكي ..