بعد مدة من البحث عن سارة مالقوش ليها أثر
جاد بغضب : لو عملتها وهربت مش هرحمها حسام بلغ المعازيم يروحوا ..
سناء : سارة مهربتش أكيد حصلها حاجة ..أم سارة بدموع : بنتي فين ياسناء أكيد حد من أعدائكم هو اللي خطفها ..
جاد : أنا هروح لعمي دلوقتي ولو عرفت إن ليه إيد بالموضوع دا مش هرحمه ..
سناء : جاد مش عمك بس مايمكن تكون كيندرا ..
جاد : لا ياماما مش كيندرا لأنها كانت تعبانه والنهاردة كانت في المستشفى ..
حسام : بس ياجاد مافيش حاجة تأكد إنها اتخطفت ..جاد : ماهو دا اللي مجنني بس لو إتأكدت إنها هربت وكانت السبب في إحراجنا قدام الناس أنا ساعتها مش هرحمها أبداً ..
حسام : إنت هتروح لسعد دلوقتي ..جاد : أيوه ولو كان هو ورى اللي حصلها دا أنا هعرف إزاي احاسبه ..
رن هاتف جاد برقم مدير أعماله
جاد : وعليكم السلام إزيك ياعم صالح ..صالح : الحمد لله ياجاد بيه أنا أتصلت علشان أقولك خبر حلو ..
جاد : خير ياعم صالح خبر إيه اللي هتقولي عليه شكلك مبسوط ..
صالح : الشركة والقصر وكل أملاكك رجعولك ..
جاد : دا خبر حلو أوي إهتم إنت بالموضوع دا ياعم صالح لحد ما أنا أجيلك ..
صالح : تحت أمرك ياجاد بيه مع السلامه ..
جاد : مع السلامه وقفل الخط ..
سناء : خير ياجاد مين اللي إتصل في أخبار عن سارة ..جاد : دا عم صالح إتصل علشان يبلغني إن الشركة وكل أملاكي رجعولي ..
ريم : ألف مبروك ياجاد وأخيراً الشركة رجعتلك ..
جاد : أنا هروح دلوقتي يلا بينا ياحسام ..
*******************************************
خرجت رنا من أوضتها شافت زينب قاعدة بتتفرج على التلفزيون ..
رنا : ماما هي فين كيندرا أنا ماشوفتهاش من الصبح ..زينب : خرجت ومعرفش راحت فين أنا سألتها قالت إن عندها حاجة لازم تعملها وهترجع ..
رنا : تمام ياماما أنا هروح أقعد في الجنينة لحد ماترجع عايزه أتكلم معاها ..
زينب : رنا كيندرا حالتها بقت وحشه أوي خذيها واخرجوا سوى علشان تغير جو حاولي تخليها تنسى اللي حصل ..
رنا : حاضر هعمل اللي أقدر عليه علشان كيندرا ترجع زي ماكانت ..خرجت رنا للجنينة شافت كيندرا قاعدة على الأرض قعدت جنبها لقتها بتبتسم
رنا : الحمد لله أخيراً شوفت إبتسامتك خير شيفاك مبسوطة أوي ..كيندرا : مبسوطة أوي أوي يارنا ..
رنا : أنا ماشوفتكيش من إمبارح إنتي كنتي فين ..