"Hah?"
Arjuna angkat kening tengok aku. Tangannya masih memegang pen tapi aku tengok buku dia kosong helok je. Kau acah je eh bang?
"Awak ok ke group dengan saya time ujian lisan English tu nanti? Mana tau.."
Aku terus pandang tempat lain, sempat berdehem sebelum tengok dia balik. Tejut anje tiba-tiba je keluar sayang. Mak aku dengar ni mau dia terkejut monyet.
"Ok.. Kot.."
"Ye ke ok? Mana tau nanti depan cikgu tergagap gagap"
"Kenapa pulak?"
"Sebab time turn awak nanti saya nak tenung je, biar awak gelabah"
Eh tahi jantan ni. Nak kena lempang ke?
Aku kecilkan mata pandang dia yang dah gelak sorang sorang. Taktau la setan mana tengah rasuk dia sekarang. Adakah ini effect terlalu kuat study?
"Sembang kuat awak ni. Kerja sekolah tu bila nak buat?" Aku balas balik memandangkan kerja sekolah dia masih tak bersentuh. Tarikh pun tak ada lagi mat.
"Taknak buat pun sebenarnya. Saja nak teman awak. Yang awak tu, dari tadi pegang remote, cerita apa satu pun tak bukak lagi"
Ah damn. Aku pulak yang kena. Ha yelah yelah menang kat kau jela bang.
"Nak tengok la ni.." Aku tekan tekan remote tu, mencari episod anime Fruit Basket yang aku belum tengok.
Suasana jadi senyap untuk beberapa minit lepas aku bukak anime tu, hanya ada lagu latar je, tu pun aku dah skip muehehe.
"Awak dah makan ke?" Arjuna bersuara lagi lepas beberapa minit. Tangan dia dah start buat kerja sekolah nampaknya. Mungkin sebab aku tak layan dia sangat HAHAHAH
"Emm.. Last waktu rehat tadi la"
"Lama dah tu. Japgi mak awak masak tengahari, boleh la makan sekali. Sebelum ni mak awak masak, dia taknak makan sekali sebab dah kenyang katanya. Kesian saya makan sorang" Arjuna mencebik sambil buat muka kesian yang mana dah betul betul buat aku rasa kesian kat dia.
"Ye eh? Betul la tu. Lepas ambik saya sekolah, memang ibu makan kat rumah je sebelum datang sini. Tapi harini kan tak sempat balik, so boleh la ajak dia makan sekali"
"Ok nice. Boleh feeling feeling makan dengan bakal mak mentua"
La babeng. Ni rupanya niat dia. Tak jadi la nak kesian. Makin menjadi jadi delulu dia ni.
Aku hanya jeling dia sebelum teruskan tengok tv. Tak pasal pasal dah kena rewind balik part yang aku tak fokus tadi.
"Suraya.."
"Hm?" Aku angkat kening, tapi tak pandang dia pun. Masih fokus kat tv sebab Kyo Sohma lagi penting dari Zarif Arjuna MUAHAHAH
"Surayaa"
"Yee"
"Pandang la sini jap"
Eh elah. Kalau dia dah cakap centu memang aku tak boleh nak cakap apa la. Makanya aku pandang dia, masih dengan kening yang terangkat.
"Hehe comel"
Ah bish.
25 Januari 2024
YOU ARE READING
School | Destiny
RandomSemuanya bermula bila pengetua sekolah aku ambik mak aku kerja kat rumah dia untuk dapatkan gaji dan teruskan hidup. Sampai situ faham? Dan disini aku nak cerita pengalaman hidup aku sebagai student beshe beshe kononnya walaupun kalau ikutkan lima b...