Lepas habis waktu rehat, aku masuk kelas macam biasa dibontoti Zafira dari belakang. Niat nak tiru buku latihan math dia lepas sampai kat meja nanti terbatal bila aku ternampak Arjuna.
Yang tengah bercakap dengan ahmad jimbit a.k.a Husna, dan sorang lagi classmate aku yang tak penting jadi aku taknak mention nama dia.
Bro whut?
Aku hanya mampu diam dan alihkan pandangan sebab aku sedar, kitorang tak ada apa-apa in public.
"Tengok tu tengok tu. Macam betul je aku teka haritu"
Ah shibal kau Zafira. Dasar menonyoh garam pada luka yang dah berdarah putih ni.
"Dok rilek dating sampai ke kelas orang. Mesti tadi rehat sekali ni" sambung lahnat itu.
Aku hanya mengangguk sebelum merembat buku latihan math dia dan kembali ke tempat aku.
Babeng punya sakit hati aku dengar Zafira punya conclusion. Rasa nak lastik getah ke mulut dia.
Nak dijadikan cerita ini secliche nak mampus, aku terjeling pulak diorang berdua tu dan pandangan aku bertembung dengan Arjuna.
Malas nak layan pandangan dia, aku hanya menjeling, tapi muncung aku memang tak boleh diselindung dah. Biar la orang lain nak nampak pun. Bukannya diorang tau aku tengah badmood kat siapa.
Tengah aku busy tiru kerja math, si ahmad albab yang duduk kat meja sebelah aku pun kembali. Namanya Khalis si mulut cebok jamban.
"Yo Arjuna!" panggil si cebok jamban tu membuatkan Arjuna melangkah ke arah kami
"Kau dah isi ke borang haritu?"
Arjuna hanya mengangguk sebelum dia tengok aku. Aku sedar benda tu, tapi sengaja taknak tengok dia balik. Biarkan dia kena ghosting MUAHAHAHA
"Suraya"
Ah shibal dia panggil pulak. Terpaksa la aku angkat kepala tengok dia.
"Tumpang sandar eh"
Ayat dia yang seterusnya buatkan aku rasa nak sepak kaki dia biar cacat sehari, tapi aku hanya angguk sekali sebelum jeling dia lagi.
Ternyata dia cuma nak mintak izin nak bersandar kat meja aku sambil bersembang dengan Khalis ya gaess. Apa yang aku harapkan? Dia nak pujuk aku kat sini? Bruh nevahh.
Tapi balik japgi mesti dia pujuk ehek.
5 Mac 2024
Geli geli saiya membacanya
YOU ARE READING
School | Destiny
RandomSemuanya bermula bila pengetua sekolah aku ambik mak aku kerja kat rumah dia untuk dapatkan gaji dan teruskan hidup. Sampai situ faham? Dan disini aku nak cerita pengalaman hidup aku sebagai student beshe beshe kononnya walaupun kalau ikutkan lima b...