12

46 9 1
                                    

Harini aku sendiri dah jadi saksi dimana Arjuna tak bercakap langsung time dia dengan Arif datang kelas aku lagi untuk berbincang lagi dengan Husna pasal kawad kadet polis.

Eh tino ni tak paham aku. Apa yang susah sangat dia nak setuju? Ke saja je  nak pakwe aku cari dia hari hari? Haa ni yang kawe nak maroh ni.

Mind that, aku lagi tak paham kenapa diorang kena bincang kat kelas aku padahal tiga tiga makhluk tu budak kelas Gemini. Apa kelas aku ni bilik meeting kadet polis ke?

Sambil tendang tendang kaki meja Zafira, aku jeling diorang tapi masih dicover. Arjuna nampaknya tak fokus sangat perbincangan tu, cuma silang lengan sambil tengok luar tingkap.

Bapak sem pakwe aku.

"Woi"

Bahu aku ternaik dek terkejut dengan tamparan Zafira kat lutut aku. Kenapa lutut? Sebab otak dia terletak kat situ ok sekian.

"Apa?"

"Kau tenung Arjuna ke tadi?"

Mata aku hampir membulat tapi aku try hard nak cover.

"Apasal pulak? Takde kerja ke?"

"Mana tau. Dah kau asyik tengok arah sana je"

"Takde takde. Aku curious je diorang hari hari pujuk Husna tu, tapi dia asyik tolak je dari masuk kawad. Memang takde orang lain dah ke?"

Zafira hanya meng ohh kan je sebelum dia senyum. Ini suspicious ye anak anak.

"Ada je" katanya sebelum dia panggil Arif dan Arjuna buatkan diorang berdua menoleh ke arah kami.

"Weh, Iris nak masuk kawad tu boleh ke? Husna taknak en?"

Ala babinya member aku.

"Weh mana ad-"

"Alhamdulillah! Akhirnya cukup jugak barisan utama. Makaseyy Iris! Esok boleh datang practice eh" kata Arif sebelum dia berjalan keluar dari kelas aku dengan senyuman lebar dan sedikit joget.

Aku hampir mencarut nama seekor haiwan tapi tak jadi bila aku perasan Arjuna tengah tengok aku dengan kening terangkat. Jadi aku balas balik dengan kening terangkat jugak.

"Kau KRS kan? Nanti nak ambik uniform kadet polis bagitau aku eh"

Aku hanya mengangguk sebelum hela nafas berat lepas dia blah. Zafira dijeling tajam.

"Machebai kau, Zaf. Dah lama hidup ke?"

"Alah bukan selalu kau nak berkawad sebelah pakwe"

"Memang la tapi agak agak la sampai sanggup nak masuk kawad semata mata nak duduk sebelah dia" aku balas sebelum baru tersedar apa yang dia cakap tadi. Perlahan lahan aku toleh tengok Zafira yang dah tersenyum sinis.

"Ohh.. Betul la.."

Anjay..

24 Mac

School | DestinyWhere stories live. Discover now