11

47 9 11
                                    

Aku menjenguk ke dalam kelas Gemini yang takde cikgu tu, mencari kelibat seseorang tapi tak jumpa jumpa sampai aku terpaksa tenung sorang sorang demi nak cari dia.

Kemana pulak si jimbit yini? Toilet ke?

"Cari siapa?"

Satu suara dari arah belakang aku buatkan aku hampir menyebut nama seekor haiwan yang haram, sebelum aku menoleh.

Dan disitu berdiri tak lain tak bukan, peminat setia aku.

"Um.. Cari Huda"

"Ohh.. Tak tau" Arjuna angkat bahu sambil mencebik. Riak dia terus berubah lepas aku bagitau niat aku.

Aku hanya senyum nipis padahal dalam hati dah rasa nak sepak dia. Jawapan dia memang sangat membantu dalam usaha pencarian aku ni.

"Ingatkan cari saya"

Kening aku ternaik lepas dia cakap macam tu. Ewah ewah bang. Kau jangan memacam eh. Member kau dengar kang masak aku.

"Awak tu saya tak payah cari pun. Awak yang datang sendiri"

"Cause everybody has an addiction, and mine just happens to be you" balasnya selamba.

"Arjuna, nak kena cubit ke?"

"Cubit la. Awak punya cubit tu rasa macam kena gigit dengan anak kucing je tau" Arjuna senyum sinis penuh berlagak.

Drama apa yang dia cuba buat depan kelas sendiri ni? Ni kalau ada orang dengar-

"Cubit?"

Ah shibal.

Terus Arjuna toleh belakang pandang Huda yang terpacak belakang dia dengan muka confuse.

Arjuna pandang aku, aku pandang Arjuna. Sumpah aku cakap, kalau Huda sus something, malam ni dia call memang aku taknak angkat.

"Aa haah. Suraya kata nak cubit kau sebab dia cari kau merata tak jumpa jumpa"

"Hok aloh. Aku ada kat kelas Aries je do"

"Buat apa?"

"Ada sorang budak kelas tu mintak number kau"

Arjuna pandang aku lagi sebelum kembali memandang Huda dengan kening berkerut. Riaknya dah berubah jadi macam nak makan orang.

"Tak payah"

"Memang ah aku tak bagi pun. Kang kau marah pulak sebab aku memandai mandai"

"Haah. Lagipun kalau awek aku tau, mampus budak tu dia kerjakan"

Aku hampir mengeluarkan kata kata kesat sekali lagi bila Arjuna cakap macam tu. Terus aku pandang dia tak puas hati.

"Boleh mampus eh?" Aku pandang dia atas bawah dengan riak yang cuba dikawal.

"Haah. Awek aku garang gila do. Kalau dia tau ni, silap silap dengan Huda sekali dia rembat"

Ahh ni dah lebih ni. Kau nasib baik je ada orang lain kat sini, kalau tak memang aku dah tibai kau pakai pembaris.

"Aku pun? Bapak kuat jealous awek kau"

"Sebab tu dia comel"

Huda terus buat muka beruk kegelian kat Arjuna, tak expect lelaki tu boleh cakap benda benda macam tu sedangkan dia selalu tunjuk cold demeanor je sebelum ni.

"Semoga awek kau tak kenal aku. Anyway, Iris. Apasal kau cari aku tadi?" Huda pandang aku dengan kening ternaik. Tanpa dia ketahui, dia sendiri tengah bercakap dengan awek Arjuna sekarang.

Malas nak berborak depan Arjuna, aku tarik Huda ke kelas aku, meninggalkan lelaki tu sorang depan kelas. Tapi aku sempat toleh belakang dan dia masih tersengih macam manusia angau.

Gila.

22 Mac

School | DestinyWhere stories live. Discover now