8

57 13 2
                                    

"Hello say-"

"Apa nama penuh Husna?"

"Hah?"

Aku jeling ke atas sebelum tengok phone aku balik. Gambar profile wasap seketul Arjuna elok terpampang kat situ. Elok sangat. Memudahkan junior junior untuk save gambar dia pastu claim tu pakwe diorang.

"Husna mana ni?"

"Husna classmate awak laa. Budak baru tu"

"Ah so apa kaitan dengan saya?"

"Ye la, saya tanya awak, apa nama penuh dia?"

"How should I know, Suraya sayang.. Sejak rombakan kelas haritu, mostly budak perempuan kelas saya saya tak kenal langsung"

Aku memuncung bila dia dah keluarkan perkataan sakti tu. Niat nak uji tahap perkenalan dia dengan Husna terus tercancel dengan sendirinya.

"Ok la ok la. Tapi jangan sembang dengan Husna tau?"

"I will not, but why?"

"Sebab-" ayat aku terhenti bila aku tersedar yang conclusion Zafira berpunca dari aku sendiri yang taknak mengaku Arjuna ni boyfriend aku. Yang buatkan dia tersalah target.

So salah aku la kan?

Ah tapi takpe. Kita ada pakwe untuk disalahkan.

"Sebab boleh"

"Haihh.. Then tell me which one is Husna"

Aku kecilkan mata pandang skrin phone, tengah bayangkan macam aku tengah tengok dia atas bawah.

"Why nak tau? Nanti awak kenal la dia"

"So that I can avoid from talking to her la sayang.. Why ni, hm? Did she said something to you?"

Aku memuncung lagi bila dia sebut perkataan tu lagi sekali. Rasa cam nak baling phone ke dinding, tapi aku kena sedar aku ada 5 ringgit je sekarang. Tak lepas nak beli phone baru.

"Takde la. Saja. Tak boleh?"

"Boleh.. Is there's any other girls that you don't want me to talk to?"

"No. Just her for now. Nanti saya update"

"Hahah, ok ok. So, how's your day today?"

"Harini..."

27 Februari 2024

Laa apa aku tulis ni anat. Macam jimbit je nak jeles2 gitu

School | DestinyWhere stories live. Discover now