Aku tenung papan putih macam nak tembus walaupun takde perkataan langsung kat situ. Otak masih memikirkan permintaan Arjuna semalam.
"Saya nak tanya ni.. Last, sumpah" Arjuna angkat tangan tanda sumpah sebelah muka hensem dia dengan riak serius.
"Tanya apa?"
"Betul ke taknak expose langsung our relationship? Even kat our close friends?"
Aku hela nafas berat bila dia keudarakan soalan yang sama lagi. Aku tau dia faham kenapa aku taknak, but he still trying.
He knows that I'm afraid of the judgements that I might receive from the people bila diorang dapat tau pasal ni, and he even encouraged me that everything will be fine, but the problem is me. Aku takut orang cakap aku tak layak untuk dia.
"Jauh termenung. Ingat laki ke?"
Aku jeling Zafira yang baru kembali dari kelas sebelah, nak pulangkan kalkulator Huda sebab pompuan ni sentiasa terlupa nak bawak kalkulator sendiri.
"Haah"
"Amboih lajunya jawab. Memang dah ada laki ke?" Zafira angkat kening penuh curious, sebab aku tak pernah mengiyakan soalan dia kalau bab macam ni.
"Belum. Nanti la kot" aku betulkan duduk sebelum berpikir pikir sama ada aku patut mintak pandangan Zafira ke tak pasal ni.
"Weh Zaf"
"Hoh"
Aku diam kejap, memikirkan ayat yang sepatutnya sebab kalau aku tiba-tiba sebut pasal Arjuna, mesti dia ingat aku suka kat lelaki tu.
Walaupun benda tu betul.
"Semalam en, aku nampak kat beg Arjuna ada keychain lego yang matching tu. Mesti awek dia yang paksa dia pakai en" aku gelak sikit sebagai penambah rasa, mengelakkan ketiberan dalam tajuk aku.
Disclaimer, Arjuna yang belikan dan nak kitorang pakai keychain matching tu, tapi aku punya tinggalkan dekat rumah ah. Gila apa nak pakai kat beg sekolah jugak?
"Haa aku nampak jugak haritu. Tapi malas ah nak cakap apa. Member kan helok. Tak pelik pun kalau ada awek. Lain la kalau awek dia tu kau HAHAHAH" lagi kuat pompuan ni gelak dari aku, tapi hujung ayat dia dah buatkan jantung aku berdegup selaju kipas angin kat pasar malam.
"Asal pulak?" Aku beranikan diri tanya. Mungkin dah tiba masanya aku dengar sendiri pendapat orang lain pasal hal ni, walaupun aku still takut dengan kecaman.
"Ye ah. Korang tu bercakap pun tak pernah. Masing masing pun takat tau nama ikut namelist je, memang tak mungkin ah. Lagipun Arjuna tu macam jarang sikit bercakap dengan orang lain selain member member dia. Terpaling cool la tu"
Aku gelak sinis dalam hati je bila Zafira cakap macam tu. Dia taktau, lelaki yang dia maksudkan tu tiap tiap malam mintak nak call aku. Tapi aku try tahan gelak sehabis baik.
"Macam tu pulak? Habis tu kalau tiba-tiba kau dapat tau awek dia budak sekolah kita ke, classmate kita ke, cemana?"
"Possibility tu ada. Aku macam dah target sorang ni au. Cuma tak nampak sangat petanda obvious dia"
Sekali lagi, jantung aku berdegup laju tapi bukan sebab jatuh cinta. Apa maksud Zafira?
"Siapa?"
"Husna"
28 Januari 2024
YOU ARE READING
School | Destiny
RandomSemuanya bermula bila pengetua sekolah aku ambik mak aku kerja kat rumah dia untuk dapatkan gaji dan teruskan hidup. Sampai situ faham? Dan disini aku nak cerita pengalaman hidup aku sebagai student beshe beshe kononnya walaupun kalau ikutkan lima b...