"Suraya sayang.. Kenapa ni?"
Aku hanya diam memandang bumbung zink. Rekod terbaru, aku senyap selama 10 minit harini.
"Awak marah ke saya nak awak teman saya tadi?"
"No.." Aku akhirnya membalas bila dia dah start cari sebabnya. Aku taknak dia dapat dosa sebab memfitnah pulak.
"Then? Cakap Suraya.. Saya taknak awak tertido time awak still merajuk dengan saya"
Ayat common dia dah dikeluarkan, maknanya memang aku dah kalah. Aku selalu kalah dengan ayat tu.
"Tadi awak marah junior tu sebab garu belakang, bergerak time kawad.. Suara awak tinggi gila.. Kalau awak marah kat saya nanti pun suara awak macam tu ke?"
Arjuna terdiam agak lama, buatkan aku check phone nak tengok, mana tau dia dah end call ke apa en. Dah meluat dengan aku gamaknya.
"Sayang.."
Oh wujud lagi rupanya. Ingat dah ghaib.
"Hm"
"Saya mintak maaf kalau awak terasa tadi. Tapi awak tau kan saya tak pernah cakap macam tu dekat awak?"
"Tau.."
"And I'll never will, InsyAllah. But you do realize that I was coaching them, right? Saya kena tegas ajar diorang sebab diorang baru lagi. Kalau cakap lembut nanti diorang tak ambik serious. It's my responsibility untuk manage kawad ni so.. I had to. Okay, sayang?"
Aku memuncung sambil pandang bumbung lagi. Suka betul merajuk tino ni. Ngaku jela kau suka dia pujuk kau kan? Ingat dia tak penat ke layan merajuk kau tu?
"Tau.. Just terkejut je tadi.. Sebab tiba-tiba je"
"Ohh ye ke? Okay lepasni siapa buat salah saya bisik je biar awak tak terkejut"
"Tak payah, Arjuna. Tak pernah dibuat orang"
"Tak pernah dibuat orang, kena la dibuat saya"
"Gila"
6 April
Lapau lahabau
Dak wei ni lagi lahabau aku ingat aku dah publish haritu rupanya tulis tarikh je pastu blah HAHAHAH
25 April
YOU ARE READING
School | Destiny
RandomSemuanya bermula bila pengetua sekolah aku ambik mak aku kerja kat rumah dia untuk dapatkan gaji dan teruskan hidup. Sampai situ faham? Dan disini aku nak cerita pengalaman hidup aku sebagai student beshe beshe kononnya walaupun kalau ikutkan lima b...