Untold Story 2

50 9 23
                                    

Bunyi notification wasap mengejutkan roh aku yang tiba-tiba excited. Sebab? Sekarang pukul 2 pagi, dan tu mesej pertama aku untuk harini.

Heshtek takde siapa cari time cuti sekolah.

Laju aku tarik notification board kat atas dan kening aku terus berkerut. Takde nama, cuma sebaris nombor yang aku tak kenal.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Terdiam sekejap aku. Bukan sebab tak reti baca, tapi taktau motif orang yang send ni.

Pukul 2 pagi kau chat aku eh anon? Nak santau ke apa ni?

Lepas biarkan chat tu jadi pekasam selama 5 minit, aku akhirnya read dan reply.

Wassalam

Yeah anak anak. Itu yang patut kita balas. Bukannya tanya terus apa dia nak pagi pagi buta camni. Aku cuba husnudzon yang dia tengah test number ex, nak tengok number tu masih dipakai ke tak.

Sempat aku tengok profile wasap dia. Lelaki. Berambut hitam dan ada tangan, alhamdulillah. Tapi tak nampak muka. Mungkin insecure.

Tak tido lagi eh?

Kerutan kening aku dari tadi tak berubah. Masih tertanya-tanya apa yang dia nak sebenarnya. Dan mana dia dapat number aku?

Dah tido
Tengah mimpi unicorn la ni

Aku balas dengan niat nak nampak savage, tapi lepas baca balik, nampak macam aku tengah chat pakwe pulak. Hek elah


Kenapa unicorn?

Baru aku nak balas 'sebab babi haram', dia dah send mesej lain dulu.

Kenapa tak mimpi saya je?

Lah elah babeng. Dia ingat dia siapa aku nak mimpi? Diva AA? Jap kenapa aku nak mimpi Diva AA pulak?

Malas nak melayan orang gatal pagi pagi buta, aku keluar wasap tanpa membaca chat dia. Nak acah dah tido padahal aku layan tiktok lepastu.

꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚

Lepas dua hari, aku kembali ke sekolah macam biasa. Dengan muka tenang, aku melintasi pengetua dan cikgu cikgu lain supaya diorang taktau ada phone dalam poket baju kurung aku muehehehe

Ok aku takde la bawak phone secara haram. Phone ni nak guna untuk subjek sains komputer nanti tapi aku kena la berhati-hati, sebab aku tak suka disoal selidik pagi pagi ceni. Hilang mood aku karang.

Sampai kat kelas, macam yang aku jangkakan semua tengah main phone. Yang paling tak boleh blah, budak kelas lain pun join sekali. Dah macam situation 'dalam phone abang ada game apa?' je.

Aku duduk kat tempat aku sebelum keluarkan phone jugak. Memandangkan Zafira pun tak datang lagi, tak ada siapa la yang aku nak layan sangat. Jadi aku kena belek jela phone tu sampai dia datang nanti.

Tak sampai 5 minit aku scroll tiktok, wasap dari orang yang sama menyapa mata aku.

Comel la

Watafakk??

Walaupun aku masih tak paham motif dan taktau siapa dia, tak dinafikan aku segan nakmampus bila tiba-tiba ada orang cakap ceni. Perasaan nak sepak dinding mula memenuhi otak aku.

School | DestinyWhere stories live. Discover now