Sambil berjalan laju ke arah pagar, aku try hard taknak menampakkan muka aku dengan menunduk tengok phone.
Semuanya sebab si Arjuna yang dah buatkan aku rasa takut nak tengok dia lepas ni.
Imagine la, lelaki yang kau tak pernah borak satu hamak dengan dia sepanjang beberapa tahun sekolah sama, tiba tiba dapat number kau dan flirt habis habisan macam dia dah lama pendam.
Ah gila.
Lajunya jalan
Sebaris ayat kat notification tu buatkan aku tercarut fak untuk seketika.
Dia nampak aku ke siot? Mungkin aku patut datang sekolah pakai mask ultraman lepasni.
Kaki pendek boleh jalan laju rupanya
Dah macam ayam katikAyat dia yang seterusnya buatkan langkah aku terus terhenti, hampir keluarkan lagi carutan tapi tak jadi bila aku rasa something langgar aku dari belakang.
"Pahal berenti tengah jalan ni??"
Ah deym.
Terus aku toleh belakang nak mintak maaf sebab dah buatkan orang belakang aku brek mengejut, tapi ayat tu cuma terhenti kat kerongkong bila orang tu ialah Arjuna sendiri.
Memang tuna.
Terus aku pandang tempat lain dan bagi dia ruang untuk teruskan jalan.
"Sorry"
"Haihh.. Lain kali jalan jangan tengok phone tau. Nanti orang langgar cemana? Terjatuh ke?" Pesannya lembut buatkan aku tengok dia balik dengan kening berkerut.
Tiber mamat ni. Kalau aku jatuh pun ada susahkan dia ke?
"Awak langgar orang takpe lagi, tak effect apa pun. Tapi kalau orang langgar awak, boleh tertolak 5 kilometer sebab kecik sangat"
"Eh melebih betul"
"Tu fakta"
Aku hanya jeling dia sebelum simpan phone aku dalam poket. Nak borak lebih lebih pahal ni bang? Takde kerja ke?
"Kalau saya tak sempat brek tadi rasanya awak dah menjunam ke depan cium lantai dah. Nak mengelamun pun tunggu la balik rumah dulu" sambungnya lagi, membebel macam makcik makcik.
"Mana ada mengelamun.."
"Habis tu?"
"Tengok phone je"
"Ohh.. Mesti layan laki hensem yang chat awak tadi en?"
Laa shibal. Nak kata dia perasan pun tak boleh sebab benda tu betul. Yang tak betulnya part aku layan tu la.
"Eee sapa layan dia tah"
"Ohh betul eh saya hensem?"
Masyaallah kok hidupku bisa jadi begini sih? Dari mana datangnya masalah ini? Dari diriku yang dilahirkan emak?
Aku mengeluh sebelum tengok dia, tapi tak sampai dua saat aku turunkan pandangan balik sebab benda tu buatkan tangan aku shaking.
Why? Tak tau.
"Nak apa ni? Tak nak balik lagi ke?"
Aku tanya tanpa gunakan kata ganti nama sebab aku tak tau nak guna awak saya ke kau aku dengan dia ni. Complicated sangat.
"Tadi nak la. Tapi awak ada kat sini so tak jadi nak balik"
"Pahal pulak?"
"Let's say, you're my home?"
"Lah gila" bisik aku dengan harapan dia tak dengar, atau aku mungkin akan dibelasah walaupun kemungkinan untuk benda tu berlaku adalah sangat mustahil.
"Nak ke orang gila suka kat awak?"
"Sapa pulak nak suka ni? "
"Saya la"
Ala bab-
Terdiam aku kat situ sambil tengok keliling. Niat nak pura pura blur terus terbatal bila dia reply tanpa ragu ragu.
Weh.
Apa aku nak buat ni abu?
28 Mac
YOU ARE READING
School | Destiny
AcakSemuanya bermula bila pengetua sekolah aku ambik mak aku kerja kat rumah dia untuk dapatkan gaji dan teruskan hidup. Sampai situ faham? Dan disini aku nak cerita pengalaman hidup aku sebagai student beshe beshe kononnya walaupun kalau ikutkan lima b...