Keyifli okumalar 🍀
***************************
Kahvaltı masasındaki derin sessizlik Yasemin'i boğmak üzereydi. Yemeğini bitirip gözlerini ellerine indirdi." Gaye abla ne zaman gideceğiz." Diye sordu kadına bakarak bakarak.
Gaye kaçamak bakışlarla onlara bakmayan Şahin'e döndü.
" Eğer bitirdiysen çıkalım." Dedi çatalı bırakarak.Yasemin hemen ayaklanıp odaya çıktı. Kıyafetlerini giyip çıktı odadan.
Masanın başında sessizce yemeğini yiyen adamın içinde fırtınalar kopuyordu çünkü bu sessizlik fırtına öncesi sessizlikti, Gaye bunu biliyordu.
" Çıkalım mı abla?" Gaye genç kıza bakıp kafa salladı. Yanındaki sevgilisine çevirdi yüzünü.
Bakışlarını kaçırıyordu Kuzey. Elini avuçlayıp kendine çekti ve öptü Gaye. Sevgilisinin elleri inanılmaz titriyordu." Sakin ol. " Diye fısıldayıp ayaklandı.
" Biz gidiyoruz abi." Şahin Mirza tepkisiz önüne bakıyordu. Çünkü eğer Yasemin'e bakarsa onu göndermezdi. Küçüğü ona veda bile etmek istemiyordu.
Onun gitmesini istemiyordu. Ondan kaçmasını istemiyordu.
Gaye Yasemin'i alıp çıkarken son kez baktı eve.
" Okula geç kaldık abla. " Diye söylenen kıza dönüp gülümsedi.
Zor şeyler yaşamışlardı. Yasemin'i böyle hiçbir şey olmamış gibi davranmasını garipsemişti genç kadın.
*** ***
Yine aynı sırasında oturmuş etrafta her şeyden habersiz arkadaşlarını izliyordu Yasemin.Artık Lodos'u göremeyecekti. Onu görmek istemiyordu.
" Daldın yine." Yanına gelen kız arkadaşına çevirdi bakışlarını.
" Evet. Uykusuzum da. " Kırgın gülüşünü sunup bahçeye çevirdi bakışlarını."Yasemin boynuna kurt saldırmış gibi. Akşam neden uyuyamadığın belli. " Deyip kahkaha atan kıza çevirdi garip bakışlarını. Boynunu tutup ayaklandı... Koşarak tuvalete gidip boynunu açtı. Her yeri mosmor olmuştu.
" Bunu hangi ara yapmış ki." Homurdanarak düğmelerini örtmeye başladı. Aklına Şahin'in üzgün bakışları gelince gözlerini devirdi.
Dışarı çıkacağı sırada birden kapı açılınca Tolga ile karşılaştı.
" Oo uğursuz da buradaymış . " Yasemin dişlerini sıkıp onu iteceği sırada Tolga koluna yapıştı.
" Ne o yalan mı?" Yasemin onun sırıtan yüzüne çevirdi bakışlarını. Yakasından tuttuğu bedeni duvara yapıştırdı. Hayatında hiçbir zaman küfür etmemişti. ." Bana dokunduğun eli kırarım piç kurusu. " Diye tıslayıp itti onu. Tolga şaşkın bakışlarla baktı yüzüne. Hiçbir şey demeden ayrıldı oradan.
Utanmıştı çünkü hayatında ilk defa hakaret ediyordu ama bu ve bunun gibiler hakaretten anlıyordu.
Yine sırasına oturup kafasını masaya dayadı. Öğretmenler zili çalınca kendini düzeltti. Matematik dersi vardı. Kuzey'in geleceğini düşünmüyordu.
İki üç dakika sonra kapı açılınca her biri ayaklandı.
Kuzey'i görünce hafifçe gülümsedi, ne olursa olsun hiçbir şekilde Gaye'yi bırakmıyordu. Kuzey ders anlatmaya başlayınca Yasemin başını masaya koydu.Ne yapacağını düşündü. Nasıl yaşayacağını.
Bu kötü dünyada nasıl ayakta kalacağını." Amcan ve yengen seni bu adama sattı Yasemin. " Zihnini saran korkunç şeyler içten yıkıyordu onu... Fakat düşününce bazı taşlar yerine oturmuştu.
Yengesinin tavırları, amcasının habire Lodos hocayla görüşmesi. Ve lodos 'un ona yakınlığı. Hepsi birer menfaatti.