Alvin mengerling ke arah jam tangannya.
"Mereka lewat"Ujar Alvin dingin sebelum memegang stereng kereta. Imran memandang sekilas wajah Alvin yang dingin itu.
Dia turut memandang jam tangannya. Imran berdecit geram.
"15 minutes have passed. The train is almost here, So where are you guys huh?"Soal Imran di walkie talkie.
Beep!
"Lek bro. kitaorang nak sampai"Imran menjuling matanya ke atas. Dari tadi ayat nak sampai.
Dari jauh Imran melihat sebuah kereta api dari landasan kereta api tersebut.
Kereta api itu terpapar nama Guven. Bermaksud hak milik Guven.
Imran berpaling memandang Alvin yang juga perasan dengan ketibaan kereta api tersebut.
Alvin hanya mengangguk sekilas sebelum tangannya memegang stereng kereta.
"Kami gerak dulu"Ujar Imran menggunakan walkie talkie.
"Roger"Balas Mikayla dingin.
Vroom!
Kereta itu meluncur keluar dari kawasan persembunyian mereka.
Alvin memandu mengejar kereta api itu.
Vroom!!
Bunyi kereta mengaum kuat disebabkan had kelajuan yang maximum. Alvin dan Imran memandu sehingga melepasi kepala kereta api tersebut.
Vroom!!
Bunyi lagi kenderaan dari arah barat. Kelihatan Ayden dan Ashry laju mendekati kereta api tersebut.
"Im! kami follow tepi! Tembak driver!"Arah Ayden dari walkie talkie.
"Hang on!"Ujar Ashry pula. Kedua tangannya memegang erat streng kereta tersebut. Pedal minyak ditekan kuat bagi melajukan kenderaan tersebut.
"Roger!"Ujar Imran seraya keluar dari arah tingkap. Dia mengeluarkan senjata riffle sebelum mengacu ke arah pemandu kereta api itu.
Aim di target oleh Imran dengan fokus. Matanya mengecil memandang pemandu kereta api.
Pemandu tersebut berpaling memandang ke arah kenderaan Imran sebelum matanya membulat.
Bang! Bang! Bang! Bang! Bang!
Tak sempat pemandu itu ingin tunduk. Tembakan bertubi-tubi dilepaskan oleh Imran sehingga pecah tingkap kereta api itu.
Peluru-peluru menembusi tubuh-tubuh ahli Guven yang ditugaskan untuk menjaga bahagian kepala kereta api itu.
Tinggal beberapa orang yang berjaya mengelak dari tembakan tersebut.
"Sir! Transport export Guven got trouble in the rail line. We need back up! Please send back up! Help us!"Report Orang Guven kepada pihak atasan menggunakan walkie talkie.
"Roger that. We on our way"Jawab seseorang dari walkie talkie.
Vroom!!
Bunyi tayar kereta kuat naik ke landasan kereta api.
"Keluar dulu"Ujar Ashry focus memandang hadapan. Dia mengawal stereng.
Tanpa banyak bunyi. Ayden laju keluar dari pintu kenderaan itu sebelum naik ke bonet hadapan.
"Dekat lagi, Tak lepas ni"Kata Ayden dengan kuat kepada Ashry. Dia memegang kuat tali dawai besi yang besar.
Vroom!
Pedal minyak ditekan habis sehingga kenderaan itu menghampiri belakang kereta api itu.
Buk!
Ayden lompat masuk ke dalam kereta api itu. Dia laju menyangkut dawai itu ke tiang kereta api itu. Hal ini dikatakan demikian kerana ingin stabilkan kenderaan itu sementara Ashry melompat.
YOU ARE READING
TUAN AYDEN
Fantasy[SLOW UPDATE] -Tuan Ayden- THE MEVRE SECOND SERIES. (2) Kali ini, Ayden adalah hero dalam sebuah cerita ini. Selepas sahaja peristiwa peperangan itu, Muncul pula satu organisasi yang dikenali sebagai Guven. Organisasi ini dikatakan boleh menyelama...