BAB 12

178 20 1
                                    

Buk!

Pintu gerabak itu ditendang kuat oleh Alvin selepas sahaja Mikayla Welding.

Mereka masuk melihat wajah-wajah manusia yang berada di dalam gerabak.

Semuanya manusia yang digunakan oleh pihak Guven.

"Mana Rita?"Soal Imran yang juga berada di situ. Mereka memandang satu persatu.

"Atikah?!"Panggil Aileen kuat sebelum berlari mendekati sahabatnya. Sahabat terlentang bawah sambil menekup perutnya. Wajahnya pucat lesu.

Iman juga laju mendekati Atikah. Dia memeriksa nadi di pengelangan tangan Atikah.

"Dia perlukan rawatan"Ujar Iman kepada Aileen. Iman berpaling memandang Mikayla.

"She's deteriorating"

"Shit!"Mikayla laju mendekati Atikah. Mikayla menepis tangan Atikah yang masih menekup luka itu dengan perlahan.

Dia bertindak untuk mengoyak baju Atikah untuk melihat luka tersebut. Kelihatan biru dan darah yang masih keluar dengan perlahan.

"Kita kena jahit. darah still keluar"Ujar Mikayla bangun. Pasti ada peluru yang belum dikeluarkan. Hanya sekadar menutup untuk kurangkan aliran darah keluar.

Dia memandang Imran dan Alvin.

"Take her out, we need to operate her now"Arah Mikayla dingin. Sebelum dia berpaling pergi tetapi terhalang oleh Atikah.

Imran dan Alvin juga terhenti.

"Save her first, she's in danger."Dada Mikayla tersentak.

"Who?"Soal Alvin mengerutkan dahinya.

"R-ita"Terus Atikah memuntahkan darah.

"Now!"Arah Mikayla laju sebelum berlari keluar dari gerabak itu. Begitu juga Imran dan Alvin. Mereka membawa Atikah keluar dari gerabak tersebut.

Semua orang memberi laluan kepada mereka untuk memudahkan urusan.

Qaisara diam memandang bayangan mereka. Dia memikirkan sesuatu.

*********
1 Jam berlalu.

"Rita masih ada pada diaorang"Ujar Qarizh tiba-tiba. Dia menunggu Mikayla dan Iman di hadapan khemah. Khemah yang didirikan untuk bedah Atikah.

Aileen menunduk. Dia rasa bersalah.

Ayden memeluk tubuh. Matanya masih memandang pintu khemah itu.

"Mereka mesti ambil Rita sebagai tebusan"Ujar Aileen perlahan. Rasa bersalah mengunung.

"Ada apa je do dengan Rita. Dia tentera je"Complain Alvin perlahan.

Semua berpaling memandang Alvin.

Alvin juga perlahan-lahan memandang mereka semua.

"Apa?"

Pak!

"Aduh!"

"Orang fikir keselamatan dia yang kau fikir lain"Ujar Imran dingin. Alvin memegang kepalanya.

"Maaflah."

Mikayla keluar dari khemah tersebut bersama Iman dibelakang.

Aileen laju menerpa ke arah Mikayla.

"Macam mana dengan Atikah?"

"She's fine but we still need transfer her to the hospital. There are insufficient supplies here to treat her.""Ujar Mikayla dingin. Dia memandang ke arah Qaisara yang juga memandangnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 03 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TUAN AYDENWhere stories live. Discover now