A

112 8 11
                                    

Alex.

Teidättekö kuinka vitun ihanalta tuntuu herätä niin, että teidän ei tarvitse olla missään. Ei koulussa, eikä töissä. Nyt on kesäloma, loma jota mä niin oon oottanut.

Nousin ylös sängystä, ja menin laittamaan vaatteet ylle. T-paidan jossa edessä luki Guns N' Roses, rikkinäiset löysät farkut joihin laitoin myös vyötärölle ketjun. Asuin yksin mun tädin kanssa, joka sattui aina olemaan ties missä, joten luonnollisesti nainen ei ollut taaskaan kotona.

Olin eilen viestitellyt jotain Leandran kanssa ja tyttö mainitsi jotain jostain reissusta niitten mökille ja oli pyytänyt mua mukaan. Vastasin tietty myöntävästi, koska kukapa ei haluaisi lähteä roadtripille? Mökki oli kuulemma 6-7 tunnin ajomatkan päässä, joten kyllä sitä mun mielestä roadtripiksi voi kutsua.

Katsoin ulos mun huoneen ikkunasta. Asuttiin pienessä tiilestä valmistetussa kerrostalossa, ihan ylimmässä kerroksessa. Jotkut vois sanoo meijän kämppää pieneks mut mun mielestä se on ihan tarpeeks hyvä. Sentään on katto pään päällä.

Oikeasti kesä on parasta aikaa. Oon ilonen, että selvisin talven yli. Se oli aika rankkaa aikaa. Mulla oli ongelmia syömisessä koko viime vuosi ja muutenkin olin tosi yksinäinen. Leandra oli sen perheen luona Tunisiassa Afrikassa melkein koko vuoden eikä mulla ollu ketään kenen kanssa puhua. Musiikin maikkaa ei lasketa.

Mun puhelin soi. Näytöllä luki tikkukirjaimin Leandra ja otin kännykän käteeni.

*****

"Haloo?"

"Helou"

"Muistakko Alex kun puhuin eilen siitä mökkireissusta?"

"Joo"

"Niin me saadaan se järjestettyä, että jos lähettäis jo huomenna?"

"Huomenna jo?"

"Justii nii."

"Noh, kenes autolla?"

"Mun. Teitenkin.."

"Ootko varma et se peltipurkki käynnistyy?"

"Kuinka sä kehtaat. Se on vaan vähän kulunut, muuten se kärry on ku uus"

"Haha selkee. Ketäs sinne on lähössä?"

"Sinä, minä, Hilda ja tota.. Hugo kans."

"NIIN KUKA?!"

"Sinä, min.."

"MIKS KUTSUIT HUGON?!"

"Koska se on Hildan kaveri, ja Hilda on mun kaveri, ja mä oon sun kaveri. Siksi"

"En oo tulossa"

"Alex  c'mon.  Ollaan aikusia, älä oo noin lapsellinen."

"Se jätkä on limanen silli purkissa."

"Olkoot, mutta se nyt tulee mukaan. Ja niin tuut säkin. Ei teidän tarvitte puhua. Kunhan vaa ette ala tappeleen."

"En vitussa tule."

"Alex.. kyllä sä tulet. Jooko.. siitä tulee kivaa."

"...."

"Mä vannon et Hugo ei tuu häiritseen sua."

"..."

"Alex?"

"No vittu selvä, mä tulen."

"NONI mähän sanoin! Pakkaa si tänään kaikki kamppees. Tuun hakeen sut aamulla sillon kympin aikaan." PS. Saat luvan ajaa puolet matkasta."

"Haista paska, Lettu (Leandran lempinimi) ."

"Pus pus. Nomut mun pitää nyt mennä tekeen ruokaa, niin nähään huomenna."

"Jooh, moikka."

*****

Voi nyt vitunvitunvitunvitunvittu. Hugo? Tulee vittu mukaan? Ihan vitun oikeestikko? VITTU! Koko reissu tulee meneen ihan pilalle. Päätin kuitenki sitten raahautua pakkaamaan, niinkun Lettu oli käskeny.

Kurkotin ottaan mun repun huoneen nurkasta ja asetin sen mun sängyn päälle. Sit menin hakemaan mun vaatekaapilta kaiken mitä tarttisin. Otin pari lyhythihasta paitaa ja varuiks kaks huppariakin jos vaikka satais tai olis muutenvaan kylmä. Sit pakkasin tietty alkkareit ja housui. Ja kans sulloin kaikennäkösiä koruja repun pohjalle. Mun lempikoru on semmonen suht pitkä ketju, jossa roikkuu hienosti koristeltu risti. En oo ite mitenkään uskonnollinen, mutta se on hienon näkönen. Joten siks käytän sitä. Halusin ottaa myös mun kitaran mukaan reissuun. Soitan siis sähkökitaraa niin laitoin sen sille kuuluvaan koteloon ja otin mun pienimmän vahvarin myös.

En oo mitenkää kummonen pakkaaja, joten repun sisällä oli aikamoinen kaaos meneillään. Hain vielä mun hajuveden ja hammasharjan ja tommotteet jutut.

Mulla oli ihan hyvä fiilis siitä reissusta. Vaikka se mällinaama Hugo sinne tuleeki, nii Lettu on oikeessa, siitä voi tulla ihan siedettävääki.

***

Aamulla kuulin ku joku koputti väkivaltasesti meijän kämpän oveen. Kipitin avaamaan ja kukas muukaan kuin Lettu se siinä oli ja hoputti mua jo ulos.

"Alex nyt helvetti tule jo." Tyttö valitti

"Joojoo koko ajan." Vastasin ja nappasin viimeisetkin tavarani mukaan ja mentiin sitten hissillä parkkipaikalle.

Siinä vähän matkan päässä oli Letun kämänen vanha punainen Ford merkkinen auto. Ja kun sanon vanha ja kämänen, niin tarkotan sitä. Auto on ihan ruosteessa ja siinä on ikävän näkönen lommo konepellissä. Ikkunassakin on särö.

Vähän matkan päässä autosta seisoo Hugo, joka tujottaa mua silmät sirrissä. Semmonen kattimatikainen se nyt vaan on. Hilda oli pakkaamassa laukkuja autoon. Mä menin myös laittaan tavarani takakonttiin.

"Noni mä ajan puolet matkasta ja Alex sä puolet." Lettu sano ja naurahti mun vittuuntuneelle ilmeelle.

Nyökkäsin vaan vastaukseksi.

"Mä otan pelkääjänpaikan." Hilda hihkas, ja vaihtoehdoiks mulle ja Hugolle jäi istua kahdestaan takana. Vitun hienoa. Ja mikä parasta toinen ikkunapaikoista oli täynnä kamaa niin minut laitettiin siihen keskelle ja Hugo tulis iihen ihan kiinni toiselle ikkunapaikalle.

"Oliko mut saatana pakko tähän pistää." Hugo valittu ja katto mua vittumaisesti."

Tytöt etupenkillä vaan kikatti ja jätti meidät jätkät kärsimään tänne taakse.

Lettu käynnisti auton ja me lähettiin ajamaan kohti teitä tuntemattomia.

**********************************************

Tää eka luku on vähän tämmönen lyhyempi. Toivottavasti ei ollu liian tylsä, ja totaah toivotaan että tästä tarinasta tulee mielenkiintonen. <3

Sadepisaroita auton ikkunassa (bxb)Where stories live. Discover now