L.

74 12 19
                                    

Alex.

Istuin rennossa asennossa auton takapenkillä. Kuuntelin mitä Hilda ja Hugo puhu ulkona keskenään. "No tossa keskellähän näyttää olevan tilaa." Tyttö sanoi. Vaikka en Hildaa edes tuntenut niin jotenkin musta tuntuu, että se on tajunnut jotakin. Mun ja Hugon välillä siis. Onneks en ollu stressaantunut siitä, ei Hilda nimittäin vaikuttanut sellaiselta ihmiseltä, joka tosta vaan menis lavertelemaan koko suomen kansalle.

Sitten alkoi kuulumaan kolinaa ja Leandran ikivanha ruosteinen auto rymähti käyntiin. Katsoin sivusilmällä mun vieressä istuvaa Hugoa ja hymy nousi mun kasvoille väkisinkin. Pojalla oli päällään mun harmaa Iron Maidenin huppari ja pojan blondit lainehtivat hiukset olivat vähän sotkussa.

Auton takapenkillä oli niin vähän tilaa, että oltiin Hugon kanssa ihan kiinni toisissamme. Mun kropan läpi kulki kylmiä väreitä aina kun sen käsi hipaisi hetken aikaa omaani.

Leandra painoi kaadua ja auto lähti rymistelemään eteenpäin kuoppaisella mökkitiellä.

***

Oltiin ajettu hetken aikaa ja ilma alkoi käydä synkemmäksi. Taivaalle oli ilmestynyt tummia pilviä, jotka enteilivät sadetta. On kyllä harvinaisen paljon taas satanut tällä viikolla.

Ei kulunut kauaa, kun aiton katolta kuului kevyttä rapinaa ja ikkunoita pitkin alkoi valumaan sadepisaroita. Autossa vallitsi jokseenkin kiusallinen hiljaisuus, kun kukaan ei ollut sanonut mitään oikeastaan koko matkan aikana. Toisaalta pidin siitä hiljaisuudesta. Pystyi kuulemaan sateen ropinan ja sen miten auton renkaat hakkasivat asfalttia.

Sitten tunsin kun joku nojautui mua vasten. Käänsin katseeni mun vasemmalla puolella istuvaan Hugoon, joka nojasi päänsä vasten mun olkapäätä ja painautui vielä enemmän muhun kiinni. Olin vähän hämilläni ja mun vatsassa kihelmöi, kun tunsin pojan hengityksen vasten kaulaani. Otin paremman asennon takapenkillä ja laitoin mun toisen käden varovasti pojan ympäri niin, ettei tytöt etupenkillä osanneet epäillä mitään sen enempää. Tunsin miten Hugon hengitys muuttui tasaisemmaksi, joten oletin pojan nukkuvan. Vittu, että se osaskin olla söpö.

*

Loppu automatkan kuuntelin vaan musiikkia ja katselin ikkunasta ulos. Joo saatoin myös vilkasta välillä Hugoa. Hugosta puheenollen se nukkui kuin vauva suurimman osan matkasta. Leandrasta ja Hildasta en tiiä, mitä ne teki. Jossain vaiheessa matkaa ne vaihto kuskia, mutta ei me muuten sen kummemmin pysähdelty.

Pian näinkin jo tutun kulman ja ränsistyneen kaksikerroksisen tiilitalon, joka oli vihreiden köynnösten peittämä. Täti kutsuu taloa rumaksi ja että koko paska olisi purettava, mutta minusta se oli "rustiikkinen" ja hyvä paikka asua. En mä muutenkaan haluaisi mitään hulppeaa kartanoa, jossa vessanpönttökin olisi vuorattu kullalla ja jääkaappi tehty timanteista. Ihan turhaa rahantuhlausta semmonen.

Leandra parkkeerasu auton talon eteen ja Hugo loi muhun mitäänsanomattoman katseen. Yritin vääntää kasvoille jotain hymyntapaista, mutta ei se oikein onnistunut. Kyllä mua vähän harmitti jättää Hugo sinne. Mitä jos me ei edes puhuttaisi enää? Että kaikki mitä tapahtui niin olisi nyt sitten siinä?

"Moikka sit." Kuulin Hugon sanovan hiljaa ja kun suustani ei tullut vastausta niin tyydyin vain nyökkäämään.

Hildakin sanoi mulle vielä heipat ennenkuin astuin autosta ulos ja nappasin takakontista minulle kuuluvat tavarat. Käännyin vielä katsomaan autoa ja loin nopean katsekontaktin Hugon kanssa juuri, kun Leandra kaasutti pois meidän pihasta.

Otin tavaroistani tukevamman otteen ja kaivoin avaimet farkkujen taskusta. Avasin narisevan oven ja astuin kynnyksen yli sisään asuntoon. Henkäisin syvään ja suljin oven takanani kiinni. Oma koti kullankallis vai miten sitä sanottiinkaan.

Täti ei ollut kotona... voi vittu mikä yllätys. Se on varmaan taas löytänyt jonkun uuden miehen ja ryyppää sen luona viikon ennenkun vaihtaa taas uuteen jantteriin. Raahasin tavarani ylös portaita huoneeseeni ja heittäydyin sitten makaamaan sängylle. Vaikka kuinka yritin niin en saanut sitä yhtä blondia pois mun mielestä. Vittu oon ollu siitä erossa ehkä viis minuuttia ja nytkö jo ikävöin sitä.

**

Hugo.

Makasin selälläni sängyn päällä ja katselin huoneeni kattoa. Mulla oli jotenkin tyhjä olo. Sellainen olo et jotain puuttui. En vain osannu sanoa, et mistä se johtu.

Hautauduin Alexin huppariin, joka mulla oli päälläni. Se tuoksui ihan Alexilta, eli röökiltä ja Ralph Laurenin hajuvedeltä. Pojan tuoksu sai mut vaan vielä enemmän vaikeaksi ja nousin sängyllä istumaan. Tarvitsin jotain tekemistä niin saisin sen jätkän pois mun pään sisältä.

Nousin seisomaan ja hetken aikaa vaan kävelin ympäri mun huonetta. Koitin selata tiktokkia mut ei se saanut mun ajatuksia muualle. Ulkonakin oli aika paska sää niin ei sinne voinut mennä ja vesisadekkin muistutti mua Alexista ja siitä miten sillon mökillä suudeltiin siellä kaatosateessa.

Haroin mun hiuksia vaivaantuneena ja menin takasin sängylle istumaan. Avasin instagramin ja laitoin hakukenttään Alexin nimen. Löysin pojan käyttäjän ja menin kattoon oisko sillä mitään julkaisuja. Käyttäjä oli julkinen ja kyllä siellä pari kuvaa oli. Yhdessä kuvassa oli Alex ja Leandra jossa ne oli ilmeisesti rannalla. Kelasin vähän alaspäin ja tunsin miten mun poski alko kuumottaa kun näin siinä kuvan missä Alex oli ilman paitaa ja sen hiukset oli märät. Sillä oli kuvassa se tuttu leveä hymy ja kädessään sillä oli se huppari mikä mulla nyt oli päällä.

Hetken mielijohteesta laitoin seuraamispyynnön ja ei siinä kauaa mennyt kun Alex sen jo hyväksyi ja alkoi itsekkin seuraamaan mua.

Mun puhelin tärähti viestin merkiksi ja katsoin kuka sen oli mulle laittanut.

Alex_Rantan3n: Moro

Hug0_Laitinen: Moi

Alex_Rantan3n: Mä täs mietin et jos oisit halunnu vaikka tulla joku päivä hengaan munkaa

Hug0_Laitinen: Joo tietenki mä haluun

Alex_Rantan3n: Noni, sanot vaa millon sulle sopii sitte

Hug0_Laitinen: Käviskö  jo huomen?

Alex_Rantan3n: Oho onks sulla noin ikävä mua?

Hug0_Laitinen:  Ehkä, ehkä ei

Alex_Rantan3n: Jaaha, mutta sopiihan se. Tuu vaikka meille ku tiiät jo mis asun

Hug0_Laitinen:Joo nähää huomen


()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()()

Sadepisaroita auton ikkunassa (bxb)Where stories live. Discover now