Hugo.
Ulkona oli ihan pilkkopimeetä, ja moottoritie oli tyhjä. Aina välillä muutama auto tai rekka ajo lujaa ohi, mutta muuten ei näkynyt ketään.
Istuttiin siinä Alexin kaa syvässä hiljaisuudessa. Ainoastaan radiosta kuuluva hiljainen musiikki soi taustalla.
"Mikä tää biisi on?" Päätin kysyä tympääntyneenä, kun ei huvittanut istua siinä turpa kiinni koko kolmea tuntia.
"High and Dry Radioheadilta." Se vastas.
Nyökkäsin vaan vastaukseks. Mulle musiikki ei ollut silleen mikään maailman tärkein asia. Tai tarkotan vaan, et en oikeen ymmärrä siitä mitään.
"Aik masentava. Tää biisi siis." Sanoin sitten
"Kai se vähän on." Alex sano vähän kireällä äänsävyllä.
"Ei sun tarvii olla noin vittumainen, yritän vaan olla mukava." Tiuskasin.
"Aha." Se vastas.
Sit tuli taas hiljasta kunnes auton ikkunalle tipahti muutama sadepisara. Hetken ajan kuluttua alkoi kova rankkasade ja no nyt ainakaan moottoritiellä ei näkynyt yhtään mitään.
Katoin ikkunalla alaspäin valuvia pisaroita ja välillä vilkasin Alexia. En tiiä.. vois sanoo et oli mulla muitaki syitä vihata sitä, kun vaan ne tappelut. Mulla on aina ollu kovat paineet mun jätkäporukasaa koulussa. Alex taas.. sitä ei tunnu kiinnostavan vittuukaan mitä muut ajattelee.
___________________________________________
Alex.
Tuntu vähän hassulta istuu siinä hiljaisuudessa Hugon kans. Se on ollu tavallista vähemmän ärsyttävä kuin yleensä, jonka syytä en osaa sanoo. Ehkä Hilda oli yrittäny sepittää sille jotain, ettei meidän välit kiristyis entistäki enemmän tällä reissulla.
"Onks sul juotavaa?" Kysyin koska mul alko olee oikeest jano.
"Hä? Mullavai?" Hugo kysy typeränä.
"No eiku vittu kysyin tolta puulta tuola tien varressa." Vastasin huvittuneena takasin.
Hugo ojens mulle megistölkin ja otin siit huikan ja ojensin sen sit takas mun vieressä istuvalle jätkälle.
"Vittu mä en nää yhtää mitään ku täs auton ikkunassa on nii paljon sadepisaroita." Sanoin ja yritin saada tän auton kämästä tuulilasinpyyhintä toimimaan.
Hugo ei vastannut mitään, mikä ei mua sinänsä haitannut yhtään.
Hetken ajan päästä poika kuitenkin päätti avata suunsa:
"Miten sä teet sen?"
"Minkä?" Kysyin ja vilkasin Hugoa vähän ihmeissäni.
"No sen ettet välitä mitä muut ajattelee ja vaan ignooraat kaikki jotka väittää sulle vastaan."
"Mit-..." Yritin sanoa, mutta en keksinyt enää miten jatkaa.
"Unohda, ei ois pitäny kysyy tota." Hugo sitten äkkiä sanahti ja kääntyi poispäin musta.
Olin tosi hämmentyny. Tai no muutenkin Hugon käytös on ollu tosi outoa. Oisin kuvitellu, että ei oltas puhuttu sanaakaan tähän mennessä, mutta me ollaan käyty ihan kokonaisia keskusteluja.
***
Parin tunnin päästä oltiin saavuttu perille. Hilda ja Lettu oli heränny vähän aika sitten ja astuttiin kaikki ulos autosta.
Me oltiin ihan nelistään mökillä, koska Leandran vanhemmat oli antanu meille luvan tulla tänne juhlimaan loman alkua.
"Nonii kuunnelkaas. Meillä on täällä vaan kaks mökkirakennusta. Eli päämökki jossa mä aijon nukkua ja siellä on myös tilaa jollekkin toiselle. Sitten on myös toi vierasmökki johon mahtuu kans kaks meistä." Leandra selitti.
"MÄ MEEN LEANDRAN KANS!" Hilda kiljas ja katoin tyttöä niinku olisin nähny aaveen. Koska sehän tarkottas, et mä ja Hugo nukuttais samassa rakennuksessa. Hugo vähän etäämmällä ei myöskään näyttänyt olevan maailman onnellisin tästä ratkaisusta.
En vitussa tulisi selviämään jos joutuisin nukkumaan sen mammanpojan kanssa samassa huoneessa.
Kävelin Leandran luo ja vedin tytön vähän sivummalle.
"En vitussa oo nukkumassa samassa tilassa ton kans." Kuiskasin, ettei muut kuulis.
"Älä valita, sentään et joudu nukkuun samassa sängyssä. Sitäpaitsi mä ja Hilda aijotaan pitää tyttöjenilta."
"Tyttöjenilta?"
"Niin just. Pitäkää te poikienilta." Lettu sano viisastellen.
"Meissä ei oo mitään samaa Hugon kans." Sanoin.
"Onhan. Teitä yhdistää rööki ja alkoholi." Lettu sanoi ylpeänä.
"No sehän onkin vitun hieno juttu." Vastasin ja ennenkuin Lettu ehti sanoa mitään kävelin autolle ja nappasin sieltä kamani ja lähdin marssimaan kohti vierasmökkiä.
Hugo oli myös menny puhumaan Hildalle, mut näköjään asia oli päätynyt samaan lopputulokseen kun mullakin ja poika käveli ärtyneenä mun perässä mökille.
Avasin oven Leandran antamalla avaimella ja astuin sisään. Mökki oli oikeesti aika kotoisa. Seinillä oli afrikkalaisia maalauksia ja erilaisia koristeita. Seinät oli tummat hirsistä tehdyt ja lattialla oli punottu punapranssi matto. Huoneen eri päissä oli kaksi leveää sänkyä, joissa oli kauniit petaukset. Siellä oli vessa, joka oli luojan kiitos vesivessa eikä huussi.
Kävelin toisen huoneen sängyistä luo ja asetin sen päälle kitarani ja muut tavarani. Hugo tuli minuutin päästä myös sisään mökkiin ja meni laittamaan hiljaa tavaransa omalle puolelleen. Mua vähän hermostutti, että miten selviän tästä viikosta, mutta se jäi nähtäväksi.
Mua väsytti ihan vitusti joten päätin siirtää mun tavarat äkkiä johonki järkevään paikkaan ja menin sitte sängylle makaamaan.
"Aijotko mennä nukkuun?" Hugo kysy ihanku se olis sen asia.
"Joo? Etkö sä?" Tiuskasin sille takas. Ja joo tiiän, et ei ehkä oo mikään paras idea vittuilla Hugolle 24/7 mut ei mua sinällään kiinnosta loukkaanko sen tunteita vai en.
Jätkä ei vastannu mulle mitään vaan se meni vessaan ilmeisesti vaihtaan yövaatteet. Ite en jaksanu vaan päätin vaa nukkua nää vaatteet päällä mitkä mulla oli.
Hugo tuli pois vessasta ja sillä oli päällään harmaat kollarit ja valkoinen tank toppi. Noi vaatteet sopi sille, taisiis.. tarkotan et.. vittu mitä mä selitän.
Poika käpertyi peittoonsa ja käänty selkä muhunpäin. Yhtäkkiä mua ei enää väsyttänykkään. En tiiä vittu miks, mutta en vaan saanu unta. Avasin mun puhelimen ja menin selaan instagramia. En tiennyt miksi helvetissä tein niin, mutta menin ettiin hausta Hugon nimen. Siinä ihan ekana tuli vastaan käyttäjä Hugo_P. Avasin sen ja sillä oli julkinen tili joten kattelin niitä sen kuvia.
Suurimmassa osassa kuvista se oli sen kaveriporukan kanssa. Siihen kuulu pari fuckboyta meidän koulusta ja siinä oli myös Hilda ja yks toinen muija jonka nimee en tienny.
Laitoin kuulokkeet mun korville ja pistin soimaan jonkun Arctic Monkeysin biisin. Sen nimi taitaa olla Fireside.
Kuuntelin jonkun aikaa musiikkia ja selasin ig:tä ja lopulta sain sit untakin.
<><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Herranenaika kun oon nyt innostunu tästä kirjottamisesta. Mulla on vähän sellanen olo että tää on vähän tylsä tää tarina, mut en haluu että tää etenee nii nopeesti. Mut tooivoittavasti oli luettavaa settiä kummiski <3
YOU ARE READING
Sadepisaroita auton ikkunassa (bxb)
RomanceKova rankkasade, keskiyö, sadepisaroita auton ikkunassa. Neljä kaverusta.. tai oikeastaan kaksi sellaista ja kaksi poikaa jotka eivät tule toimeen, mutta he päätyvät kuitenkin istumaan samaan autoon. Alex. Tuo musiikista kiinnostunut ysärirokkarin...