Bölüm XVI - Ve işte yine

41 5 0
                                    

Ve işte yine

Kısa saçlarının arasından yüzüne; şakaklarından yanağına kadar süzülen kanı temizlemek için Jeanne'ı ikna ediyorum. Güvenmesi gerektiğini biliyor. böylesi hafif yaralar bile dikkatli bakılmazsa acı verebilir.

"Aklın nerede Jeanne?" derken usulca yaranın üstüne temiz bez bastırıyorum. "Ciddi değil Jeanne."

"Sağ ol Loyalty. Aklım yola çıkmadan öncesinde bunu düşünüp düşünmediğimde. Yani o şövalyenin sözleri. "

"Unut Jeanne sen bize Tanrı'nın verdiği en iyi şeylerdensin."

"Emin misin?"

O sırada içeri giren La Hire, Jeanne'ı ayağa kaldırıp kucaklayacaktı: "Jeanne,işte böyle, onlara gösterdik günlerini. Haha haha." 

Jeanne kahkahalara devam eden bu adama katılacaktı.

"Haha Ha... Yendik Jeanne. Orleans senindir."

Bir an nefes aldığında Jeanne konuşacaktı: "Biz kazandık, biz kazand..." gözü gözlerime takılacaktı. Evet o şövalyeyi gördüğüne eminim, Glasdale. Onun son anını. Birden donuklaştı. La Hire anlam veremedi ama her şey açıktı; yük giderek artıyordu.

Düşündüğümde haklıydım La Hire'ye de soracaktı:"O ateşten uçuruma düşen şövalyenin dedikleri peki La Hire?"

La Hire gürleyecekti:

"O korkunç ölümü karşılarken söyledi, sonuçta düşmanız. Sen ve cadılık ha! Loyalty söylesene ona kim olduğunu."

"Sen Tanrı'nın bize verdiği en iyi insanlardan birisi, Orleans bakiresisin"

La Hire tekrar onayladı "Evet tam olarak bu."

Ve Jeanne gülümsedi. İşte tekrar geçmişteydi, gözleri donuklaştı, birkaç saniye kıpırdamadan durdu.

Sonra:"Bir işaret mi Jeanne?" dediğimde,

"Paris'i almadan bitmeyecek", diyerek beni onaylayacak.

İçeri giren bir asker İngilizlerin kaçanlarını takip edip etmeyeceğimizi soruyor.

"Bırak zaten değmez, çok az sayıdalar" diyen La Hire askeri kovalıyor.

Ve işte yeniden donuklaşan gözler, meleklerle konuşuyor olmalı.Bana dönüyor ve şunları söyleyip bir köşeye oturuyor.

"Geçmişle ilgili Loyalty, geçmişi hatırlatıyorlar. Biz hep bugünü hayal etmedik mi?"

"Evet Jeanne" dedikten sonra kapıya yöneliyorum yıkık dökük hala alevlerin olduğu bu geçitte, Orleans'ın kurtulduğunu bilmek garip duygulara sürüklüyordu beni. O sırada askeri gönderen La Hire omzuma kolunu atıp, " Nasıl alt ettik onları Loyalty",dedikten sonra arkasına bakıp Jeanne'a bağırıyor. "Hadi Jeanne, daha çok yeneceğimiz savaş var. Kendine gel", diyor ve odayı terk ediyoruz.

JEANNEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin