Bölüm XXVI - Şimdi tam da

3 0 0
                                    

Yaşadığımız zamanlar bir umut taşıyor olabilir mi? En sevgililer, yeryüzünü terk edip bizden uzaklaşırken umut yok derdim. Ama şimdi tam da Jeanne, tekrar bana fısıldadığında umut yok diyemem ki.

Gittiğim her yerde acı çeken, Tanrı'ya yakaran birilerini görüyorum. Şövalye'den yardım bekleyen, bazen ümidini kesen birileri... Onlara diyebilir miyim ki karanlıklar geçmişte kalacak, bir sebebim var, cesur, gözü pek bir kız tanımıştım, O vazgeçmezdi diyebilir miyim?

İşte, şimdi tam da melek gökyüzünden bir ışık huzmesi ile inmeli, herkese görünmeliydi. Oysa işler böyle yürümüyordu. Bilemediğim bir sebepten Jeanne sadece istediğinde görünür oluyordu. Onu kimse görmemişti aslında belki de... Sadece ben... Yani kimse birbirine anlatmıyordu. Şimdi anlıyordum, O meleği görmek için ruhunun derinliklerinde taşıdığın istek, sevgi, bağlılık etkili oluyordu. Belli ki o benim düşüncelerimin ürünüydü, ruhu, süregiden kötülük ile katledilmemiş herkesin, farklı biçimlerde gördüğü bir melek olmalıydı.

"Şövalye?", ardımı döndüğümde gecenin mum ışıklarını etkisiz kılan o ışık saçan melek...

"Jeanne, şimdi tam da ben de seni düşüyordum..." ,derken elimi uzatıyorum.

"Sizi üzen nedir şövalye?", derken elimi tutuyor.

"İnsanlar Jeanne, acı çekiyorlar, biliyor olmalısın!" ,diye diğer elimle bulunduğumuz salonun penceresini işaret ediyorum.

"Sen elinden geleni yaptın Loyalty, artık diğer kısımlar önemli değil, sen görevini yaptın..." ,yüzünde en güzel gülümsemesi, tanıdığım için hep şanslı olduğumu düşündüğüm, bu dünyadan bir rüzgâr gibi geçip giden Jeanne, gözü pek Jeanne...

Bir an pencereye tekrar bakıyorum, elimi bırakıyor ve yavaş adımlarla salonun diğer ucundaki karanlıklara aydınlık getirerek uzaklaşıyor. Sonunda geriye dönüp:

"İyi kalpli şövalye, sizin için döneceğim..." diyerek gökyüzüne karışıyor. Yine mum ışığı, yine bin yıllık karanlıklar.

"Jeanne..." ,diyorum.

Müzik: Procès de relapse, condamnation et exécution: II. Prière "Adoramus te domine"

https://open.spotify.com/track/7FINboXkApXIzcq1z8sJzV

JEANNEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin