Episode 06

27 2 0
                                    

Dari tadi itu somi hanya melihat orang yang mirip sama taeyong lagi photoshoot di studio yang sama,dia tidak tahu apa itu benar taeyong ataupun orang itu cuma mirip wajah sama taeyong.

Setelah taeyong meyelesaikan photoshoot nya itu, dia terus pergi ke ruangan dapur untuk minum kerana capek photoshoot 3,5 photo.

Somi:yah Alex(panggil somi yang tiba tiba saja berada disitu sembari wajah datarnya itu, alex yang baru sahaja menghabiskan minuman nya dia terus memandang ke arah somi yang berada di pintu masuk.

Alex:ya somi ada apa?(balas alex sambil dia meletakkan cawan kaca di meja samping nya.)
Somi:aku mau tanya sesuatu sama kamu.
Alex:iya bisa,apa yang kamu mau tanyakan?
Somi:apa kamu benar benar alex lee or kamu sebenarnya adalah lee taeyong?
Alex:umm hahaha semestinya aku alex lee somi.(jawap alex dengan nada santai)
Somi:kok aku dapat merasakan sesuatu yang aneh dari kamu?(kata somi dengan smirknya itu)
Alex:ya ampun somi,jika kamu tidak percaya. Sebentar saya keluarkan kad pengenalan saya.

Alex mengeluarkan beg duit nya dari saku seluarnya dan lalu dia menunjukkan kad pengenalan itu kepada somi,somi melihat kad pengenalan tersebut dan teryata benar orang di depan nya itu adalah alex lee bukannya taeyong.

Alex:apa udah percaya yang aku itu alex lee?
Somu:I don't know...firasat aku masih merasa kamu itu lee taeyong.
Alex:astaga somi...okay firstly,who is lee taeyong? Kenapa dari kelmarin kamu dan suami kamu jaehyun itu memanggil aku dengan nama lee taeyong? Apa boleh aku tahu siapa orang itu? Apa dia musuh kamu?
Somi:kamu tidak usah berpura-pura tidak tahu taeyong, walaupun sekarang kamu adalah Alex lee, tidak lama juga semua itu akan terbongkar taeyong*smirk*
Alex:....
Somi:jujur bilang ya,apa tujuan lo datang ke studio aku hmm?
Alex:okay okay saya bukan datang ke sini untuk cari ribut sama kamu somi and like I said,saya datang sini karena photoshoot.
Somi:aku tahu,pasti kamu mau hancrukan karier aku kan?*smirk*
Alex:*sigh*terserah kamu dih,saya permisi.

Alex terus keluar dari ruangan itu,somi menatap alex dengan mata merahnya bahkan dia menggenggam tangan nya sekuat hati.

Jaehyun setelah dia menyelesaikan tugas dia di kantor,dia singgah di studio dimana alex lee berada dan semasa dia masuk ke studio itu,dia melihat alex lee yang baru sahaja keluar dari bilik dan sekarang dia lagi menuju ke photoshoot nya itu.

Semasa jaehyun berjalan ke arahnya tiba tiba,dia terlihat somi menghampiri alex dengan pantas dan serta merta nya somi menolak alex dari belakang dengan kasar dan itu membuat alex tersungkur di depan orang ramai.

Jaehyun: taeyong!!!!

Jaehyun berlari ke arahnya dan somi kaget karena jaehyun ada di sini dengan tiba-tiba.

Jaehyun:kamu tidak apa apa?(tanya jaehyun dengan khawatir)
Somi: jaehyun? Kamu ngapain disini?

Jaehyun menatap somi dengan dingin  dan semestinya somi mengalihkan pandangan nya dari menatap jaehyun . Dia tidak tahu kalau jaehyun itu akan datang ke studio,sumpah selama ini jaehyun tidak pernah datang ke studio tapi kali ini dia buat pertama kalinya datang ke studio.

Jaehyun:kamu apa apaan menolak taeyong segala huh?
Somi: taeyong?!

somi memandang ke arah jaehyun dan dia melihat orang yang mirip taeyong itu sedang sadar dibahu kanan nya jaehyun dan itu membuat nya lagi marah.

Somi:*smirk*hmmm benar kan aku bilang apa? Kamu bukan alex lee tapi kamu adalah Lee taeyong si jalang (kata somi sambil memandang ke arah Alex dengan pandangan jijik)
Jaehyun:jeon somi enough!!! Jaga mulut kamu itu..

Tanpa somi sedar, staff² di sana sedang merakam video mereka dan semestinya cemera itu tuju ke arah somi bukannya jaehyun dan alex.

Somi menarik Alex untuk berdiri dan dia memegang kedua bahunya alex lalu dia menggoyang sekuat hati.

I'm Stuck With You Season 2Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang