Deel 5

36 1 0
                                    

Ik word wakker door de wekker van mijn telefoon. Ik kijk om me heen en zie dat ik nog steeds op Matthy z'n borstkas lig. Het is 6:30, Liv moet opstaan anders gaat ze dadelijk het hele huis wakker huilen. Ik loop naar Liv haar kamer toe en til haar uit bed, ik doe haar slaapzak uit en neem haar mee naar onder. Wij zijn zoals verwacht de eerste die onder zijn, ik zet Liv op de bank neer en maak een kop koffie. Ik loop weer terug naar de bank en zet "hello kitty" op voor Liv. Ze vindt het helemaal geweldig en ik hoor af en toe gegiechel. Het is inmiddels 8:00 en ik hoor iemand anders de trap af komen, het is Matt. "Goeiemorgen" zegt hij, hij zet een kop koffie en komt langs me op de bank zitten.

Het is inmiddels al 9:00 en heb nog steeds niks van Storm en Jip gehoord, ik besluit maar even te gaan kijken. Ik kom boven aan en zie Storm nog knuffelend met zijn knuffel in bed liggen, wel wakker maar gewoon moe. Jip is al klaarwakker op bed gaan zitten en heeft ondertussen een beetje met zijn lego gespeeld. Ik til Storm op en pak Jip zijn hand vast, we lopen naar onder en ik en Matt maken ontbijt terwijl de kinderen 'paw patrol' aan het kijken zijn. Jip en Storm krijgen een boterham met pasta en Liv krijgt eerst een knijpfruitje. Ik roep de kinderen en ze komen aan tafel zitten, terwijl Matt, Liv nog moet optillen van de bank zet ik de tv uit. Matthy en ik hebben beide 3 boterhammen met vlees.

Na ongeveer 2x nieuwe boterhammen moeten smeren voor Jip en Storm hebben ze eindelijk genoeg, we zijn zo'n 20 minuten verder. Ik heb alles opgeruimd als net Koen en Roel naar beneden komen, "Ook goedemiddag Koen en Roel!" zeg ik lachend. "Dankjewel" is het enige wat ik Koen hoor mompelen. Ik loop naar boven en ga me klaarmaken dan komt Matt mijn kamer binnen, hij geeft me een knuffel van achter en ik laat me naar achter vallen. "Maatje ik weet dat we nog niks hebben gehoord maar het komt goed." hoor ik hem met zijn lieve zachte stem zeggen. Hij trekt me in een knuffel en ik laat mijn tranen rollen, hij wrijft zachtjes over mijn rug terwijl ik hem nog steviger in een knuffel trek.

Na zo'n 5 minuten laat ik pas los uit de knuffel van Matt. We lopen naar beneden en nemen de kinderen mee naar boven om ze om te kleden. Jip krijgt een donkergroene cargo broek met een streepjestrui aan, Storm krijgt een zwarte cargo broek met een beige paw patrol trui aan en Liv krijgt een roze broekpak met een beige bloemetjestrui eronder aan. Als ze alles aan hebben ga ik met Matt, Jip en Storm naar de winkel, Liv blijft hier bij Raoul. We doen hun jassen aan en stappen in de auto. Als we bij de winkel zijn aangekomen mogen Jip en Storm allebei een soort fruit of groente kiezen en een zakje snoep, verder kiezen we nog wat voor het avondeten, drinken, chips, eten voor Liv en toetjes. Als we terug zijn is het 15:00 en ga ik op de bank zitten terwijl Raoul de boodschappen aan het uitruimen is. Koen en Milo zijn boven met de kinderen aan het spelen, Matt komt lang me zitten en trekt me tegen zich aan. Mijn ogen worden zwaar en ik voel dat ik in slaap val.

Als ik wakker word gemaakt door een hand die door mijn haar wrijft kijk ik omhoog, het is Matt. Ik check mijn telefoon en zie dat het al 17:45 is, Raoul en Koen zijn aan het koken terwijl Milo samen met Jip en Storm buiten is. Liv zit op de schoot van Matthy en is 'Hello Kitty' aan het kijken. "Kijk eens in de bankzitters groepsapp, maatje." hoor ik Matt zeggen. Ik open whatsapp en zie dat Koen foto's heeft gestuurd zijn, het zijn foto's van Matt en mij, we slapen beide ik lig met mijn hoofd op zijn schouder net zoals ik nu nog steeds lig. "Eten!" hoor ik vanuit de keuken komen, het maakt me wakker uit mijn dagdroom en ik loop naar de tafel toe. "We eten hutspot!" hoor ik geroepen worden naar Milo. "Ah neee!" hoor ik terug komen. Jip komt langs mij zitten, zijn hoofdwond is al bijna weg, het was gelukkig niet al te diep. Hij heeft geen verband meer om en je ziet nu nog maar een klein sneetje.

Na 20 minuten heeft iedereen alles op en gaan Matt en ik de pyjama's van de kinderen aandoen. We lopen naar boven. Jip krijgt een rode cars pyjama aan, Storm een blauwe paw patrol pyjama aan, Liv krijgt een roze regenboog pyjama aan. We gaan weer naar onder en gaan met z'n allen een film kijken. "Welke film willen jullie kijken?" hoor ik Matt zeggen. "Nemo!" zegt Jip. "Liown king!" zegt Storm. "Jullie moeten wel kiezen hoor!" hoor ik Koen zeggen. Na 2 minuten zijn ze eruit. "We gaan Nemo kijken!" hoor ik ze in koor zeggen. Milo zet de film aan en pakt wat snacks. Liv zit bij mij opschoot, Matt en Storm zitten langs ons. Jip zit langs Koen en Milo en Raoul zitten samen op een bank.

Als de film klaar is, gaan Matt en ik de kinderen naar bed brengen. Liv is al door Raoul naar bed gebracht op de helft. Ik heb een half slapende Storm op mijn arm en Matt heeft een slapende Jip op zijn arm. We stoppen ze in en geven hun knuffeltjes. "Truste ome Rob!" hoor ik als ik Storm een kusje geef. "Welterusten ventje!" zeg ik terug. We poetsen hun tanden morgen wel extra goed we gaan ze nu namelijk niet wakker maken daarvoor. Matt en ik lopen terug naar onder en zeggen tegen iedereen welterusten, we lopen weer naar boven en gans ons beide klaarmaken. Als het stil is in huis en iedereen in bed ligt, kan ik wel in tranen uitbarsten. Ik ren naar Matt zijn kamer en tik hem op zijn schouder, "Matt mag ik alsjeblieft bij jou liggen?" zeg ik dan zo zacht mogelijk. Matthy gaat rechtop zitten en spreid zijn armen, ik laat me erin vallen en barst in tranen. Ik voel dat Matt me optilt maar me nog steeds in een knuffel houdt, we liggen nu op bed. Ik huilend, hij troostend.

Hebben jullie leuke ideeën? Ik weet het dus echt niet. Heb gewoon geen idee meer man!

"Niet voor eventjes"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu