Voor ik het kan verwerken, ren ik er naartoe maar ik ben al te laat. Er ligt bloed op de grond, net op dat moment komt Koen binnen. "JIP, nee dit kan niet waar zijn!" schreeuwt hij op zijn hardst. Jip is van de grond getild, zijn neus bloedt en er zit een diepe snee in zijn hoofd. Hij viel met zijn hoofd tegen het puntje van de tafel, dat is het enige wat ik heb gezien. Terwijl Raoul het bloed schoon aan het maken is heb ik de zesjarige op mijn schoot gekregen. Ik ben rustig op de bank gaan zitten en maak zijn gezichtje schoon met een doekje. Matthy heeft Storm en Liv mee naar boven genomen direct nadat Jip viel, zij hoefde dit niet te zien. Als Jip zijn gezichtje schoon is en het doekje op de salontafel gooi, trek ik hem in een knuffel. Milo en Raoul komen langs ons zitten, Jip is gestopt met huilen en het enige wat hij roept is "KOEN!" Ik denk dat ik Koen nog nooit zo snel heb zien rennen als nu, hij stormt naar de bank en remt net optijd. Hij tilt Jip op en gaat op de grote witte stoel zitten.
Ik loop naar boven om te kijken of alles goed is met Matt, Liv en Storm. En ja hoor Matthy heeft Liv tussen zijn benen en is ondertussen met Storm aan het spelen. Het is zo lief, hij zou zo'n goede vader zijn. Ik kom binnen en kijk Matt met een grote glimlach aan. "Gaat t alweer een beetje met Jip." vraagt hij dan. "Oh ja, hij schrok een beetje maar hij gaat nu met Koen en Milo maccie halen. Ze zullen zo wel komen vragen wat we willen." antwoord ik. "Ik app ze anders wel ff wat we willen, wat wil jij?" vraagt Matt met nog steeds een te blije Liv tussen zijn benen. "6 kipnuggets, medium friet, cola en een big mac." antwoord ik dan maar, ik heb niet veel honger door wat er allemaal is gebeurd de afgelopen dagen. Maar Matt zegt dat ik ondanks alles toch altijd goed moet blijven eten. Ik ben ondertussen in de kleermakerszit op de grond gaan zitten en pak Storm op mijn schoot ik geef hem een knuffel en we beginnen een beetje te stoeien. Ook Matt begint weer na 2 heftige dagen te lachen, hij pakt de kleine Liv op en knuffelt met haar.
Terwijl Liv en Storm weer zijn gaan spelen, hoor ik onder de voordeur dichtgaan. "Matt, Rob eten! Ik denk dat Storm alleen het woord eten hoorde en hij was al weg." Ik kijk Matt en hij knipoogt naar me als teken dat ik maar op moet letten of Storm niet van de trap af valt, hij neemt Liv wel mee. Nog geen 5 minuten later zitten we met z'n alle aan tafel, ik langs Matt en Storm. Iedereen heeft zijn eten gekregen en is begonnen, behalve Koen hij staart voor zich uit. Naar Jip, Jip met het verband om zijn hoofd, Jip die nog geen 1,5 uur geleden tegen de tafel aanviel. Ik kijk Raoul aan die langs Koen zit, hij geeft Koen een stomp tegen zijn arm en dan begint hij met eten.
Geen 10 minuten later heeft iedereen zijn eten op, ik en Matt gaan de kinderen naar bed doen terwijl de rest opruimt. Ik til de middelste van het stel op mijn armen de trap op, Matt heeft Liv vast en heeft zijn andere hand vastegklamt in die van Jip. Als we eenmaal boven zijn gaan Matt en ik eerst samen naar de kamer van Jip, Jip en Storm gaan hun pyjama aandoen en dan gaan we met z'n allen zitten op het bedje van Jip. Ik lees "tip de muis" voor terwijl Matt de jongste en middelste van het stel op zijn benen heeft. Jip ligt onder zijn nieuwe paw patrol lakens, aandachtig te luisteren. Als het boek uit is liggen er 2 te slapen, Jip en Storm. Ik til hem op en leg hem in bedje neer, maak de lamp uit en sluit de deur. Dan gaan Matt en ik naar Liv haar kamertje, Matthy heeft terwijl Storm en Jip hun pyjama aan gingen doen ook meteen die van Liv aangedaan. Hij legt Liv in de slaapzak en legt haar vervolgens in bed neer met een flesje melk, we maken de lamp uit en lopen naar beneden.
Als we beneden aankomen zit iedereen aan tafel een spelletje te doen, ik en Matt gaan op de bank zitten en ik leun op Matt zijn schouder. Ik ben kapot, helemaal gesloopt. Ik zeg tegen de jongens dat ik ga slapen en wil de deur uitlopen. "Ik ga ook."hoor ik Matt zeggen. Als ik boven op bed lig is het stil, dood stil. We hebben vandaag toch nog een beetje kamers geruild, Jip en Storm hebben samen een kamer. Milo, Raoul en Koen liggen met z'n drieën in twee tweepersoons bedden, Liv heeft haar eigen kamer en Matt en ik hebben een eigen kamer. Ik zit net zo diep in mijn gedachtes verzonken.
Plots hoor ik een plof langs me, het is Matt. Ik kijk hem glimlachend aan. "Ik weet dat niet alles oké is, maatje. Je hoeft niet alles verborgen te houden, je kan altijd tegen me praten!" zegt hij vervolgens. Ik knik zachtjes en geef hem een knuffel. Ik voel dat mijn ogen zwaar beginnen te worden, het enige wat ik nog hoor is Matt zijn ademhaling.
Oehh beetje cliffhanger🤭 maar mensen jullie moeten me wel een sterretje geven🙃
JE LEEST
"Niet voor eventjes"
RandomWat als je met je 4 beste vrienden in een huis woont. Maar dan gebeurt waar je al je hele leven voor vreesde, je zus heeft een ongeluk gehad. Totdat ze zeker weten of ze nog leeft komen haar kinderen bij Robbie in huis.