Ik word wakker door iemand die door mijn haren gaat. Ik kijk omhoog en zie Matt zitten, ik kijk hem met een glimlach aan en zie dat het al licht is buiten. "Waar zijn de kinderen?" vraag ik verbaasd aan hem. "Roel en Koen hebben ze gister naar bed gebracht en je lag zo vredig te slapen dat ik je niet wou wakker maken, dus ben ik hier maar met jou blijven liggen." zegt hij nog steeds met zo'n lieve stem. Nee Rob je bent geen homo, hij vind je toch te dik en je hebt een kut accent. Ik lach maar sta dan op en loop naar de keuken, ik maak een ontbijtje voor ons beide en loop terug naar de bank, waar ik de tv aan zie staan en rustig mee kijk.
Nog geen 10 minuten later bedenk ik me dat ik Jip en Storm wakker moet maken, we hebben vandaag een gesprek om te kijken voor een nieuwe school. "Matt, we moeten zo naar dat gesprek. Wil jij met me mee?" vraag ik zo lief mogelijk, hopend dat ik niet alleen hoef te gaan. "Tuurlijk ropje! Ik ga je toch niet alleen laten gaan!" zegt hij te lief terug. Rob je bent te dik hij wil je niet. "Ik ga alvast Jip en Storm wakker maken, dan kan jij misschien even Roel wakker maken, volgens mij ging hij ook mee!" zeg ik hopend dat hij dat voor me gaat doen. "Tuurlijk maatje, schiet nou maar op ik maak wel ontbijt!" zegt hij lachend tegen me.
Ik loop naar boven en open de deur van de jongens, Storm ligt bij Jip in bed met rode ogen. "Hey Storm, wat is er maatje?" ik loop naar hem toe en trek hem in een knuffel. "I-ik wil gee-geen nieuwe vriend-vriendjes maken." zegt hij huilend. Ik wrijf over z'n rug heen en langzamerhand word hij rustig, ik trek hem op mijn schoot en leg hem tegen mijn borstkas. Ik wrijf met mijn hand door Jip zijn haar heen, waardoor hij een beetje wakker word. Ik zie dat Storm zijn rode ogen bijna weg zijn en zet hem langs me op bed. Ik trek nu Jip in een knuffel en hoor hem ook zachtjes snikken. "Hey, jullie gaan als het gesprek goed gaat pas over 1 weekje naar school hè!" fluister ik ze in, maar het heeft geen nut. Al snel zitten mijn twee huilende neefjes op mijn schoot en hoor ik geklop op de deur. "Binnen" mompel ik.
Ik heb mijn ogen gericht op de jongens maar zie twee handen, Jip van mijn schoot pakken. Ik kijk op en zie Matt langs me op bed zitten, hij zit in een knuffel met Jip en wrijft over zijn rug heen. "Ik kleed Jip wel om, doe jij Storm?" vraagt hij zachtjes. "Ja tuurlijk!" zeg ik net zo zachtjes terug. Ik sta op en til Storm op mijn armen en zet hem op de ladekast neer. Ik maak de lade open en pak een donkergroene cargobroek. Ik maak de onderste lade open en pak een onderbroek en witte sokken voor Storm. Ik pak van de bovenste lade nog een wit T-shirt met een donkerblauw baseball jasje. Ik kleed Storm om en til hem op.
Als we onder zijn staan er twee bordjes met ontbijt klaar, ik zet Storm op de bank neer en pak een bakje koffie. Algauw komt Matthy met Jip in z'n armen de keuken binnen. Jip heeft een blauwe baggy broek en een witte trui aan. Matt zet Jip langs Storm neer en ik plaats een bakje koffie voor Matt z'n neus. We drinken en eten alles op en lopen met z'n vieren naar boven. We poetsen onze tanden en gooien nog wat gel in onze haren. Raoul komt zijn kamer uitgelopen en is al helemaal klaar, hij heeft vast al gegeten toen wij op de kamer van de jongens waren. Het is lente en vrij warm buiten dus we lopen zonder jassen naar buiten. We gaan met twee auto's, want anders zit een hele auto vol. Ik ga met Matt en Jip in de auto en Roel samen met Storm.
Als we na een kleine 10 minuten zijn aangekomen bij misschien wel de nieuwe school van Jip en Storm, stappen we uit de auto en wachten we even op Storm en Roel. Als ook hun er zijn lopen we naar binnen, het is 9:07 en om 9:10 hebben we het gesprek. We wachten voor een soort kantoortje tot we worden gehaald. Er zijn maar vier stoelen dus Storm komt op mijn schoot zitten. "Ik wil namens de school een paar vragen stellen aan Jip van de Graaf en Storm van de Graaf!" zegt mevrouw Janssen die zich net heeft voorgesteld. Matt en ik knikken allebei naar mevrouw Janssen en ze begint met vragen. "Zouden jullie het leuk vinden om hier naartoe te komen?" was de eerste vraag. Nee tuurlijk niet, ze willen terug naar hun oude leventje niet bij 5 ooms wonen, niet zonder mama wonen, geen vragen hebben, geen nieuwe school, gewoon hun oude leventje. "Nou, eigenlijk wel, maar dan moeten er wel leuke kindjes zijn!" hoor ik vanuit de stoel langs me komen, het is Jip. Godzijdank wat ben ik blij met zijn antwoord.
Voordat ik Jip trots wil aankijken hoor ik iemand hevig ademenen, het is Storm. Ik zet hem rechtop zodat hij me aankijkt, tranen in zijn ogen, een oprechte blik die zegt "ik wil terug naar hoe het was" ik knuffel hem stevig en laat mevrouw Janssen rustig de vragen doorlopen. Hij hoeft van mij geen antwoord te geven, hij kan ook pas nadenken als we thuis zijn, als we een dagje weg gaan, als we in de auto zitten, nu. Het is zijn leven, niet de mijne.
Oh wat is dit voor saai deel, maar ja we don't care. T liefst wil ik nu weer elke week gaan posten maar heb bijna toetsweek maar sws volgende week een deel! Ik wil miss een vaste dag gaan doen maar als ik dat doe is het sws de zaterdag posten!😁
Dus ff kijken of ik dat kan volhouden!!!
JE LEEST
"Niet voor eventjes"
De TodoWat als je met je 4 beste vrienden in een huis woont. Maar dan gebeurt waar je al je hele leven voor vreesde, je zus heeft een ongeluk gehad. Totdat ze zeker weten of ze nog leeft komen haar kinderen bij Robbie in huis.