Deel 11

12 1 0
                                    

Na een tijdje zoeken zijn we alweer in het park beland. Ik heb al de hele tijd zitten huilen, maar Koen zei dat ik niet moest opgeven. Tring tring mijn telefoon gaat "Het is Matt" Koen kijkt me even vol bewondering aan en dan neem ik op. "Ik zie jullie, laat me maar gewoon heel even ik kom straks terug naar huis." hoor ik aan de andere kant van de lijn, waarna er op word gehangen. Als hij dit zegt komt hij niet terug naar huis, Koen kijkt me aan "Kom we moeten gaan, hij had even tijd nodig." zeg ik extra hard zodat Matt me hoort. Als we eenmaal terug bij het begin van het park zijn trek ik Koen terug aan zijn arm, even kijkt hij me vragend aan "Matt gaat niet terug komen als hij dit zegt. Jij blijft hier en ik ga hem halen. Niet weg gaan, hier blijven." Koen knikt en ik loop terug naar de plek waar Matt had gebeld, ietsjes verderop zie ik hem op een bankje zitten. Hij zit met zijn rug naar me toe dus hij ziet me niet aankomen, zachtjes loop ik naar het bankje toe en ik ga achter hem staan. "Matt" hij kijkt me met betraande ogen aan en springt dan op van het bankje, hij rent erom heen en vliegt in mijn armen. Ik hou hem stevig vast terwijl ik met mijn hand over zijn rug ga "Sorry Rob" hij kijkt even naar mij, maar dan verstopt hij zijn gezicht weer in mijn trui. "Het is oké maatje". Ik druk voorzichtig een kusje op zijn haar en ik zie zijn wangen rood worden.

We zijn weer thuis aangekomen en Matt loopt meteen naar boven, Roel kijkt me vragend aan "Laat hem maar even". Hij knikt begripvol en niemand praat er meer over door. "Ik ga maar eens de kids op bed leggen, Jip en Storm moeten morgen naar hun nieuwe school!" (Storm heeft gisteravond gekozen om ook naar die school te gaan) ik loop al richting de tuin om de jongens op te halen "Wees je wel stil boven? Storm en Liv slapen al!" word mij nog nageroepen vanuit de eettafel. Ik loop dus naar Jip die op goal aan het schieten is "Hey maatje, morgen je eerste dag school! Ga je mee naar bed?" hij kijkt op van de bal naar mij "Ja hoor ik kom al!" en hij loopt op mij af. Samen lopen we de schuifpui door daar hij zegt iedereen welterusten en dan lopen we door naar boven. We lopen zijn kamer in en ik pak meteen zijn pyjama "Wees wel stil, Storm ligt al eventjes te slapen." ik fluister deze woorden terwijl ik de pyjama op zijn bed gooi. "Ik ga even in de badkamer me klaarmaken voor bed, kom je als je je pyjama aan hebt ook?" hij knikt en ik loop richting de badkamer. Ik pak mijn tandenborstel en doe er tandpasta op, dit doe ik ook alvast bij die van Jip en zijn tandenborstel leg ik op de wasbak neer terwijl ik begin met poetsen. Nog geen minuut later komt hij de badkamer ingelopen en hij begint zijn tanden te poetsen. Als ik na 2 minuutjes klaar ben met poetsen spuug ik de tandpasta uit en zet ik hem terug in het bakje. Ik wacht even tot Jip klaar is en hij doet hetzelfde, daarna lopen we richting zijn kamer en hij gaat in zijn bed liggen. Ik hurk voor zijn bed en geef hem een kusje op zijn voorhoofd "Welterusten maatje" ik streel nog even met mijn hand over zijn hoofd en loop dan de kamer uit.

Als ik de kamer uit ben loop ik de trap af en loop de woonkamer deur door. "Hey Rob, heb je nog wat van Matt gehoord?" Het is Roel die het zegt, ik schud mijn hoofd en ga langs Koen op de bank zitten. "Ik ga zo eventjes bij hem kijken." beide jongens kijken mijn kant op en knikken "Oh trouwens Milo is nog steeds op zijn kamer, hij mag morgen pas naar beneden komen om zijn excuses aan te bieden." ik knik zachtjes als goedkeuring van Roel's woorden. Ik pak mijn telefoon erbij en begin wat op tiktok te scrollen, voorzichtig leg ik mijn hoofd op Koen's schouder en ga maar mijn insta dm's openen. "Heyy Rob, lijkt het je leuk om een keer af te spreken, elkaar al lang niet meer gezien!" het is Jayjay Boske, ik besluit even na te denken en stuur dan een dm terug "Heb je m'n nummer niet meer ofzo, dat je het via insta doet? Ik moet nog eventjes kijken, zal ik je morgen appen als ik meer weet?" ik besluit het maar te versturen en ik lees nog de andere dm's. Gewoon allemaal fangirls die willen dat ik op ze antwoord, dat doe ik ook maar gewoon een "heyy" of "super lieff" als ze een lang berichtjes sturen. "Boys, ik ga maar eens naar boven! Ook ff kijken bij Matt" ze kijken op terwijl ik richting de deur loop "Is goed maatje!" hoor ik beide in koor zeggen als ik de deur loop. Een klein glimlachje tovert op mijn gezicht terwijl ik de deur dicht maak, wat heb ik het goed getroffen met mijn vrienden. Ik loop naar boven en loop richting mijn kamer om me om te kleden.

"Niet voor eventjes"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu