We zitten in de auto en staan nog op de parkeerplaats van de school van de jongens. "Je weet dat het gewoon goed gaat komen toch?" ik knik onzeker en Matthy legt een hand op mijn been. "Waar wil je graag naartoe?" ik denk even na, al is het niet zo moeilijk "Bakkerij voor worstenbroodje?" hij knikt vrolijk en start de motor van de auto. We rijden naar de dichtstbijzijnde bakkerij en we hebben het over de creators fc wedstrijd die we vanavond hebben. "Milo speelt niet dus als we gewoon de kinderen meenemen kan hij met hun de wedstrijd kijken terwijl wij gewoon spelen." hij knikt instemmend en stopt de auto omdat we bij de bakkerij zijn aangekomen. We stappen uit en hij doet de auto op slot, vervolgens lopen we de bakkerij binnen. "Hoeveel wil jij der?" even denk ik na "Bestel voor mij maar 2 worstenbroodjes, maar de rest wil ook dus doe maar 15." zeg ik als we net de deur inkomen, gelukkig staat er niemand dus kunnen we meteen doorlopen. Matt bestelt "15 worstenbroodjes graag!" hij glimlacht lief naar mij en kijkt dan naar de man die de worstenbroodjes aan het pakken is. "Dat word dan €10,00 alstublieft." en hij houdt de pinautomaat naar voren, ik betaal en Matt pakt de zak waar alles inzit. We lopen terug naar de auto en stappen in.
We zijn weer thuis aangekomen en we stappen uit de auto, Matthy doet hem op slot en we lopen richting de voordeur. Ik probeer de huissleutel uit mijn broekzak te pakken, maar het lukt niet echt omdat ik de zak nog vast heb. Matthy ziet dit en pakt de zak over, gauw pak ik de huissleutel en maak de deur open. We lopen naar binnen en ik doe de deur achter me dicht, Matt is ondertussen al door de woonkamerdeur gelopen. Snel doe ik mijn schoenen en jas uit en loop richting de keuken "Hey, ik heb worstenbroodjes!" het hele huis staat binnen 10 seconden bij de keukentafel en we beginnen te lachen. Matt loopt terug de gang in en komt terug nadat hij zijn jas en schoenen heeft uitgedaan. We gaan met z'n allen aan tafel zitten en Koen heeft Liv op schoot, iedereen heeft 2 worstenbroodjes en ik 3. We hebben er nog 4 over gelaten voor Jip en Storm, dan kunnen ze er beide 2 nemen na school. "Koen wanneer ging jij naar die binnenspeeltuin met Liv?" ik kijk hem vragend aan "Ja als we onze worstenbroodjes op hebben, maar ik ben optijd terug voor creators fc hoor!" hij zegt alles terwijl hij Liv een hapje worstenbroodje geeft. "Isgoed, als je om 17:00 hier klaarstaat met je tas, ik ga zo alles inpakken voor de kids want die gaan mee." hij knikt en we voegen ons weer bij het gesprek van de rest. Ik tik Milo aan die langs me zit en hij kijkt me aan "Jij moet straks oppassen bij creators fc, jij gaat kijken en de kids blijven bij jou, misschien mogen Jip en Storm in de dug-out zitten maar je moet wel op ze letten enzo." hij kijkt me even aan "Is goed!" "Ohja ik pak dadelijk voor alle 3 een rugzak in met speelgoed, wat snacks en drinken enzo." hij knikt en we mengen ons weer in het gesprek.
We hebben allemaal onze worstenbroodjes op en Koen en Liv zijn weg naar Monkey Town. Milo en Raoul zijn in de tuin aan het voetballen en Matthy en ik zitten aan de tafel een spelletje te spelen. "Na dit potje ga ik ff de tassen inpakken voor creators fc" ik kijk Matt aan en hij knikt. Als het potje Uno is afgelopen heeft Matthy gewonnen. Matt en ik lachen naar elkaar en dan ga ik naar boven. Als we eenmaal boven zijn aangekomen pak ik van het haakje in Jip en Storm's kamer 2 rugzakken, een lichtblauwe voor Jip en een lichtgroene voor Storm. Ik pak voor beide een voetbalpakje, Roy had speciaal 3 pakjes laten maken voor Jip, Storm en Liv dus die leg ik alvast klaar voor Jip en Storm. Ook hebben ze alle 3 een creators fc jasje gekregen en die leg ik bij het voetbalpakje van Jip en Storm, alles van Liv ligt in haar kamertje en die tas pakken we zo in. Nu ik alles voor straks klaar heb liggen gaan we outfits kiezen voor daarna, voor Jip heb ik een blauwe korte broek met een wit zara shirtje. Storm krijgt een lichtblauwe korte broek met een donkerblauw Ralph Lauren shirtje en dat heb ik ook ingepakt. Voor de zekerheid doe ik in beide tassen nog extra sokken, een extra onderboek en een extra hemdje. Ik pak de rugzakken en loop naar de kamer van Liv. Eerst leg ik alles van creators fc klaar voor haar en daarna kies ik kleren uit. Het is een zwarte korte broek geworden samen met een roze shirt van de Zara. Ook voor Liv doe ik een extra paar sokken, een extra onderbroek en een extra hemdje in de tas en dan loop ik met alle tassen naar beneden. Meteen loop ik door naar de keuken en onderweg zie ik Matthy zitten op de bank, helemaal geconcentreerd op zijn telefoon. Eenmaal aangekomen in de keuken zet ik de 3 tassen op de grond en pak 3 middel grote trommeltjes. Een lichtroze voor Liv, een lichtgroene voor Storm en een lichtblauwe voor Jip, ook krijgen ze nog een bijpassende beker in dezelfde kleur. Het bakje van Liv vul ik met: twee knijpfruitjes, een halve appel en een halve banaan, verder vul ik nog de fles met water en dit doe ik allemaal in de tas. Het bakje van Storm vul ik met: 4 maria koekjes, een halve appel, een knijpfruitje en een paar snoepjes, zijn lichtgroene fles vul ik met water en ik doe alles in de tas. Ook voor Jip vul ik het bakje en dit keer met: 4 prince koekjes, een appel, komkommer een paar snoepjes, ook zijn lichtblauwe fles vul ik en alles gaat in zijn tas (don't mind dat al dat water straks warm is als ze daar aankomen). De tassen zet ik in de gang neer en ik ga langs Matt op de bank zitten.
JE LEEST
"Niet voor eventjes"
De TodoWat als je met je 4 beste vrienden in een huis woont. Maar dan gebeurt waar je al je hele leven voor vreesde, je zus heeft een ongeluk gehad. Totdat ze zeker weten of ze nog leeft komen haar kinderen bij Robbie in huis.