Öncelikle MDde kesin bir teşhis yoktur . Çünkü Dünyada psikolojik hastalıkların kitabında yoktur . Ve tam olarak bir hastalık sayılmamaktadır . Bu bilgilendirmeyi önceden yapayım.
Eee eğer kesin bir teşhis yoksa nasıl yanlış teşhis olabilir? Benim demeye çalıştığım şey internette maladaptive hakkında pek bilgi içermeyen şeylere denk geldikten sonra kendini MD ilan edenler .
İnternette denk geldiğim kadarıyla sadece MD olan insanlar deģilde normal insanlarda ara sıra kendini izledikleri filmler ve dizilerin içinde yada okudukları kitaplarda hayal edip senaryolar kurabiliyorlar . E böyle oluncada o kişinin karşısına eğer senaryo kuruyorsan maladaptive hastasısın diyen video ve yazılara denk gelincede kendini maladaptive sanıyorlar .
Herkes belli bir ölçüde hayal ve senaryo kurar bu kesindir . Fakat maladaptive olan insanlar ipin ucunu kaçırır ve saatlerini günlerini bu hayal ve senaryolara verir . Günlük işlerini bile yapamazlar . Herşeyi ertelerler .
Bu yüzden eğer izlediği bir şarkıda senaryo kuran . Kendini en sevdiği dizi , film içinde hayal eden . Okuduğu kitabın karakteri olduktan sonra kendini maladaptive hastası ilan eden insanlara ve bunu sadece yarım-1 saat yapanlarına denk gelirseniz onlara bunun normal olduğunu söylemeniz iyi olabilir .
Başka bir konuyada değinmek isterim bu konuda konuşurken . Maladaptive hastası olmaya özenen insanlar var . Evet eğer internette maladaptive araştırmışsanız öyle insanlara denk gelmiş olma olasılığınız var . Anlayamıyorum bazı insanlara hayatını zehir eden , insanları bütün günlük işlerinden uzaklaştıran bir hastalığa birisi neden özenir ve öyle olmak ister . Gerçekten aklım almıyor .
Ah birde maladaptive olduğu için hava atan insanlar var . Bu üzücü bir durum hayatını hayallere harcıyorsun neden hava atarsın ki gerçekten ilginç . Ben ise utanırım bu durumdan ne hava atması . Bu çok kötü bir durum neden hava atayım ki ?
Ve eğer maladaptive olup olmadığınızı öğrenmek istiyorsanız internette bunun için birsürü kaynak var . Eğer ingilizce biliyosanız kaynaklarınız 10 katına çıkıyor .
Bende zaten önceki bölümlerde MD teşhisinde kullanılan 5 soruyu cevaplamıştım .
Ve eğer MD seviyenizi ölçmek istiyorsanız internette "MDS16 " diye bir test bulunmakta onu yaparak maladaptive seviyenizi öğrenebilirsiniz .
Ve birde eklemek istediğim diğer şey eğer eğer yalnız hissediyorsanız kendiniz gibi maladaptive olan insanlarlarla konuşmak isterseniz diye bir site önereceğim sitenin adı
"daydream in blue " bu sitede maladaptive insanlar ile konuşabilirsiniz fakat site ingilizce onuda söyleyeyim .
Eğer bu şekilde siteler bulursam sizlerle paylaşırımYada benimlede konuşabilirsiniz .
🌃 İyi Hayaller Hayalperestler 🌃
O diğilde koyduğum fotoğraflarda çok iyi he insanın kendini orada hayal edesi geliyor .
Diğer bölümün konusu : Bilmiyom emin değilim canım ne isterse o
Okuyan insanda yok ama okuyan olursa belki küçük bir ihtimal bölüm isteği alabilirim okunmam zor ama .
:)
400 kelime
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Maladaptive Daydreaming Üzerine
RandomZihnindeki hayallerinde yaşayan hayalperestlere . -deneme türünde MD üzerine bir kitap . ☯️ #hayaller 1. (17.03.24)