İyi günler hayalperestler ♡
Bu bölümü uzun zaman önce yazmak istiyordum fakat boş zaman zor bulunuyor ve ben buldummu da hayal kuruyorum bu yüzden bu güne kaldı.
Doğrusu bu sefer bahsetmek istediğim konu benim için önemli diyebilirim ve bunun sebebinden bölüm sonunda bahsetmeyi düşünüyorum.
Öncelikle kendinizi bir düşünün. Hayal kurmaya direk aşırı sürelerde hiçbirimiz başlamadık. Bu süre zamanla arttı muhtemelen sizdede .
Yani aslında buda MDnin aşamalarının bir göstergesi .
Bana göre MD 3 aşamada ortaya çıkıyor
1-Hayal Kurma (Daydreaming)
2-Sürükleyici Hayal Kurma (İmmersive Daydreaming )
3-Uyumsuz Hayal Kurma ( Maladaptive Daydreaming)
Benim düşünceme göre MD bu şekilde ortaya çıkıyor. Ayrıca immersive daydreamingi duymamış olabilirsiniz zaten bende MD olduğumu öğrendikten baya sonra bu kavramı öğrenmiştim.
Peki bu aşamalar nasıl gerçekleşiyor?1-HAYAL KURMA (Daydreaming)
Herkesin belirli bir ölçüde yaptığı hayal kurma eylemidir bu. Herhangi bir sorun belirtmez. Bir insan düşünmeye başladığından itibaren normal bir şekilde hayal kurar. Belki günde 10-30 dakika yada birkaç günde bir olabilir.
2-Sürükleyici Hayal Kurma (İmmersive Daydreaming )
MD olmadan önceki son aşamadır bu. Bazen MD'ye dönüşebilirken bazen dönüşmeyebilir.
Peki immersive daydreamingin farkı nedir? 07ryywie
İmmersive daydreaming yani adı üzerine sürükleyici hayal kurma günde 1-2 saat kurulan hayallere verilen addır. MD'den farklı olarak; mimik, hayallere müzik ile devam etme arzusu yada hayal kurma eylemi bırakıldıktan sonra hayal kurma dürtüleri bulunmaz, bulunmayabilir.Fakat tıpkı MD'deki gibi belirli bir olay örgüsü bulunur ve hayaller bölüm bölüm ilerleyebilir.
Buna sahip kişiler hayallerini kontrol edebilmektedir.
3-Uyumsuz Hayal Kurma ( Maladaptive Daydreaming)
Ve bu kitabı okuyorsanız zaten maladaptive daydreamingi biliyorsunuzdur anlatmama gerek yok.
Saatlerce süren kontrolden çıkmış hayallerdir kısaca.
İnsanı gerçeklikten uzaklaştırandır.
Yinede belkide MD'den sonra bir aşama daha vardır .
///Yinede neden bunları yazdığımı bilmiyorum . Fakat belkide gelecekte immersive ve maladaptive psikolojik hastalıkların kitabına girer ve teşhis edilmeye başlanır. Bu şekilde belkide immersive olan insanların gelecekte maladaptive hastası olması önlenebilir. Bu yüzdendi bu bölüm .
Görüşürüz hayalperestler 🌺
310 kelime
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Maladaptive Daydreaming Üzerine
De TodoZihnindeki hayallerinde yaşayan hayalperestlere . -deneme türünde MD üzerine bir kitap . ☯️ #hayaller 1. (17.03.24)