"Hadi Aylin! Daha hazır değil misin?"
"Tamam patlama ya. Geliyorum."
Bugün okulda mezuniyet partisi düzenleniyordu. Arkadaşım Aylin ile birlikte annemden zor bela izin almış ve onların evinde hazırlanmıştık. Liseye geçmişimizi kutluyorduk. Tamam bir çoğunuza tuhaf gelebilir bu. Ama bu bizim okulun bir adetidir. Birinci sınıftan beri onları görüp özenmişimdir hep. Bugün de benim mezuniyet partim vardı. Şimdi diğerleri biraz bana özensin.
"Nasıl olmuşum?"
Aylin üstüne dizlerinin biraz altında biten bir elbise giymişti ve mor renkteydi. Kolları dantelden yapılmıştı. Onun üstünde çok güzel duruyordu.
"Mükemmel olmuşsun. Şimdi sana biraz makyaj yapmalıyız."
"Hocalar kızmasın sonra. Hem izin de almadık."
"Bir şey olmaz. En fazla azıcık kızarlar. Ama bugün o okulda ki son günümüz. Onları özleyeceğim."
"Ben de. Tamam bana makyaj yapalım da sen ne zaman hazırlanacaksın? Vaktimiz az değil mi?"
"Sen boş ver beni. İlk önce seni güzelleştirelim."
"Öyle olsun."
Aylin makyaj masasının karşısına geçti.
"Çok abartı mı olmuş sence? Yani ne bileyim dantel falan."
"Yok kız olmamış. Sen bir de Tuğçe'nin giydiğini gör."
"O ne giymiş ki?"
Omuzlarından bastırıp onu sandalyeye oturttum.
"Kızım sen gruba bakmıyor musun? Bütün gece bunla ilgi konuştuk. Diğer gruba fotoğraf atmış ya."
"Vallaha ben uyumuşum ya. Görmedim."
"Gir gruba bak bakalım ne giyiyormuş."
Aylin eline telefonunu aldığında bende parti için ona hafif bir makyaj yapmaya başladım.
"Kız siz ne yazdınız bu kadar? Yüz iki yeni mesaj."
"Sen boş ver bizi. Biz dün uyku mahmurluğu ile bayağı saçmaladık."
"Anam bu ne? Kız bunun bildiğin dekoltesi falan var!"
"Sen bir de kendikine abartı diyorsun. Tuğçe'nin kıyafetinde bayağı karnına kadar dekolte var. Ayrıca senin kıyafetinden iki parmak daha kısa."
Aylin'in ilk önce gözlerine hafif pembemsi bir far sürdüm ve aylaynır çektim gözüne çok uzun olmayacak şekilde. Dudağına da biraz koyu bir pembe ruj sürdüm. İşte bu kadar.
"Bitti. Çok güzel oldun."
Aylin zaten doğuştan gelen bir güzelliğe sahipti. Karamel renginde saçlara sahip ve gözlerinin rengi çok güzel. Bence kahverengi ama o ela diyor. Bir türlü karar veremedik.
"Hadi o zaman git sen hazırlan."
"Tamam."
Ben diğerlerine göre daha normal bir kıyafet seçmiştim. Siyah bileklerime varan, geniş ve ince askılı bir elbise. Normal, dekoltesi yok.
"Aylin kemerini ödünç alabilir miyim?"
Kıyafetimi giymiş ve Aylin'in yanına gelmiştim.
"Niye bol mu geldi? Önceden denememişmiydin?"
"Yok ondan değil de yani şimdi sizin yanınızda sönük kalmayayım."
"Bence sen her halinle güzelsin."