Bab 3: Akasyah secret

1.3K 23 2
                                    

"Nurin, esok kau free tak?" Tanya Akasyah.

"Free. Kenapa bos?"

"Aku nak kau datang rumah aku."

"Rumah bos?"

"Ya. Nanti aku bagi location. Jangan lupa pulak. Aku potong gaji kalau kau tak datang."

Ewah ewah, ugut kita pulak 😠.

"Ya lah. Saya datang." Kataku sambil mengemas meja kerja ku.

"Jom pergi lunch. Lepas lunch, kau terus balik office. Aku nak pergi solat Jumaat." Pesan Akasyah.

_________________________________________

Selepas keluar dari kereta, aku memerhatikan sekeliling kawasan rumah bos ini. Besar jugak. Siap ada kolam renang.

"Sampai bila kau nak tercegat kat situ, Nurin?" Sapa satu suara yang sangat familiar.

"Sorry bos. Ralit pulak."

"Hmm, Mari masuk."

****
"Bos nak tunjuk apa dekat saya?" Tanyaku. Curious.

"Kau jangan pengsan pulak bila aku tunjuk benda tu."

"In Shaa Allah tak." Aku cuba menyedapkan hati Akasyah.

"Okay, come." Akasyah menghulurkan tangannya.

"Bos, kita ni baru tunang. Belum nikah lagi." Aku memandangnya tajam.

"Ohh, sorry. Aku lupa. Just follow me, okay?"

Aku hanya mengangguk lalu bangun dan mengikutinya. Berdebar juga hati ni.

________________________________________

Akasyah berhenti di hadapan sebuah pintu berwarna coklat gelap lalu mengambil satu kunci di dalam poket seluarnya. Aku hanya melihat tingkah lakunya.

Sebelum membuka pintu tersebut, Akasyah pusing menghadap ku.

"Janji dengan aku, kau takkan jijik dengan aku."

"Kenapa ni bos?"

Akasyah tidak menjawab pertanyaan ku. Sebaliknya, dia memandang ku tajam dan menginginkan jawapan.

Seram juga aku tengok. Ini bukan kali pertama aku tengok dia macam ni. Dekat office pun, kadang ada pekerjanya yang buat masalah, wajah ini lah yang dia akan tunjuk.

"Saya tak boleh janji, bos. In Shaa Allah saya tak akan rasa jijik dengan bos. Tahun depan kita nak nikah kan." Aku cuba menyedapkan hatinya.

Tiba-tiba Akasyah mengusap kepalaku yang dilitupi tudung. Meremang pulak rasanya!

"Good girl." Kata Akasyah lalu menjauhkan tangannya dari kepala ku.

"Jangan bagi tahu sesiapa yang aku pegang kepala kau." Akasyah memberikan amaran itu kepadaku.

Aku hanya mengangguk.

Setelah Akasyah membuka pintu tersebut, dia membuka lampu lalu aku dapat melihat sebuah ruangan yang sangat asing.

Aku mengerutkan dahi. Apa ni? Kenapa macam alat penyeksaan?

Dadaku semakin berdebar tatkala melihat Akasyah menutup pintu bilik ini. Kami hanya berdua di dalam bilik ini. Macam-macam boleh jadi!

"Kenapa Nurin? Terkejut?" Kata Akasyah dengan nada sinis.

Aku memandangnya tajam. "Orang gila je tak terkejut." Bidas ku.

Akasyah senyum sinis.

"Bilik apa ni bos?" Tanyaku sambil melihat sekeliling bilik yang berwarna merah dan hitam ini.

"Play room." Kata Akasyah.

"Play room? Tak ada PS4 pun kat sini." Aku memandangnya pelik.

Aku mendengar Akasyah ketawa tapi tidak lah kuat mana.

"Kalau Nurin perasan, dinding bilik ni macam kusyen." Kata Akasyah.

Aku melihat sekali lagi. Betul juga apa yang Akasyah kata.

"Bilik ni sound proof. Nak tahu tak kenapa?"

Aku hanya mengangguk tanda hendak tahu. Akasyah mendekati ku lalu berbisik di telinga ku.

"Nanti bila kita dah kahwin, malam pertama terus pergi sini. I want to play with you."

Aku mengerutkan dahi. "What do you mean? Main apa?"

'Huh, you're too innocent, Nurin.' Kata Akasyah dalam hati.

"Ikut je lah. Maksud aku, we do sex in this room." Kata Akasyah lagi.

Aku masih tak faham apa yang dia cakap. Huh, malaslah nak tahu.

_________________________________________

Majlis penyerahan syarikat Tunku Akhtar kepada Tunku Akasyah berjalan lancar. Kini, Akasyah sedang berucap di atas pentas sana. Aku hanya memerhati wajah tampannya itu.

"Amboi Nurin. Pandang Akasyah macam nak tembus." Kata Farisha sambil mengendong anak bongsunya.

"Adik akak tu handsome sangat. Hihihi." Aku tersengih.

Farisha hanya senyum melihat bakal adik iparnya.

"Ma.. ma, aunty Nuin (Nurin) ngok pe (tengok apa)?" Kata Raja Aleya Delisya dengan pelatnya.

"Tu uncle Akasyah." Kata Farisha sambil memandang ke arah adiknya yang sedang turun dari pentas.

"Uncle Ashah!"

"Ya, sayang." Kata Akasyah lalu mencubit pipi anak saudaranya.

****
Selepas makan malam, ada beberapa orang yang sudah pulang manakala ada beberapa lagi orang yang stay di sini. Entah apa yang mereka tunggu.

Memandangkan majlis penyerahan ini di hotel, aku juga turut tidur di hotel ini selama satu malam sahaja dan yang membayar bilik hotel tersebut ialah keluarga Akasyah. Rasa segan pula aku.

Kini, Akasyah sedang menemani ku. Bilik aku hanya di sebelah biliknya.

"Next week kita pergi fitting baju." Kata Akasyah.

"Ok bos."

Tiba-tiba, Akasyah menolak badanku ke dinding lalu meletakkan tangannya di tepi kepala ku. Seolah olah menindih ku.

"A - awak, kenapa?" Aku mula gelabah. Sudahlah tidak ada orang di kawasan ini. Dah pukul 12 tengah malam!

"Kenapa kau cantik sangat malam ni?"
Kata Akasyah.

Makin pelik aku.

"Awak kenapa hah? Kot ye pun tak sabar, kita belum nikah lagi. Sabar lah ya."

Akasyah menjatuhkan tangannya dan memasukkan ke dalam poket seluar.

"Maaflah ye. Aku tak tahu lah apa yang merasuk aku. Tapi kau memang cantik. Kau pakai apa pun, kau tetap cantik. Pergi lah masuk bilik kau. I love you." Kata Akasyah lalu mengenyitkan matanya.

****
Selepas masuk ke dalam bilik, aku memegang mukaku. Apa lah yang merasuk Akasyah sampai dia jadi begitu.

_________________________________________

To be continue......




My innocent wife Where stories live. Discover now