Bab 11: craving+give birth

1.2K 19 2
                                    

Kandungan ku sekarang berusia 6 bulan. Nampak besar lah juga perut aku. Aku hampir menjerit ketika melakukan pemeriksaan di klinik tatkala melihat perutku yang besar ini.

Kata doktor Aini, itu adalah normal kerana anakku ini sedang membesar. Sepanjang first trimester, aku direhatkan kerana Akasyah ingin menjaga kesihatan ku dengan anak kami.

Kini, aku kembali bekerja dengan membawa perut yang sederhana besar ini.

"Nurin?"

Aku mendongak memandang ke arah Akasyah yang berdiri di hadapan meja kerja ku.

"Yes abang?"

"Okay tak? Larat tak?"

"Darling okay je lah abang. 3 bulan tau darling tak kerja. Ni pun banyak yang tak siap. Darling okay. Don't worry." Kataku sambil senyum.

Aku tahu Akasyah risau. Tapi sejujurnya aku masih kuat hendak bekerja. Setakat duduk dan mengerjakan tugas, tidak menjadi masalah buatku.

"Okay darling. Jom lunch." Akasyah menghulurkan tangannya. Aku menyambut huluran tangannya beserta dengan senyuman. Sweet nya laki kita!

———————————————————
"Abang, tengok gambar ni." Aku menghulurkan gambar ultrasound kepada Akasyah. Dia tidak dapat mengikut aku ke pemeriksaan anak kami kerana ada urusan penting.

"Darling, your not kidding right?" Kata Akasyah sambil memandang ke arah ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Darling, your not kidding right?" Kata Akasyah sambil memandang ke arah ku.

"No abang. Anak kita kembar. Patutlah darling pelik sebab perut darling besar semacam. Rupanya, ada dua baby dalam perut darling ni." Kataku. Air mataku bergenang dari tadi.

Akasyah lantas memeluk erat tubuh ku.

"Ya Allah darling. Abang bersyukur sangat-sangat. Abang tak tahu nak cakap apa."

"Darling pun. Alhamdulillah." Air mataku akhirnya jatuh juga.

Akasyah mengelap air mataku menggunakan ibu jarinya.

"Weekend ni kita balik kampung jumpa ibu dengan ayah."

"Yup. I want to surprise them 😉." Kataku lalu mengusap perutku.

———————————————————
"Alhamdulillah. Rezeki kamu berdua dapat bayi kembar. Sebenarnya keturunan ibu dan ayah tak ada kembar." Kata ibu.

"Adik-beradik Akasyah ada yang kembar. Sebab tu lah kot. Genetik." Kata Akasyah sambil menyuap makanan ke dalam mulutku.

"Ibu dan ayah hanya mengangguk tanda faham."

"Kak, nak usap perut boleh tak?" Pinta Nora.

"Tangan kau tak ada apa-apa kan?"

"Ishh, mana ada apa-apa. Lagipun aku dah basuh tangan."

My innocent wife Where stories live. Discover now