Şöminenin başında oturmuş Dinçer ile ateşi seyrediyorduk. Dinçer beyaz şarap ben ise kırmızı şarap almıştım kendime. Yavaş yavaş tadını çıkara çıkara içiyordum. Sessizlik hakimdi ortama ama güzel bir sessizlik huzurlu bir sessizlikte bu. "Sana neden şahmaran diyorlar." diye sordu Dinçer sessizliği bölerek. Gülümsedim "bilmem kendi aralarında Şahmeran demeye başladılar ve bu benim hoşuma gitti ben de bozuntuya vermedim."başını anladım derecesine salladı "peki hiç nedenini merak etmedin mi" diye bir soru yöneltti "merak ettim ve sordum da 6 halkadan 2 kişiyi öldürdüğüm zaman sormuştum" susmamla "eeee" dedi. Gözlerimi cayır cayır yanan ateşe diktim." Efsaneye göre Şahmeran herkesten uzak, Bir duvarın ardında mükemmel bir bahçede yaşıyormuş, kimsenin ondan haberi yok ,kimse onu görmez, hiçbir köylü onunla denk düşmemiş. Köylülerden biri onu buluyor ve uzun bir süre onunla beraber yaşıyor daha sonra annesini özlediği için şahmeran'a yalvararak köye dönmek istediğini söylüyor. Şahmeran da kabul ediyor ama adama bir şart sunuyor burayı kimseye söylememesini istiyorum öyle de oluyor köylü hiç kimseye söylemiyor uzun yıllar sonra padişah hastalanıyor ve padişahın yaşaması için şahmeran'ın ölmesi gerekiyor ve köylü de şahmeran'ın yerini söylüyor padişahın yaşaması için şahmeran'ı öldürüyorlar."Dinçer bir süre düşündüm daha sonra bakışlarını gözlerime sabitledi." Tam olarak neden Şahmeran olduğunu hala anlamış değilim" dedi. "Onlara göre ben de gizleniyorum. kimse şahmeran'ın Merin olduğunu bilmiyor ama gün gelecek onların refahı için ben öleceğim onlar pis düzenini sağlamak için beni öldürecekler buna inanıyorlar bu yüzden de bana Şahmeran diyorlar. " Elindeki bardağını kafasına dikti." Ben var olduğum sürece sen yaşayacaksın. kimse benim olana dokunamayacak."içim bir hoş oldu bana değer veriyordu ve bunu belli ediyordu da. İşaret parmağımı şaka ama yerleştirerek düşünüyormuş gibi yaptım "ben de sana Zincifre diyeceğim."dedim. Zincifre'nin ne demek olduğunu bilmiyordu ki tek kaşını havaya kaldırarak "O ne" dedi. "Zincifre çok değerli bir taştır kırıldığı zaman süzülen gazdan dolayı etraftaki herkesi öldürür. benim gibi senin gibi...
kırmaya çalışanları öldürüyoruz işte o yüzden sana Zincifre demeye karar verdim." Dememle etkilendiği belli olan bir bakış attı. Bunu beklemiyordu. Dediklerimden gerçekten etkilenmişti. Gözlerimizi birbirimize kilitledik Ne o bakışlarını çekti Ne de ben. uzun uzun birbirimizin gözlerine baktık. O kadar anlamlı bakıyordu ki yüklediği anlamlar altında ezilecektim. Dediği gibi gerçekten de bana aşıktı. Gözlerimi gözlerinden ayırmadan "sence ben güzel miyim zincifre" diye sordum. Sorduğum soruyla gözlerimin en kuytu köşesine o kadar büyük bir anlamla baktı ki cayır cayır yandığımı hissettim. "Tek bir göz yaşına ülkeyi kan gölü'ne çevireceğim kadar güzelsin Şahmeran."Dinçer Batur Soysal sen aşığım demesen de olur...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZİNCİFRE
Ficción GeneralKarşımda ki koltuğa baştan çıkarıcı bir şekilde yayılmış beni izliyordu. Siktir şuan ne kadar çekici ve günaha davetkar olduğundan habersizdi. Bu baştan çıkarıcı görüntüyü kafamdan imha etmeye çalışarak konuşmaya devam ettim. - Hep ilk vazgeçilen b...