"Camna perancangan kita? Semuanya undercontrol right?"
"Ya ladyboss. Kami dah setkan semuanya dengan teliti. Now tunggu arahan dari ladyboss je."
"Bagus. Aku tahu yang aku boleh harapkan korang. Ni upahnya.."
"Siap kau Huanyu. Berani kau reject aku. Kali ni aku akan buat Eason betul-betul bencikan kau..." kata Rieana sambil tersenyum sinis ke arah sesuatu di hadapannya..
----------------------------
[di rumah huanyu]
Eason sedang berseorangan di rumah tersebut kerana Huanyu perlu berjumpa dengan pengarahnya lagi. Dalam seminggu ni, hampir setiap hari Huanyu bertemu dengan pengarah tersebut. Disebabkan itu, Huanyu selalu balik lewat dan menasihati Eason supanya jangan menunggunya.
Sekarang jam menunjukkan pukul 11:30 p.m. Eason yang sudah mengantuk segera masuk ke dalam bilik untuk berehat. Tiba sahaja di bilik, Eason tiba-tiba dapat chat daripada nombor yang tidak dikenalinya. Chat tersebut menghantar satu video kepada Eason. Tanpa bertanya Eason terus menekan butang play..
Ternyata video tersebut ialah rakaman CCTV office Huanyu. Dan apa yang lebih mengejutkan lagi, masa pada CCTV itu menunjukkan pada pukul 11:15 p.m. Mata Eason terus berair lalu Eason menangis kerana tak sangka sekali lagi Huanyu telah melanggar janjinya.. Eason terus keluar dari rumah dan menuju ke office Huanyu untuk bertanyakan tentang video itu..
---------------------------
Eason tiba di company Huanyu lalu terus ke office Huanyu..
PANGG!
Pintu bilik Huanyu ditendang dengan kuat oleh Eason. Di dalam office Huanyu tersebut, Eason melihat Rieana dengan pakaiannya telah mendedahkan bahunya dan pakaian Huanyu pula butang baju di bahagian atas sudah terbuka..
"Huanyu! Apa kau buat dengan betina ni hah! Mana pergi semua janji-janji kau Huanyu!" jerit Eason. Kak Nik yang berada di hadapan office hanya mampu mendengar saja jeritan Eason kerana takut untuk masuk campur urusan peribadi mereka..
"D..dear... Listen dear! Ini bukan apa yang you fikirkan! Kitaorang takde buat pape pun!" kata huanyu sambil menolak Rieana yang berada di atas pahanya sehingga jatuh ke atas lantai.
"Bukan yang aku fikirkan?! Dia cuba goda kau kot! Takkan la kau tak perasan!"
"No dear... I takde buat apa-apa pun kat dia.. Please dear percaya kan I!" rayu Huanyu sambil menangis..
"Tak... Aku dah tak nak percayakan kau Huanyu."
"No dear. Jangan macam ni... Trust me please.." kata Huanyu sambil suaranya tersekat-sekat akibat menangis..
"Seriously Huanyu? Again? Kau dah mungkir janji kau lagi Huanyu! Aku tak sangka... Ingatkan kau dah berubah... Rupanya tanggapan aku salah! Perangai kau dari dulu memang tak berubah! Aku menyesal bagi kau peluang kedua..."
"Kita putus Huanyu.. Jangan kau berani tunjuk muka kau yang jijik tu depan aku lagi Huanyu. Aku benci kau!! " tengking Eason lalu keluar dari office Huanyu sambil menangis teresak-esak..
Huanyu dengan dirinya yang lemah sudah tidak mampu berbuat apa-apa lagi.. Dirinya sangat sakit sekarang ni. Sakit dengan kata-kata Eason sebentar tadi. Kata-kata Eason tadi betul-betil mengguris hatinya..
"Puas hati kau Rieana? Dapat tengok aku dengan Eason berpisah? Ni rancangan kau kan?" kata Huanyu sambil berjalan ke arah Rieana dengan muka seramnya..
"M..mana ada I yang rancang. You yang datang k..kat I.. W..why your face looks so scary Huanyu?" kata Rieana tersekat-sekat kerana takut akan muka Huanyu yang agak menyeramkan itu..
"Oh. jadi taknak mengaku la ni..."
Eason dengan kesabarannya yang mula menipis, mencekik leher Rieana dengan kuat. Lalu dia menghantukkan kepala Rieana ke mejanya.
"Apa lagi yang kau nak hah betina?! Tak puas lagi ke kau dah hancurkan hidup aku dengan Eason masa sekolah dulu and now u repeat it again! Memang dasar murahan!!" tengking Huanyu lalu keluar dari officenya dengan perasaan marahnya yang membuak-buak.
"Tolong I Huanyuu. Kepala I sakit sangat Huanyu.." rayu Rieana namun Huanyu tidak mengendahkannya kerana suaranya semakin lama-semakin perlahan.. Kepalanya berasa pening lalu dia pengsan di situ sambil darah mengalir di kepalanya..
"Cik Rieana! Bertahan ya cik! Ambulans dalam perjalanan!" kata Kak Nik dengan panicnya.. Dengan perlahan-lahan mata Riena mula tertutup...
-----------------------------------
Eason dengan perasaan marahnya membuak-buak terus memandu pulang ke rumah mamanya..
[tiba di rumah mama Eason..>]
"Hikss..hikss...." Huanyu menangis di hadapan pintu rumah mamanya, Erniey Lutfia.
Erniey yang terdengar seseorang menangis di hadapan rumahnya terus menuju ke arah suara tangisan itu, dan ternyata anak lelakinya yang sedang menangis di hadapan rumahnya.
"Eason! Kenapa kamu nangis ni sayang? Mari masuk dulu and ceritakan kat mama apa yang jadi sebenarnya ni..." kata Erniey sambil membawa anaknya masuk ke dalam rumah..
Erniey ke dapur untuk mengambil segelas air putih untuk anaknya..
"Nah minum air ni.. Kamu ni kenapa datang rumah tiba-tiba menangis.. Kamu ada masalah ke? Kalau ada feel free to tell me please..." kata Erniey. Sayu hatinya apabila melihat anak bongsunya itu sedih begitu.
"Mama... He betray his promise again! I hate him now! Why? Eason ni tak cukup bagus ke untuk dia sampaikan dia sanggup buat macam tu.."
"You're not that bad Eason sayang.. Mama percaya maybe dia tak sengaja buat macam tu.. Or maybe ada dalang disebalik semua ni. Kita tak boleh nak terus hukum dia.." kata Erniey sambil memeluk anaknya itu.
"Tapi kenapa mama?? Kenapa dia buat macam tu? Eason dah penat dengan semua ni mama.. Eason dah benci sangat-sangat dengan dia. Eason tak sanggup nak tengok muka dia sekarang.." kata Eason smabil menangis di dalam pelukan mamanya..
"Bertenang sayang mama.... Mama tahu eason kuat untuk hadap semua ni right? Buat masa ni tenangkan diri Eason dulu.. Masuk bilik, mandi and terus tidur.. Jangan sambung nangis pula sebelum tidur tu.." pujuk Erniey. Walaupun luaran, anaknya itu nampak kuat, tapi hati anak bongsunya itu tersangatlah sensitif.. Lagi-lagi bab cinta ni..
.
.
.
.
.
.
.
sambung next chapter >>>
thansk for read thiss.. keep voting guyss > <
YOU ARE READING
My Important Person! [C]
Romance[1ˢᵗ book♡] *warning! Homophobic dielakkan baca! kerjasama anda amatlah sy hargai.. [𝐠𝐞𝐧𝐫𝐞 𝐛𝐱𝐛🔞]-[𝐘𝐚𝐧𝐇𝐮𝐚𝐧𝐲𝐮x𝐄𝐚𝐬𝐨𝐧𝐋𝐞𝐧𝐠] Kehidupan dua lelaki yang menghadapi pelbagai masalah hidup. Yan Huanyu merupakan seorang CEO syarikat...