Chapter 18

108 5 0
                                    

"Apa lagi yang kau nak cakap Huanyu. Cukupla aku hidup dalam penderitaan selepas apa yang berlaku 3 tahun lepas tu.. Aku memang tak sanggup nak hadap benda tu lagi Huanyu.." kata Eason.

"Just dengar dulu Eason. Apa yang kau nampak dalam office aku tu bukan apa yang kau fikirkan.."

"Habistu apa? Kenapa kau nak menafikan benda tu Huanyu?" kata Eason. Tahap kesabarannya sudah mula menipis. Air matanya sudah mula bertakung semula.

"Listen. Waktu tu aku memang tak expect pun yang Rieana nak datang office aku. Then, waktu yang kau nampak baju aku jadi macam tu bukan Rieana yang buat. Aku penat sangat malam tu. So aku buka sikit butang baju aku sebab aircond office waktu tu ada masalah."

"Waktu tu jugak kepala aku pening. Aku taknak kau risaukan aku sebabtu aku tak bagitahu kau little Eason. And tiba-tiba waktu tu Rieana masuk. Apa yang aku nampak waktu tu bahu dia dah memang terdedah. and dia masuk office aku and duduk kat paha aku. Aku tak boleh nak tolak dia sebab aku tak larat sangat waktu tu. " kata Huanyu yang air matanya sudah mula membasahi pipinya..

"And tak sampai seminit selepas tu kau datang terjah office aku.. Memang takde pape yang berlaku pun masa kau sampai tu. And lepas kejadian tu, Rieana dihantar ke pusat pemulihan.. Ada sedikit retak kat kepala dia.. Aku yang buat.. Aku stress bila kau tuduh aku melulu cam tu Eason.. Sakit sangat hati aku waktu tu... And then, sejak hari tu keadaan diri aku mula tak terurus. Cam orang tak betul. Company aku hampir muflis.. Tapi atas sokongan orang terdekat especially Aunty Erniey. Aku pun bangkit balik dari kegelapan and mulakan semuanya semula.. Now, this is the new me yang kau jumpa little Eason.." kata Huanyu sambil tersenyum..

Eason seakan tidak percaya dengan apa yang dikatakan oleh Huanyu tadi. Sememangnya dia yang bersalah selama ni. Ternyata dia telah menyebabkan Huanyu terluka dengan tindakan selfishnya itu... Eason dengan tangisannya yang teresak-esak memeluk Huanyu dengan eratnya.

"Honey I'm so sorry for leaving you again honeyy!" kata Eason smabil menangis..

"It's oky sayang... Bukan salah kau pun. Izinkan aku tebus balik kesalahan aku Eason.." kata Huanyu sambil mengucup dahi Eason..

"Peluang betul-betul terakhir yang aku bagi kau kali ni Huanyu. Kalau kau buat lagi aku akan betul-betul bunuh kau..." ugut Eason..

"Tawan hati aku balik Huanyu. Buat aku nakkan kau balik Huanyu. Remember, action speak louder then words.." kata Eason sambul tersenyum..

"But, you're still not allowed to call me sayang lagi.. Got it ?"

"Oky little Eason.."

"Dah-dah, aku nak sambung buat kerja ni. Jangan ganggu aku.." kata Eason lalu bergerak keluar dari pejabatnya.

Huanyu dengan pantasnya menarik tangan Eason lalu menyambar bibir Eason dengan lembut. Mereka berada dalam keadaan itu untuk beberapa minute. Perelahan-lahan Huanyu melepaskan ciuman tersebut lalu beredar dari pejabar Eason..

Eason terkaku dengan tindakan Huanyu sebentar tadi.. Jauh di sudut hati Eason mengakui yang Huanyu sudah berubah, namun egonya menidakkan kebenaran tersebut. Hatinya masih lagi susah untuk menerima kenyataan...

--------------------------

[skip.. Eason berjalan-jalan di taman di Okinawa]

'betul ke keputusan aku tu. Walaupun dia dah bongkarkan kebenaran tapi hati aku masih sakit lagi..' keluh Eason dalam hatinya.

''Hye, sorang je ke kat sini?"

"Haah."

"Nak kenal boleh? I'm Karl Rizer. Nice to meet you..." kata Karl sambil menghulurkan tangannya.

"Eason Leng. Nice to meet you too Karl." kata Eason lalu berjabat tangan dengan Karl.

"Why you jalan sorang-sorang kat taman ni? You know that kawasan ni menjadi tumpuan untuk para couple..." kata Karl.

"I just datang sini nak tenangkan diri je.." kata eason dengan sayunya.

"Hontouka? Bukan datang sini sebab broken?" usik Karl.

"Takla. Just betul-betul nak tenangkan diri.." kata Eason sambil tersenyum..

"Ouhh. Can I ask you something?"

"Yes you can.. What is it?" tanya Eason..

"You ni single ke taken? Just ask, takde niat lain pun." kata Karl. Dia berkata begitu takut Eason sangsi dengan soalannya..

"Hehehe. Lucu la you ni tanya soalan cam ni. Jangan terkejut pulak dengan jawapan I.." kata Eason sambil tergelak kecil.. Hatinya terhibur dengan soalan yang diajukan oleh Karl.

"Kenapa? Let me guess, you single kan?"

"Tak. I taken. But now hubungan I dengan partner I ada problem sikit.." kata Eason sambil mengeluh..

"Ouhh. Melepas la ni.. Btw mesti girlfriend you cantikkan. Untung dia dapat someone yang macam you.." kata Karl. Walaupun agak sedih dengan status diri Eason tapi dia hanya mampu memberikan senyuman kepada Eason..

"Not girlfriend, but boyfriend. And boyfrind I tu agak possesif sikit. But I love him.. But, kenapa you kata melepas? Don't tell me that you want to try me?" usik Eason.

"Hehehe. Takla.. So you're--"

"Iyup. Gay.. You too?" celah Eason.

"Nope but I bi.. Btw just nak cakap you're so cute Eason. I got to go..See you next time, Eason-kun.." kata Karl lalu pergi dari situ..

'I'm cute? biar betul?' ujar Eason dalam hatinya sambil mukanya memerah..

Tanpa berlengah, Eason terus beredar dari taman itu lalu menuju balik ke kondonya..

-------------------------------

.

.

.

.

.

.

.

sambung next chapter >>>

Votee yerr guys. > <

My Important Person! [C]Where stories live. Discover now