Chapter 3

235 15 1
                                    

Setelah seharian bekerja, Eason terus menuju balik ke apartmentnya.

"Selamat pulangg kawan ku tercintaa!" kata kawan baik nya, Adriey Daniel.

"Kau ni apehal tetiba je. Kau sihat tak ni hah, Adriey?" tanya Eason.

Adriey hanya membalasnya dengan senyuman. Dia tahu yang rakannya itu penat selepas seharian bekerja.

Eason membaringkan tubuhnya di atas sofa di ruang tamu apartmentnya itu. Untuk pengetahuan korang, Eason dengan Adriey ni duduk serumah and don't worry sebab Adriey takkan tersuka dekat Eason sebab dia dah berpunya..

"Haihh. Chill la bro. Sorry ah kalau aku dah ganggu mood kau. Just nak inform kat kau je yang makan malam untuk kau aku dah masak kat dapur. Malam ni aku nak keluar dinner dengan BF aku. " kata Adriey sambil bersiap-siap untuk temujanjinya.

"Hmm. Yelah. Untung laa kau ada orang yang selalu bawak kau keluar dinner.." kata Eason dengan nada yang agak sedih.

"Kau ni jangan nak sedih sangat lah. Kau kan dah jumpa dia balik. Takkan la tak perasan lagi.. Ok laa aku nak gerak dah ni and maybe aku tak balik malam ni. Jaga diri yerr Easonn !" kata Adriey lalu menghidupkan keretanya keluar dari kawasan rumah tersebut.

'dia'. Ya, dia ialah seseorang yang paling Eason sayang dan Eason sangat merindui orang itu. Dia ialah Yan Huanyu. Cinta pertama Eason sewaktu sekolah menengah. Dia terpaksa berpisah dengan Huanyu atas sebab-sebab yang dia sendiri tidak mengetahuinya. Dan sekarang Eason telah menjumpainya semula. Dan apa yang mengejutkannya ialah Huanyu yang dia rindui itu telah menjadi bossnya sendiri.

 ----------------

Yan Huanyu pov >>

Pada pagi yang cerah, aku telah dikejutkan dengan panggilan telefon daripada PA aku.

-haihh. baru je nak sambung mimpi dah kena kacau. nasib baik si comel ni yang kacau. - ujarku dalam hati.

Aku bingkas bangun dan duduk di birai katil dan menjawab panggilan dari PA ku yang comel itu.

"Boss, maaf sy dah ganggu boss pagi ni. Just nk inform kat boss meeting boss pagi ni start pukul 9 pagi dengan syarikat Leng Holding pasal tender tu. So boss kena bersiap cepat sebab lepas meeting ni kita kena attend satu lunch dengan CEO Leng Holding dan WDS Holding untuk bincang another projek yang bakal menyusul." kata Eason dengan penuh telitinya.

Aku hanya membalasnya dengan menganggukkan kepala lalu menamatkan call tersebut lalu terus menuju ke bilik mandi untuk bersiap.

[end huanyu pov]

---------------

Tibanya mereka di bilik meeting  >>>

"Datang jugak kau eh walaupun dipaksa." kata Eimier sambil menyindir Huanyu.

"Diam Mier, Aku tak nak gaduk dengan kau hari ni, Mier.." kata Huanyu dengan tegasnya..

"Yelah ok. Now can we start our meeting ? Ohh, before we start, can I ask you who's beside you Mr. Huanyu ? " tanya Eimier. Walaupun hakikatnya dia sudah tahu yang sebelah Huanyu itu adalah adiknya..

"This is my new and my last PA. He is Eason. " Huanyu sengaja tidak menyebut perkataan 'Leng' pada nama Eason sedangkan dia tahu yang Eimier sudah tahu bahawa Eason adalah adiknya , namun Huanyu lebih memilih untuk tidak menyebutnya.

"Ohh. Your new PA. Hope yang ni kekal lama lah, tak jadi macam bekas PA kau sebelum ni. " kata Eimier dengan nada selambanya. 

 "Then shall we continued our meeting ?" tanya Eimier. Mereka yang lain hanya mengangguk dan mereka memulakan meeting tersebut.

---------------- 

[setelah habis meeting>>]

-'my last PA' apa maksud dia dowhh. haihh- keluh Eason yang dari tadi lagi tidak fokus akan kerjanya.

"Eason, can you check when our lunch with that 2 company ?" tanya Huanyu sambil tangannya sibuk menanda fail-fail projek yang akan datang.

~tiada sahutan.

Huanyu berasa sedikit bengang apabila Eason tidak mendengar arahannya. Lalu Huanyu bangun dan menuju ke meja Eason. Dia melihat Eason termenung di atas mejanya.

"Heyy Eason. Did you hear what I ask you ?!" tanya Huanyu yang sudah bengang sambil menepuk meja Eason.

Eason agak sedikit terkejut dengan tindakan Huanyu lalu dirinya hampir terjatuh dari kerusinya. Huanyu dengan paniknya menahan pinggang Eason agar tidak terjatuh. Kedudukan mereka agak rapat sehinggakan mata mereka bertembung untuk seketika. Eason dapat merasakan hembusan nafas Huanyu. Muka Eason sudah memerah dan jantungnya sudah mula berdegup kencang..

-oh shitt apahal rapat sangat niyhh. duhai jantung kenapa lah masa ni jugak kau nak bermarathon hahhh..- ujar Eason dalam hatinya.

"Sampai bila kau nak tenung muka aku? Aku tahu lah aku handsome.." kata Huanyu sambil melepaskan pinggang Eason. Jantung Huanyu juga berdegup kencang tapi dia menyembunyikannnya dengan muka ketatnya.

"M-mana ada sy tenung muka boss." kata Eason sambil berdebar.

"Haihh yelah. Btw kau dengar tak apa yang aku cakap tadi ?" tanyan Huanyu dengan muka selambanya.

"T-tak. Boss ada cakap apa-apa ke ?" tanya Eason dengan muka innocentnya.

"Aku just tnya bila lunch kita dengan 2 company tu. Haihh tulaa, sape suruh termenung je dari tadi..." kata Huanyu.

"Ohh. Lunch tu start pukul 12:30 p.m." kata Eason sambil membetulkan kedudukannya dia atas kerusinya.

Huanyu hanya mengangguk lalu ke mejanya semula untuk menyambung kerjanya.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

sambung next chapter >>>

Sambil baca tuu vote skali yer wahai reader semua.. need u guys punya support bru aq semangat nak sambung.....

My Important Person! [C]Where stories live. Discover now