Tiga hari kemudian,,
Hari ni adalah hari bahagia Eason kerana harini hari jadinya.. Eason terus bangin dari katil lalu menuju ke bilik air untuk bersihkan dirinya.. Usai mandi, Eason terus menuju ke dapur untuk menyediakan breakfast untuk dirinya..
ting,,tong..
Loceng rumahnya berbunyi.. Eason segera menuju ke pintu untuk melihat siapakah yang datang ke rumahnya..
"Suprise!! Sayang! Happy Birthday!!"
"A..apa semua ni ?" tanya Eason..
"Today is your birthday right sayang so lets celebrate it togather!" kata Huanyu sambil menghulurkan sejambak bunga rose putih kepada Eason. Bunga tersebut merupakan bunga favourite Eason..
"I orang yang pertama right yang wish.. Bagus la tu.. Btw kita celebrate sekejap kat rumah you then kita gi dating kat restoran yang I dah tempah khas for your birthday.."
"Th..thanks Huanyu. Masuklah.." Eason mengajak Huanyu masuk ke rumahnya. Muka Eason dari tadi lagi memerah apabila mendengar kata-kata Huanyu tadi.
"Oky, start again.. Happy Birthday little Eason. May god bless you dear. I nak jadikan birthday you kali ni antara birthday yang tak dapat you lupakan. I nak cakap jugak, thanks for accept me to stay by your side again dear. Thanks jugak sebab you still sayang I walaupun I banyak kekurangan. Thanks for everything sayang.." kata Huanyu sambil tersenyum manis..
Air mata yang bertakung di kelopak mata Eason mula mengalir. Terharu dengan kata Huanyu. Huanyu yang perasan Eason menangis terus dipeluknya. Huanyu makin mengeratkan pelukkannya pada Eason. Hangat sungguh pelukan Huanyu itu sehinggakan tangisan Eason semakin kuat..
"Sayang.. Jangan nangis oky.. I tak kuat tengok you nangis cam ni.. Dah tak cute dah la little Eason I.." usik Huanyu...
"Salah kau la sape suruh sweet sangat! Btw aku ni handsome bukan cute and thanks for your effort..." kata Eason sambil tersenyum manis kearah Huanyu.
"Dah la. Stop crying and potong cake ni.. Abang dah lapar ni.." kata Huanyu dengan manjanya sambil memegang perutnya..
"Haishh yelahh. Selain cake ada makanan lain lagi ke yang abang nak makan?" usik Eason. Walaupun agak kekok bagi dirinya untuk memanggil 'abang' kepada Huanyu.
"A..abang ?"
"Yelah. Abang... Kenapa tak suka ke bila Eason panggil abang, 'abang'? Kalau tak, biar jelah. Just stay with 'honey sayang' oky ?"
"Hehehe. Bukan tak suka cuma I think it's better kalau you just call me honey than abang.." kata Huanyu. Tidak dinafikan muka Huanyu amatlah merah apabila Eason memanggilnya abang walaupun sudah lama dia menginginkannya..
"Haihh. Yelaa. Meh cake tu biar I potongkan.." kata Eason lalu memotong chocolate cake yang dibeli oleh Huanyu itu. Puas hatinya dapat tengok muka Huanyu yang merah padam tadi akibat panggilan abang yang disebut olehnya tadi...
-------------------------------
[SKIP> smpai restoran yang ditempah oleh Huanyu..]
"Honeyy, sampai bila I nak tutup mata ni.. Scary tahu tak..! " rungut Eason..
"Jap ye sayang. Sikit lagi.."
Sampai sahaja mereka di tempat tersebut, Huanyu membuka ikatan mata Eason..
"1 2 3! Suprise!! Happy Birthday Eason!"
Terharu Eason dibuatnya apabila semua orang yang dia kenal berada di majlis tersebut..
//flashback
"Mama pleasee. Kali ni je tolong Huanyu." pujuk Huanyu.
"Haihh. Mama boleh je tolong kamu tapi yakin ke menjadi ? Kamu tahukan Eason tu tak suka suprise-suprise ni." kata Puan Erniey.
"Huanyu yakin mesti jadi punya la. Pasal preparetion semua Huanyu dah uruskan. Mama cuma tolong Huanyu call semua kawan-kawan Eason and saudara - mara dia je.. Just it.. Pleasee mama..." kata Huanyu dengan manjanya...
Puan Erniey hanya mengangguk lalu memberikan senyuman manis kepada Huanyu. Huanyu dengan matanya yang bersinar melihat Puan Erniey bersetuju terus dia memeluk erat Puan Erniey.. Puan Erniey hanya terhibur dengan telatah bakal menantunya itu... Hehehe..
//end flashback
"A..apa semua ni ?" kata Eason dengan nada terharu. Dia seakan-akan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya sekarang..
"Happy Birthday little boy mama.. Dah besar ye kamu ni. Mama doakan moga kamu sentiasa berjaya dalam hidup, bahagia dengan Huanyu and mama nak kamu tahu yang kamu akan sentiasa menjadi little boy mama forever.." kata Puan Erniey sambil mengusap-usap rambut anak bongsunya itu.
Eason terus memeluk mamanya setelah mendengar ucapan dari mamanya itu. Sungguh dia berasa bersyukur mempunyai mama yang penyayang seperti Puan Erniey. Sangat Erat pelukannya pada puan Erniey sehingga kan air matanya mula mengalir di pipinya.
"Haihh. Dah-dah ler tu peluk mama tu.. Tahu laa kau anak kesayangan mama.. Ni abang ada bawakan kau hadiah.." kata Eimier dengan nada yang agak sedikit menyindir.
"Biar laa. Abang cemburukan sebab tak dapat peluk mama cam ni.." kata Eason sambil menjelirkan lidahnya pada abangnya..
"Haihh. Dah-dah ler tu Eimier menyakat adik kamu tu.." kata Puan Erniey. Memang tak sah kalau dua beradik tu sehari tak bergaduh..
"Btw thanks untuk hadiah ni.. Sayang kau bang.." kata Eason lalu memeluk abangnya..
"Hmm. Yelah. Tapi kau jangan buka lagi hadiah tu.. Nanti honeymoon malam pertama nanti baru kau boleh buka.. Faham?" tegas Eimier.
"Yelah..."
Dari jauh, Huanyu hanya tersenyum melihat kegembiraan keluarga tersebut.. Dia berasa gembira melihat Eason kembali tersenyum. Tanpa dia sedari, Rizky yang berada di sebelahnya hanya tersenyum melihat Huanyu..
"Ehh Huanyu asal kau kat sini? Hari ni kan hari bahagia buah hati kau.. Patutnya hero kena sentiasa berada di samping heroin.." usik Rizky..
"Saje je aku duduk kat sini. Biarla dia layan tetamu yang lain dulu. Lagi pun ada saudara-mara dia yang dah lama dia tak jumpa.." kata Huayu sambil meneguk minumannya.
"Makin happy dowh aku tengok Eason sekarang.. Kau dah pulihkan balik ke kepercayaan dia?"
"Hmm. Tapi aku tak tahu la dia betul-betul dah terima aku ke belum.. But aku yakin aku akan buat dia lagi gilakan aku dari aku gilakan dia.." kata huanyu dengan yakinnya..
"Goodluck dengan perjuangan kau bro. Aku yakin kau boleh.. If you need any tips, roger aku.. Oky lah aku nak gi kat anak and buah hati aku.." kata Rizky sambil menepuk bahu Huanyu lalu beredar dari situ....
.
.
.
.
.
.
.
sambung next chapter >>>
tahnks for ur support.. keep vote yer readers semua > <
YOU ARE READING
My Important Person! [C]
Romance[1ˢᵗ book♡] *warning! Homophobic dielakkan baca! kerjasama anda amatlah sy hargai.. [𝐠𝐞𝐧𝐫𝐞 𝐛𝐱𝐛🔞]-[𝐘𝐚𝐧𝐇𝐮𝐚𝐧𝐲𝐮x𝐄𝐚𝐬𝐨𝐧𝐋𝐞𝐧𝐠] Kehidupan dua lelaki yang menghadapi pelbagai masalah hidup. Yan Huanyu merupakan seorang CEO syarikat...