Chapter 2

265 7 0
                                    

Pekerja perempuan tersebut a.k.a Niyya pun menunjukkan kepada Eason bilik bossnya.

"Encik Eason, tunggu kat sini sekejap ya. Sy nak inform kat boss dulu." kata Niyya kepada Eason.

"Emmm. Ok Cik Niyya.. Terima kasih" kata Eason sambil tersenyum.

Niyya pun menuju ke pintu bilik bossnya.

Tokk...Tokk..

"Boss, maaf ganggu. Boleh sy masuk?" tanya Niyya.

"Masuklah Niyya. Ada apa-apa ke yang awk nak cakap dengan sy?" tanya Huanyu sambil memandang Niyya.

"Ermm, actually boss, orang yang diterima kerja kat sini ada kat luar. Sy suruh dia tunggu kt luar untuk inform kat boss dulu.." kata Niyya.

"Ohh, ok.. Niyya panggil dia masuk. Btw thanks Niyya..." kata Huanyu.

Niyya tersenyum lalu memanggil Eason masuk ke pejabat bossnya dan dia kembali menyambung tugasnya di kaunter.

"Excuse me." kata Eason sambil mengetuk pintu bilik Huanyu.

"Silakan duduk. Jadi kau antara yang diterima kerja kan?" tanya Huanyu.

"Ya Encik Huanyu .. Maaf , boleh sy tanya apa kerja sy kat office ni?" tanya Eason dengan muka terujanya.

-haishh little Eason, makin comel laa pulak kau niyhh !!- ujar hati Huanyu.

"Ehemm. Tugas kau senang je. Jadi PA aku. Bila dalam office panggil aku boss and kat luar office pula, tolong jangan panggil aku boss, panggil Huanyu je." kata Huanyu sambil matanya tidak lepas dari Eason..

"Jadi kau start kerja hari ni. Tempat kau ada kat depantu, Dlm bilik aku..." kata Huanyu sambil menunjukkan kearah meja yang berada di bahagian tepi biliknya.

"Baik boss. Untuk sekarang ada apa-apa yang sy perlu buat?" tanya Eason sambil menyelak fail-fail yang berada atas mejanya.

"Untuk sekarang takde. Jadi kau boleh berehat kat meja kau. Sambil-sambil check and take note jadual aku untuk minggu ni" kata Huanyu yang masik lagi sibuk dengan kejanya.

"Baik boss" kata Eason. Tanpa membuang masa dia terus melakukan tugasnya..

SKIP hingga makan tghhri >>>

-haihhh. takde laa teruk sangat boss syarikat ni. Rumor yang aku dengar selama ni tak betul rupanya....- ujar Eason dalam hatinya sambil menyusun fail-fail yang berselerak di atas almari sebelah mejanya.

"Eason, kau dah makan ke ? Kalau belum, jom teman aku makan jap." tanya Huanyu kepada Eason..

"Belum lagi boss.. Ermm, takpe ke sy ikut boss makan tengahari ni ?" tanya Eason dengan takutnya.

"Takpe. Lagipun aku makan dengan kawan-kawan aku je.. Kau join sekali ok ?" Huanyu terus memujuk Eason agar makan lunch bersamanya.

"Okla kalau macam tu sy join boss sekali la.." kata Eason...

-------------------

[mereka telah sampai di sebuah restoran....]

{Chat antara Huanyu dan Rizky Rayyan (kwn baiknya ) }

Yan Huanyu: Weyh Riz, kau kat mna ? Aku dah ada kat tempat biasa ni....

Rizky Rayyan: Haa ok ok. Aku dah sampai dah ni. Tengah cari parking jap.

Yan Huanyu: Yelah ii. Cepat sikit auu..

{end chat diaorang...}

"Oderla apa-apa yang kau nak. Takpe aku belanja.." kata Huanyu sambil menghulurkan buu menu kepada Eason.

Eason melihat menu tersebut lalu memesan makanan favourite nya iaitu nasi tomyam dan air teh o ice limau manakala Huanyu hanya memesan nasi ayam dan air teh o ais. Sementara menunggu makanan mereka sampai, Huanyu bertanyakan kepada Eason tentang dirinya. Sedang mereka berbual, Rizky dan Jane pun tiba.

"Weyh, sorry sebab lambat. Susah dowh nak cari parking kawasan ni.." kata Rizky sambil merungut.

"Takpe-takpe. Duduk la, and oder apa-apa je yang korang nak. Aku belanja.." kata Huanyu.

"Btul ni kau nak belanja kitaorang Huanyu? Kalau cam tu, cik sy nak nasi goreng cina 1 dan ice chocolate 1.." kata Jane dengan gembiranya. Yelah mana tak gembirakan kawan belanja. Orang kata rezeki jangan ditolak..

"Kau tak makan ke Riz?" tanya Huanyu kepada Rizky yang asyik dengan telefonnya.

"Ohh, jap-jap aku tengah balas chat client aku jap." kata Rizky..

" Hmm yelah yelah.." jawab Huanyu menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.

"Ehh, Yu aku baru perasan. Sape boy kat sebelah kau tu?" tanya Jane sambil mengscan lelaki yang berada di sebelah Huanyu..

"Ohh, ni PA baru aku. Kenalkan nama dia Eason." kata Huanyu. Eason menghulukan tangannya pada Jane untuk bersalaman.

"Haii, sy Jane Hyra kawan Huanyu.." kata Jane sambil bersalaman dengan Eason.

-----------------

SKIP hingga habis makan..>> (sorry guys aq mls ah nk buat part yg diorg brbual :)

Huanyu meminta diri untuk ke tandas sebentar kerana perutnya tiba-tiba sakit.

"Eason, awk ni adik kepada Eimier Leng kan? Sebab nama korang hampir sama.." tanya Jane.

"Ya sy adik dia. Memang sy sepatutnya bekerja kat syarikat papa, tapi sy taknak. Sy nak cari duit sendiri.." kata Eason sambil menghirup airnya.

" Ouhh. Huanyu tahu ke awk ni adik Eimier ?" tanya Jane.

"Tahu. Tapi takde la pula dia tanya kenapa sy kerja kat syarikat dia.." kata Eason dengan hairannya. Sepanjang dia bekerja dengan Huanyu, takde pula Huanyu persoalkan status dia sebagai adik Eimier biarpun Eason tahu yang abangnya, Eimier tu musuh perniagaan Huanyu yang paling sengit..

.

.

.

.

.

.

.

sambung next chapterr >>>

Keep vote guys.. Jgn jdi silent readerr😌 Stay tunee ><

My Important Person! [C]Where stories live. Discover now