[di sebuah airport]
"I'm back, Huanyu.." kata seorang perempuan sambil tersenyum sinis. Dia ialah Rieana Qyla, Orang yang telah menghancurkan hubungan Huanyu dengan Eason sewaktu sekolah menengah. (haihh author, skit ii dh laa kutuk aq.)
[di office Huanyu.]
"Eason, tolong check fail yang projek haritu boleh.. Sy dah nak hantar projek tu kepada Leng Holding untuk disemak.." kata Huanyu sambil memeriksa beberapa fail projeknya yang lain.
"Baik boss."
Sedang mereka sibuk memeriksa fail-fail tersebut, telefon di office Huanyu tiba-tiba berbunyi. Huanyu pun menjawab panggilan tersebut.
"Boss, maaf ganggu boss tengah buat kerja. Kak Nik nak bagitahu yang staf kat kaunter kata Cik Rieana ada depan kaunter office sekarang ni. Dia kemaruk nak jumpa dengan boss. " kata Kak Nik
"Hah? Rieana? What the heck? Apa lagi yang dia nak? Haihh. Kak Nik, tolong bagitahu staf kat kaunter tu jangan bagi dia masuk ke office sy. Kalau dia degil jugak suruh guard halau dia keluar. Sy tengah sibuk sekarang ni!"
"Baik boss. Nanti sy inform kat staf kaunter tu.. Maaf ye boss sy dah ganggu bos.." kata Kak Nik.
"Takpe.. Thanks Kak Nik.." kata Huanyu lalu mematikan panggilan telefon tersebut.
'Rieana......' nama itu asyik bermain difikiran Eason. Nama yang paling Eason benci. Setelah sekian lama kita tak berjumpa, Rieana.
'Apa lagi yang dia nak agak-agaknya dari Huanyu ? ' Soalan tersebut asyik bermain difikiran Eason sampaikan dia tidak fokus bekerja.
[di meja Kak Nik>]
"Cik Rieana! Tolong la jangan degil! Boss kata dia taknak sapa-sapa ganggu dia bekerja! Sy merayu kat Cik Rieana tolong jangan ganggu boss lagi.." kata Kak Nik sambil menghalang Rieana dari masuk ke office Huanyu.
"Tolong tepi sikit Kak Nik. Takde sapa boleh halang sy berjumpa dengan Huanyu sy. Jangan halang sy Kak Nik.. " kata Rieana sambil menepis tangan Kak Nik lalu menerjah masuk ke office Huanyu..
"Huanyu! I'm back! I miss u so much Huanyu!" kata Rieana sambil memeluk Huanyu dari belakang.
"What the heck are u doing here Rieana. You tak nampak ke I tengah bekerja!" kata Huanyu dengan tegasnya sambil menolak Rieana.
"You ni. Macam tak biasa pulak. I miss you so much you tahu tak.."
"But I don't miss you, Rieana." kata Huanyu malas lalu menyambung balik tugasnya.
"By the way Huanyu, I dengar you ada PA baru lagi. Mana dia? Taknak kenalkan dia kat I ke?" kata Rieana sambil duduk di kerusi di hadapan meja Huanyu.
"Perlu ke I kenalkan? Takde kena mengena dengan you pun." kata Huanyu. Sebenarnya dia agak kurang selesa dengan kedatangan Rieana di officenya dalam masa yang sama juga dia risaukan Eason.. Huanyu takut luka Eason muncul kembali.
"Boss, ni fail yang boss suruh sy check tadi. Semua data sy dah check and semuanya undercontrol." kata Eason sambil menghulurkan fail tersebut kepada Huanyu.
"Ohh Cik, maafkan sy boleh cik ke tepi sebentar. Sy perlukan pandangan dan kepastian boss sy tentang fail ni.." kata Eason sambil menjeling ke arah Rieana. Sungguh, dia betul-betul muak dengan perangai Rieana yang gedik itu.
"Excuse me? Mana adab you sebagai seorang staf hah? I ni bakal wife boss u tau. So you kena hormat sikit dengan I.. Seriously Huanyu? Mana u kutip budak ni.. Takde adab langsung.." kata Rieana sambil mengadu kepada Huanyu.
'bakal wife? wow! mana dia dapat confident tu?' sindir Eason dalam hatinya.
"Takde adab apenye.. You tu lagi la takde adab. Kan i dah bagitahu kat staf kat bawah tu jangan bagi sape-sape jumpa i time office hour. Tapi you? Degil, mengalahkan budak-budak." sindir Huanyu.
"Habis dia tu? Main masuk je office you boleh pula!" rungut Rieana.
"Dia tu PA I so dia ada hak nak masuk office I bila-bila masa."
"PA you? Oh jdi dia la PA baru you tu. Nice to meet you. I'm Rieana Qyla, future wife Huanyu.." kata Rieana sambil tersenyum sinis.
Telinga Eason sudah mula memerah akibat menahan marah sebab sape je yang tak sakit hati bila bf sendiri dirampas orang kannn..
"Nice to meet you again Cik Rieana Qyla. I'm Eason Leng. PA and future life Huanyu. " kata Huanyu sambil tersenyum sinis lalu bergerak duduk disebelah Huanyu.
"E...eason leng ?! You ni Eason Leng yang masa sekolah menengah tu kan? Seriously Huanyu's PA? I ingatkan you dah takde, rupanya hidup lagi..." sindir Rieana.
"By the way apa yang you buat kat sini Eason? Macam laa kat luar sana tu dah takde company lain. Boleh tak you jangan kacau hidup I dengan Huanyu?" kata Rieana sambil menarik tangan Eason dengan kasar.
"Lepaskan aku la perempuan tak guna! Kau tu yang dah kacau kehidupan aku dengan Huanyu! Dengan perangai kau dari dulu tak berubah. Still murahan!"
PAKK !!
Eason dengan kesabarannya sudah hilang terus menampar pipi Rieana yang biadap itu.
"Kau tahu tak ?! You're the b*tch among the bitch*s! Jangan berani kau tunjuk lagi muka kau depan aku dan Huanyu! Penampar tu memang sesuai untuk kau. After 10 years, puas hati aku..." kata Eason lalu keluar dari office Huanyu menuju ke tandas sambil menangis..
-----------------------------------------
.
.
.
.
.
.
sambung next >>>
Readersss ku cyg. dont forget to vote yerrr ><
YOU ARE READING
My Important Person! [C]
Romansa[1ˢᵗ book♡] *warning! Homophobic dielakkan baca! kerjasama anda amatlah sy hargai.. [𝐠𝐞𝐧𝐫𝐞 𝐛𝐱𝐛🔞]-[𝐘𝐚𝐧𝐇𝐮𝐚𝐧𝐲𝐮x𝐄𝐚𝐬𝐨𝐧𝐋𝐞𝐧𝐠] Kehidupan dua lelaki yang menghadapi pelbagai masalah hidup. Yan Huanyu merupakan seorang CEO syarikat...