Chapter 4

196 9 0
                                    

---------------------

Eason dan Huanyu tiba di sebuah restoran yang ditempah khas untuk meeting mereka dengan syarikat Leng Holding dan WDS Holding. Tibanya mereka di restoran tersebut, mereka di sambut oleh pekerja-pekerja restoran tersebut dengan mesranya.

[mereka menuju ke meja yang ditempahh...]

Setibanya di meja tersebut, mera disapa baik oleh CEO WDS Holding iaitu William Jakaphan. Syarikat sukannya yang amat terkenal di Thailand telah menarik minat ramai pengusaha syarikat untuk bekerjasama dengan syarikatnya termasuk syarikat Leng Holding dan Yan Holding.

"Hi Huanyu, dh lama tak jumpa. Kau apa khabar sekarang. Sihat ke?" kata William sambil menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Huanyu.

"Aku sihat je Will. Just tu laa now syarikat aku kerap sangat adakan meeting tu yang agak sibuk tu." kata Huanyu sambil  berjabat tangan dengan William.

"Ohh bagus laa tu. So nampaknya syarikat kau dah semakin maju la kan.." usik William..

"Boleh laa. Tapi tak dapat tandingi syarikat sukan kau lagi.." kata Huanyu sambil bergelak tawa dengan Wiliiam.

"Haihh korang ni, kita bukan datang sini nak adakan reunion sekolah. Kita datang nak meeting projek baru tu..." sampuk Eimier. Dia berkata begitu sebab merasakan dirinya sedikit disisihkan..

"Laa kau ni Mier, kitaorang dah lama tk jumpa. Biasa lah masing-masing sibuk. Lain laa aku dengan kau Mier, banyak kali jumpa.." kata William. Eimier dan William memang kerap berjumpa sejak dua menjak ni atas urusan kerja.

"Ohh Huanyu lupa aku nak tanya, kau sekarang ada PA baru pula kan? Mana dia?" tanya William. Berita tentang itu sampai ke telinganya kerana dia tahu akan sifat Huanyu yang agak baran tu.

"Ni dia PA baru aku. Nama dia Eason. " kata Huanyu. Dia mempelawa Eason untuk duduk disebelahnya.

"Eason?! Dia bukan ke Eason Leng adik kepada kawan kawan kita yang kat sebelah ni, Eimier Leng?!" kata William yang masih tidak percaya dengan apa yang didengarnya tadi..

"Hmm" ringkas, tepat dan padat jawapan gang diberikan oleh Huanyu yang menyebabkan Eason terkejut dengan jawapannya..

Huanyu hanya memerhati tingkah laku Eason yang mula tidak senang duduk dengan jawapannya tadi. Eimier pula sudahpun mengetahui perkara ni akan berlaku, dia hanya memerhati sahaja keterujaan William.

"Seriously Huanyu?! Wei aku masih tak percaya do.." kata William sambil mengukirkan sedikit senyuman kepada Eason. Eason membalas senyuman William walaupun dirinya sudah mula berasa tidak selesa.

"Ye serious. Panjng citernya.. Nanti kita meet balik aku cerita kat kau.. Ok la kita ni nak berkenalan each other or datang nak meeting sambil lunch hah?" kata Huanyu dengan nada yang tegas.

"OH, ok kalau cam tu shall we continue our meeting?" kata  Eimier..

----------------

/_\ SKIP sampai hbis meeting >>>

Eason meminta diri sebentar untuk ke tandas.. Di dalam tandas dia terus menuju ke singki untuk membasuh mukanya.

[Eason pov >>]

"Seriously dia dah tahu pasal aku asal dia tak tanya hah aku masih ingat dia ke tak ?! Kenapa Huanyu..... kenapa.... Aku rindu gila do kat kau... hikss..." aku menangis dihadapan cermin tersebut lalu  berlari menuju ke tandas yang paling hujung agar tangisanku tidak didengari oleh orang lain..

"Aku betul-betul rindukan kau Huanyu tapi kenapa kau buat aku macam ni..... kenapa.... hikss... hikss" aku teruskan menangis dan menangis sehinggakan tidak sedar bahawa aku sudah lama berada di dalam tandas tersebut.

[end Eason pov ]

-----------------

-kenapa lama sangat kau kat tandas tu Eason...- ujar Huanyu dalam hatinya. Dia sangat risaukan Eason sekarang.

"Ermm, korang aku nak gi tandas jap nak cari Eason.." kata Huanyu lalu dia bergegas ke tandas untuk mencari Eason.

Sampai shaja di dalam tandas, dia terus menjerit memanggil nama Eason...

"Eason !! Where are you ! Jawab Eason kau kat mana ?!" jerit Huanyu. Dia tidak peduli orang tengah memandangnya dengan pelik asalkan dia dapat jumpa Eason.

Tiba-tiba dia mendengar satu suara yang sedang menangis di tandas yang paling hujung. Dia terus ke tandas tersebut lalu mengetuk pintu tandas itu.... Setelah beberapa kali dia mengetuk pintu tandas itu namun tiada yang menyahut, dia terus menendang pintu tandas itu..

-Pangg!!!-

Pintu tandas itu pun terbuka lalu dia ternampak Eason yang sedang terduduk di atas mangkuk tandas tersebut sambil menangis.....

.

.

.

.

.

.

.

.

.

sambung next chapter >>>

cam biasa smbil bca smbil vote yer readers sekaliann.. aq memerlukan vote dri korang untuk terus berkaryaaa....

My Important Person! [C]Where stories live. Discover now