Perlaksanaan

3.5K 41 0
                                    

Melihat usaha yang di lakjukan oleh Azhar ,Mak Lang Timah makin yakin dengan kebolehan anak buah nya untuk mengendalikan mini market nya dalam tempuh dua bulan dia bekerja.Hanya pengurusan wang tunai dan pembelian sahaja yang Mak Lang Timah belum lagi minta Azhar membantu .Kini Mak Lang Timah akanmenghabiskan masa selepas makan malam duduk berbincang dengan Azhar di meja makan .Dengan mengunakanlaptop Azhar akan menunjukan kepada MAk Lang Timah data dan maklumat yang telah di simpan dalam beberpa files mengenai pengurusan  mini market .

Dengan tunjuk ajar dari Azhar,Mak Lang Timah kini merasa dia memperolehi pengetahuan yang lebih dari Pak Lang Daud  dan tidak lagi merasakankebergantungan nya kepada suaminya itu mengenai perjalanan mini market yang menjadi milik sepenuhnya. Mak Lang Timah turut meminta Sabrina sama sama belajar dengan Azhar agar dia mampu mengendalikan mini market itu di kemudian hari.

Kini Azhar mula memberi cadangan bagi penambahbaikan perjalanan mini market tersebut dengan menawarkan khidmat penghantaran bagi pembelian yang melebihi nilai RM 50 dengan dirinya sendiri yang membuat penghantrab bagi kawasan berhampiran dengan menaiki motor milik Pak LAng Daud yang di hunakan untuk mini market.Mak Lang Timah semakin seronok dan bertambah sayang kepada Azhar. Dia kini mula memberi perhatian pada sosok tubuh anak muda yang lebih sesuai menjadi bakal menantu nya itu dengan pandangan yang berbeza,

Mak Lang Timah mula melayan 'hasutan 'syaitan yang membisik kepada nya ,'jika suaminya boleh memiliki isteri baru seorang janda muda, dia pun boleh juga memiliki kekasih seorang teruna muda 'yang kini sentiasa berada di depan matanya . Tanpa di sedari oleh Azhar yang masih fokus kepada screen laptopnya,Mak Lang Timah memerhati wajah dan tubuh Azahar bagai membuat screening X ray .Tubuh Azhar yang tegap hasil latihan sukan dan aktiviti seni mempertahankan diri menambah keterujaan Mak Lang T imah.

Bermula dari saat itu Mak Lang Timah menukar gaya pemakaian nya agar nampak lebih muda dan menrik.Dia lebih kerap memakai blouse daripada baju kurung  dan dipadankan dengan seluar palazo dan rambut nya kini hanya di ikat kebelakang  dan dibalut dengan skarf yang menampakkan lagi kejinjangan leher nya .Perubahan ini mengundang usikan dari Mbak Lily dan juga anak nya sabrina." Bukan sahaja mini market ni sudah ada perubahan ,kita pun ken a juga buat perubahan "jelas Mak lang Timah menjawab usiakan anak dan pembantunya.

Jika sebelum ini Azhar sendiri yang akan membasuh pakaian nya kini Mbak Lily di minta oleh Mak Lang Timah untuk mengutip pakaian Azhar dari bilik dan di basuh sekali dengan pakaian mereka walau pun Azhar pada mulanya menolak arahan tersebut."Ikut saja lah arahan Puan tu ,dia dah mula sayang pada Az "ujar Mbak Lily."mana tahu rezeki Az boeh jadi menantu dan taukeh mini market ini nanti"usik Mbak Lily lagi.Azhar hanya mampu tersenyum sahaja.Bagi nya kerja di situ hanya sementara menunggu keputusan peepiksaan SPM dan dia mahu membantu menjadikan mini market milik Pak Lang Daud dan Mak Lang Timah itu menjadi lebih berjaya .

Azhar makin selesa berada bersama ketiga tiga wanita di mini market itu ,MakLang Timah semakinmemberi kepercayaan kepada nya,Mbek Lily makin mesra bergurau sendadan Sabrina semakin rapat dan manja untuk meminta tunjuk ajar dalam pembelajaran nya dari Azhar terutama ketik adia membuat atau menyiapkan kerja sekolah .Hanya Pak Lang Daud yang semakin jarang menjengah di mini market dan hanya pulang memenuhi giliran dan berada di rumah kediamana tetapnya.Pada hari hari begini ketiga ketiga wanita itu pun akan berada di rumah kediaman dan meninggalkan Azhar keseorangan di mini market .

Bagai kata pepatah,'jauh di rindu dan dekat disayangi'begitulah perasaan yang di alami oleh Azhar bilamana ketiga tiga wanita tiada di sisi walau  hanya sekejap sahaja terutama bila tiba waktu malam.Selepas menutup kedai dan makan ,Azhar akan terasa sunyi tanpa gelak dan gurau senda tiga wanita  berkenaan.Dia akan mengimbau moment moment indah bersama mereka yang mungkin dia tidak sempat memberi tumpuan terutama gaya dan kemesraan yang di perlihatkan oleh Mak Lang Timah serta pemakaian nya yang mula menggoda Azhar, usikan dan gurauan Mbak Lily yang menampilkan sosok tubuh yang berisi dan pejal terutama aset aset nya serta keletah manja Sabrina ketika mahu meminta Azhar menunjuk ajar dalam pelajaran.

Azhar juga turut di hasut oleh syaitan dengan bisikan nakal yang memberi rangsangan untuk ny a mengambil kesempatan atas peluang yang di beri oleh ketiga tiga wanita yang mampu menguja dan menguji nafsu mudanya yang ada buat sementara ini dan mungkin tiada lagi di masa akan datang. Keyakinan makin bertambah untuk nya mengorak langkah merebut peluang yang datang tanpa di cari ,hanya sedikit usaha lagi yang di perlukan nya.  

C 1: Tuah TerunaWhere stories live. Discover now