1.1

365 14 0
                                    


*Sevdiğim novelleri çevirip sizinle paylaşıyorum

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

*Sevdiğim novelleri çevirip sizinle paylaşıyorum. Lütfen yorum kullanmaktan kaçınmayın yorumlarınızı çok merak ediyorum. Vote kullanırsanız da çok mutlu olurum. İYİ OKUMALAR*






Adam uzun bacaklarını çaprazlayarak oturdu, vücudunu sırtlığa yasladı.

Beyaz eldivenlere sarılmış parmak uçları, kol dayamasına düzenli bir tempoda dokundu. Adamın güzel kaşları arasında ince kırışıklıkların oluşturduğu şekli keskin bir şekilde fark eden yönetmen işaret verdi ve adamın önünde asılı duran çerçeve personel tarafından hızla kaldırıldı. Zaman kaybetmeyerek, bir sonraki tabloyu hızla duvara astılar.

Mavi gözlerin doğrudan resme baktığını doğrulayan yönetmen sakin bir sesle konuştu.

"Bu sanatçı bugünlerde ilgi odağı olan yeni bir sanatçı ve son zamanlarda Akademi Sanat Gösterisinde mükemmel eleştirilerle ödül kazandı."

Yönetmen tarafından hazırlanan en tatmin edici eserdi. Bu çalışmayı daha da öne çıkarmak için önceki çalışmaların sadece aksesuar olduğu söylenebilirdi.

"Işığı iyi kullanıyor. Önceki sanatçılardan çok daha duygusal."

Elbette eserleri sanatçının ruhuyla bu şekilde ele almak yönetmenin inancına aykırıydı.

Burası Buerno'daki en büyük sanat galerisi olan Royven'di ve o bu galerinin müdürüydü. Yönetmen unvanının yanı sıra Aaron, nesilden nesile derin sanat bilgisine sahip bir ailede doğup büyümüştü. Sanat eserlerini seven ve saygı duyan bir adamdı.

Ancak sorun, Aaron'un uğraştığı bu müşterinin çok önemli bir figür olmasıydı.

"Temayı ifade etmek için genellikle mitolojik sahneler ödünç alan bir sanatçı. Sanırım bu eserdeki figürü tanıdınız."

Adam başını belli bir açıyla eğdi. Hareketi sonunda birkaç düz platin saç teli dağıldı.

Resimdeki dolgun ve beyaz tene yavaşça bakan adam kırmızı dudaklarını yavaşça oynattı.

"O ayın tanrıçası mı?"

"Evet, öyle. İnsanın ilkel arzularını ulaşılamaz tanrısallığa yansıtmak — "

"Klişe."

Onlarca çalışmanın ardından adam dudaklarını açmıştı ama ağzından dökülen sözler sadece alaycı bir incelemeden ibaretti.

Bu sefer adamın zevkini tatmin edeceğine inanan Aaron, iç çekişini bastırdı ve ifadesini kontrol altına aldı. Kalbi o kadar ağrıyordu ki, bu adam kendinden en emin olduğu işi bile bir çırpıda fırlatıyordu.

İşi birilerini memnun etmek değildi. Fakat, Aaron 'un bunu yapmasının sebebi kendi sanat zevkini karşısında oturan zor ve eşsiz zevkleri olan adamınkiyle karşılaştırmak istemesiydi.

Sadece çıplak eserler arayan Dietrion Markisi'nin düz ve tuhaf zevki.

"Beni bağışlayın Lordum. Bugün yine kalbini memnun edecek bir iş bulduğumu sanmıyorum."

Marquis Dietrion, sanatseverler arasında tanınmış bir koleksiyoncuydu. Periyodik olarak sanat eserleri satın alarak, Aaron'un asla kaçıramayacağı büyük bir yatırımcıydı ve tuhaf bir şekilde eserin konusunu vurgulayan bir koleksiyoncuydu.

Marki, satın alırken, eserin gelecek vaat eden bir sanatçı mı yoksa zaten tanınmış bir sanatçı tarafından mı yaratıldığını dikkate almazdı. Önemli gördüğü tek bir nokta vardı.

Çıplaklık.

Aaron, pişmanlığını yutarak gözlerini kırptı.

"Buna ne dersin?"

Marki, yerinden ayrılmaya çalışırken aniden çenesiyle Aaron'un sırtını işaret etti.

Ancak o zaman Harun bir işi dışarıda bıraktığını fark etti. Arkasını kontrol eden Aaron beceriksizce dudaklarını kapattı.

"Bu çalışma ..."

Bu konuda ne söylemeliydi? Çelişkide kaldı.

Aaron belli bir seviyeye kadar olan tüm işleri severdi. Karşısında oturan adam da öyleydi....

"Resim tarzı önceki eserlere göre biraz kaba, bu yüzden görmekten memnun olmayabilirsiniz."

Düşük kaliteli sanat eserleri, bazen sanatseverlerin gazabına neden olurdu.

Aaron'un görüşüne göre bu iş böyleydi. Bu resimleri rastgele toplama sürecinde tesadüfen elde etti, ancak diğer eserlerden önemli ölçüde daha düşük bir eserdi. Muhtemelen Dietrion Markisi tarafından satın alınmayacak bir eserdi. Resmi çıkarmak onun için utanç vericiydi.

Ancak Aaron'un tavrı Marki'nin ilgisini çekmiş görünüyordu. Marki sessizce Aaron'a baktı.

"Göster."

Dedi Aaron isteksizce çalışana emir vererek. Etrafa bakan personel hızla hareket etti.

Geniş, temiz bir duvara tek başına asılan tablo, asılan diğerlerinin aksine oldukça perişan görünüyordu.

Sadece sanatçının beceriksizliği yüzünden değildi. Sefalet, o tablodaki çıplak kadından da kaynaklanıyordu.

Kadın çıplak sırtını göstererek dik durmuştu. Hafifçe eğilen başı, öne toplanan kolları ve sıkıca tutturulan vahşi doğada duran tahta parçasına benzeyen iki bacağı..

Kadının doğal olmayan ve garip duruşu izleyiciye ince bir rahatsızlık verdi. Vücudu harika görünüyordu, ama bu durum tek başına kadını iyi bir model yapamamıştı.

Tekrar baktı, aynıydı. Resimdeki kadın çok sert ve garipti. Vücudunda bulunacak hiçbir güzellik ya da sanatsal değer yoktu.

OdaklıkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin