Kendi zihinlerinde dikkati dağılmış olan Liv ve Brad aynı anda başlarını çevirdiler. Kapının açıldığını bile duymadılar, ama stüdyoya geldiğinde hiçbir fikri olmayan Marki onlara bakıyordu.
Ellerini arkasına katlayarak Marki'nin mavi gözleri Brad'in yanından Liv'e doğru titredi.Birkaç gün sonra tekrar gördüğü yüzü, bazen üzerinde kuluçkaya yattığı figürden çok daha güzel ve zarifti. Ayrıca lacivert frak, altındaki yelek ve giydiği ipek gömlek de onunla çok iyi gitti.
İş için çırılçıplak olan Liv, farkında olmadan kollarını göğsüne sardı. Bunun nedeni, Marki'nin titizlikle giyindiğini görünce çıplak vücudu hakkında bir şekilde biraz utanmasıydı. Çıplak bir model olarak ilk soyunduğunda hissettiği utanç ve utanç hayata döndü.
Onu bir zamanlar Marki'ye geri göstermişti, bu yüzden işe katlanabileceğini düşündü çünkü o zamanlar sorun yoktu.
Liv, duruma aşırı güvendiğini fark etti. Artık onu Markiz'e geri gösterdiği gün o kadar çaresiz olduğunu görebiliyordu ki utanacak vakti bile yoktu.
"Lordum Markiz, çok onur duydum! Kesinlikle hayatımın bir başyapıtını çizeceğim ve size hediye olarak vereceğim!"
Liv'e bakan Marki, Brad'e döndü.
"Sorumlu hizmetçiye eksik olan bir şeyi söylerseniz, hemen halledilir."
"Bu kadar yeter Lordum! Fazlasıyla yeterli!"
Marki'nin gözleri kaybolur kaybolmaz Liv sanki kaçıyormuş gibi başını çevirdi. Yatakta oturan kadın beyaz ve yumuşak bir battaniye çekti ve vücudunu dikkatlice örttü. Teni dikkatsizce ince bir bezle örtüldüğünde rahatlamış hissetti.
Ama bir an için öyleydi.
Liv'e bakan Markiz alaycı bir sesle sordu.
"Örtülü bedeni çizip çıplak bir tablo olduğunu iddia etmeyeceksin, değil mi?"
"Mümkün değil! Liv! Battaniyeyi hemen çıkar!"
Brad öfkeyle Liv'e bağırdı. Ses tek başına Liv'in muazzam bir hata yapmış gibi geliyordu.
Marki'yi gerektiği gibi etkilemek istediği için yapıyor olabilir, ancak Brad'in alışılmadık derecede zorlayıcı tonundan rahatsız olduğu doğruydu.
Ancak Marki'nin önünde onun ses tonu yüzünden kavga edemediler, bu yüzden Liv sessizce battaniyeyi indirdi. O anda arkadan garip bir şekilde bastırılmış bir ses geldi.
"Çalışırken her zaman bu kadar keskin misin?"
"Affedersiniz? Hayır..."
"Sanatçıların hassas olduğunu biliyorum ama dürüst olmak gerekirse ses tonunuz iğrenç."
"Beni bağışlayın Lordum! Dikkatli olacağım!"
Marki, ortalama sanatçılardan açıkça daha seçicidir.
Liv, arkasından konuşmayı dinlerken buna ikna olmuştu. Bir ressam için, her ne pahasına olursa olsun iyi çizmeleri gerekir. Yüksek ve güçlü Marki'nin ressam ve model arasındaki her konuşmaya işaret etmesi garipti. Modelle konuşma biçimine dikkat ederken çalışması gereken tek ressam Brad olacaktı.
Marki, resim sürecini gözden geçirebilmesi için gözlem yapmasını istedi mi?
Belki de gerçekten öyledir?
Liv bu olasılığı gecikmiş bir şekilde düşündü. Marki'nin onunla ve Brad'le gerçekten bir sorunu olması ve bu durumu onları taciz etmek için yaratmış olması olasılığı.
Marki, tabloyu satamayacağını iddia ettiği için acı çekmiş olabilir. Yüksek rütbeli bir kişinin reddedilme deneyimi olur mu?
Demus Dietrion'dan bahsetmiyorum bile.
Bu düşünce Liv'i tüm durum için endişelendirdi. Başından beri sorunsuz olmayan bu çalışmanın plana göre bitip bitemeyeceği konusunda başı beladaydı. Eğer ona sadece para ile tazminat teklif ederse...
Hayır, neredeyse imkansızdı. Marki'nin tabloyu ne kadar satın aldığı önemli değil, Liv'in aynı tutarı ödeme yeteneği yoktu.
Durumdan kaçma şansı yoktu. Konağa çoktan girmişti ve şimdi elbiselerini çıkardığına göre işi bir an önce bitirmek bu durumdan çıkmanın tek yoluydu. Bu nedenle Liv, Brad'in en azından asgari bir kriz duygusu hissetmesini istedi. Bir şeylerin yanlış olduğunu hissederse, işi çabucak bitirmeye de çalışırdı.
Ne yazık ki, Brad şimdi Marki'den bolca özür dilemenin tam ortasındaydı.
Liv içini çekti ve battaniyeyi tamamen bir kenara attı. Brad'in endişeli sesini dinlerken, nasıl olursa olsun iyi görünmeye çalışırken, boynunun arkasına dolanan gerilim yavaş yavaş azaldı.
"Modelin hazır olduğunu düşünüyorum."
Hayır, gerginliği kaybolmuş gibi görünmüyordu. Marki'nin sesini duyar duymaz omuzları titredi.
"Şimdi başlayalım"
Liv derin bir nefes aldı. Sonra içten içe dua etti.
Marki yakında sadece boya kokan bu sıkıcı stüdyo sahnesinden bıksın.
Marki'nin gözlemlemek için oturduğu koltuk stüdyonun bir köşesindeydi. Biri için bir kanepe ve onun için hazırlanmış şarap vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Odaklık
RomanceLiv Rhodes sıradan bir öğretmendi. Başkalarının bakışlarından kaçınarak, hasta kız kardeşinin ilacını ödemek için birkaç kez çıplak modellik yapmıştı. Bir sorun olmayacağını düşündü çünkü ressamın sadece arkasını çizmesine izin vermişti. Ta ki biri...