"Liv, Biriyle tanıştığında bana söylemelisin, tamam mı?"
"Bu olmayacak, Coryda."
"Güzelsin, zekisin ve havalısın, bu yüzden çevrende sana aşık olan bir sürü insan olmalı!"
Coryda'nın parlayan gözlerine bakan Liv alnını tuttu ve başını salladı.
"İlaç işe yarıyor olmalı çünkü çok enerjiksin. Ne rahatlama ama."
"Sırf beni düşündüğün için herkesi reddetme, tamam mı?"
Coryda'nın endişeli tonu Liv'i duraklattı.
Coryda'nın endişeleri mantıklıydı. Bunun nedeni, Liv'e biraz ilgi gösteren ancak yanında hasta bir kız kardeşi olduğunu öğrendiklerinde isteksizlik gösteren erkeklerle birkaç kez tanışmasıydı.
Coryda'ya bundan hiç bahsetmemişti ama zeki kız kardeşi durumu çabucak fark etti ve üzüldü. Eczane sahibine artık onun için bir toplantı ayarlamamasını kesin olarak söyleyebilmesinin nedeni buydu.
Liv'in bir erkekle tanışmasının üzerinden epey zaman geçmişti ama Coryda'nın aklında hep o olay vardı. Ayrıca Liv'in artık kimseyle tanıştırılmaması konusunda endişeli görünüyordu. Liv, Coryda'ya evlilik yaşını geçtiğini açıklamak için çok uğraşmıştı, ama boşuna.
"Çünkü ben iyiyim ..."
"Senin yüzünden değil. Bununla ilgilenmiyorum. O yüzden bu işe yaramaz şey hakkında konuşmayı bırakalım."
Mendil Coryda'nın hayal gücünü harekete geçirmiş gibiydi. Liv, her zaman evde olan Coryda'nın bu kadar şımarık olabileceğinden mutlu olması gerektiğini biliyordu ama konuşma konusunu beğenmedi. Liv yüzünde mesafeli bir ifadeyle mendili aldı.
Coryda yanlış fikre kapılmış gibiydi çünkü bir mendilde korku gösteriyordu.
Liv önce onu yıkamaya karar verdi. Marki kesinlikle onun durumunu biliyordu, bu yüzden ucuz sabun kullanımına şaşırmayacak veya gücenmeyecekti.
Ve Marki'nin 'ekstra çalışma' önerisi
"Ve Coryda. Geçen gün sana bahsettiğim yan iş. Korkarım biraz sonra evde olacağım çünkü yapacak daha çok işim var."
"gerçekten mi? İşinde iyi olmalısın!"
"Evet, sanırım."
Liv'in ilk etapta başka seçeneği yoktu. İşin ayrıntılarını duymamış olmasına rağmen, sabit bir cevabı olan bir teklifti.
Liv mendili sıkıca tutarak çamaşır odasına doğru döndü.
***
Resim çalışması da bugün uzun sürmedi.
Sanatçı, sanki işe konsantre olabildiği zaman sözünü kesen başka bir kişinin gürültüsüne alışmış gibi, istifa eden bir yüzle resim aletlerini topladı. Bugün en azından ellerini yoğun bir şekilde hareket ettirebildi ve ciddi bir şekilde boyamaya başladı.
Demus tuvale baktı, sonra bakışlarını biraz daha uzakta duran ve sessizce elbiselerini giyen kadına kaydırdı. Beyaz ten, yetenekli ve hızlı eller boyunca kayboldu. Demus diliyle dudaklarını hafifçe nemlendirdi ve ağzını açtı.
"Bir an için modelle konuşmak istiyorum, o yüzden önce vagonla git."
"Affedersiniz? Liv'le mi?"
Sanatçı yüzünde şaşkın bir ifadeyle Demus'a baktı ve ardından şaşkınlıkla başını salladı. Birkaç kez "Anladım Lordum" dedi ve çabucak eşyalarını toplayıp stüdyodan ayrıldı.
Ailesinin gidişini izleyen bir çocuk gibi sanatçının sırtına bakan Liv, kuru tükürüğünü yuttu. Gergin yüzü solgun görünüyordu.
Demus ona bir şey söylemek yerine stüdyodan çıktı. Bunun nedeni, güçlü boya kokusunun başını zonklatması ve mide bulandırmasıydı. Stüdyo sık sık havalandırıldı ve temizlendi, ancak işe yaramazdı. Stüdyodaki boya kokusu kalınlaştı ve Demus'un dayanması için daha az zamanı oldu.
Gerçekten zahmetliydi.
Demus birdenbire tüm bu beladan yoruldu ve tembelleşti. Ancak, arkasından gelen ayak seslerini duyduğunda tahrişi biraz azaldı. Yine de o ceset.
Bayağı hoşuna gitti.
Demus bir şey söylemeye zahmet etmese de Liv sessizce onu takip etti. Demus kadının zekasını beğendi. Ayrıca her hareketinde yüksek ses çıkarmaması ve zar zor fark edilen zayıf varlığı o kadar da kötü değildi.
Liv, çoğu insanın aksine, Demus'un dikkatini çekmek için çok uğraşmadı. Aksine, bir şekilde Demus'un görüş alanından uzak durmaya çalışıyor gibiydi.
Ne yazık ki, çabaları ne olursa olsun, oldukça göze çarpan bir insandı.
"Çayı hazırlayın."
Oturma odasına girerek hizmetçiye emir verdi ve gelişigüzel kanepeye oturdu. Onu oturma odasına kadar takip eden Liv bir an tereddüt etti ve ardından Demus'un tam karşısına oturdu.
Bir süre öncesine kadar darmadağınık olan kumral saçlar düzgün bir şekilde bağlanmıştı ve boyuna iyice düğmeli giysiler çok düzgündü. Bu sadece harika bir öğretmenin görünüşüydü.
Demus, Liv'in çarpıcı değişimini sadece birkaç dakika içinde ilginç buldu. Onu ilk bulduğunda, onun bu kadar ilginç olacağını hiç beklemiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Odaklık
RomanceLiv Rhodes sıradan bir öğretmendi. Başkalarının bakışlarından kaçınarak, hasta kız kardeşinin ilacını ödemek için birkaç kez çıplak modellik yapmıştı. Bir sorun olmayacağını düşündü çünkü ressamın sadece arkasını çizmesine izin vermişti. Ta ki biri...