Nyt job?

1.7K 44 1
                                    

Cassie's synsvinkel:


"skat du skal op nu" sagde min mor med sådan en pudse nusse stemme, som om jeg var 6 år. Jeg sukkede og prøvede at give min mor en form for tegn på at jeg ren faktisk var i live ellers ville hun blive stående... Jeg bevægede mig lidt i sengen og kunne efterhånden fornemme på min mor at hun gerne ville se mig stå helt ud af sengen inden hun havde tænkt sig at forlade mit værelse. "Okay okay" udbrød jeg og mærkede den kolde fornemmelse når man trækker den ellers dejlig varme dyne af sin krop. *suk* jeg kikkede i retningen af min mor som stod i døren "Godt, se nu og komme op så jeg kan komme igang med at lave morgenmad" "Ja ja" svarede jeg og sukkede. Jeg gik med tunge skridt over mod mit toilet. jeg gjorde hvad med end skal på et toilet og jeg ind i mit walk in clothet. Jeg fandt en crop top og et par daydreams og forlod endelig rummet for at begive mig ind til sminkebordet. Jeg tog lidt bronzer og mascara på og løb ned af trappen for der efter at fortsætte ind i køkkenet. "hvordan kan du være så frisk og morgenen" vrissede Candy. Jeg rullede øjne af hende og gik hen til min smoothie og tog min taske i hånden. Jeg greb mit penny board undervejs ud og satte ellers kurs med skolen. Det er måske lidt underligt at jeg tager et penny board i skole, når jeg bor så  langt væk fra skolen... Men altså jeg kan godt lide frisk luft og når man har en masse sange på sin mobil er det vel intet problem med lidt motion også.

Jeg nåde da også kun lige at komme ind for skolens døre..."Cassie, hvor er Candy?" kunne jeg fornemme en bag mig råbe. Jeg tog min hånd i vejret og rakte fuck da jeg med det samme kunne høre at det var Jamie der kaldte på mig. Siden hvornår er han overhovedet begyndt at komme nogenlunde til tiden? 

Jeg gik med tunge skridt over mod mit skab. Nu har Jamie lige gjort mit ellers så gode humør dårligt... "Hva' så smukke, sur i dag?" hviskede Sander ind i mit øre. "Gå nu bare ikk' du for intet ud af mig og det ved du også godt" svarede jeg surt og måske også flabet. "Det var da forsøget hver" sagde Sander med et suk og pludselig mærkede jeg et klap i røven. Nu tænker i sikkert hvem fanden er Sander? Jo det er endnu en af Candy's ex'er. Hun slog op med ham fordi hun fandt ud af at grunden til at han var sammen med hende var så han kunne komme tættere på mig... Ikke så godt. Så efter deres brud har han været efter mig og rendt efter mig som en lille hund. Det er altså træls. Jeg trænger til noget modstand... 

Resten af dagen gik med en masse grin og snak mellem mine veninder og jeg. "Cassie skal du med i byen på Fredag?" det var Smilla, hun er blondine og slank med en rigtig god tøjstil. "Neeej, jeg ved ikke rigtig, der er aldrig nogle drenge der er værd at kikke på.." Sagde jeg med et suk da det ren faktisk irriterede mig meget. "Jo Cassie vi andre er der så kan du jo bare være sammen med os" sagde Camilla med et lille grin. "Jo okay så er det en deal..." sagde jeg med et hårdt suk. 

Efter skole...

Jeg tog Candy's cykel hen til købmanden og parkerede den omme bag ved butik. Jeg gik ind ad bagvejen og fortsatte ind igennem butik indtil jeg fandt chefen. "Hej Cassie godt at se dig" udbrød chefen da han så mig "Hey hva' så Kim" svarede jeg tilbage. Ja chefen her hedder Kim, han er nok midt i 40'erne og meget flink. Mine forældre har altid været gode kunder her nede og dermed har de jo også taget Candy og jeg med her ned så af den grund kender vi ham. " Er du klar til at lærer lidt her ned så vi kan se hvad du dur til?" sagde Kim med et grin. Jeg smilede og nikkede. Jeg fik udleveret nogle skjorter i mørkeblå med butikkens logo på. Jeg gik ud på toilettet og skiftede. Jeg er "prøve" ansat i det næste 3 måneder og så kan de vælge mig fra eller vælge at fast ansætte mig. 

Dagen gik der ud ad, jeg havde allerede været her i 4 timer og lært en masse. Jeg havde stået ved kassen i en time alene nu og det var virkelig hyggeligt. "Inden du går skal du lige vide at der også er blevet ansat en ny dreng" afsluttede Kim med et nik. Jeg kikkede på ham med et interesseret blik for at fortælle ham at jeg gerne ville hører mere. "Jo altså han starter her i morgen og så skal i fremad rettet være kollegaer da i skal arbejde sammen hver mandag og torsdag" sagde han endelig da han forstod mit blik. "Okay jamen så ses vi på Torsdag" grinede jeg og vi sagde farvel... Jeg tog cyklen og cyklede hjem.


Hjemme: 

"hey skat hvordan gik det?" udbrød min mor md et kæmpe smil, da jeg kom gående ind ad døren. Sig mig en gang stod hun og ventede på mig? "Hey det gik godt nok" sagde jeg og blinkede. Jeg fortsatte op ad trappen og  drejede ned ad den gang Candy bor på. "Hey" udbrød jeg glad imens jeg stak hovedet ind ad døren. "Gå ud!!!" skreg hun. "Okay okay rolig, bare fordi jeg ikke ved at i lægger og knalder altså" vrissede jeg med et suk, da jeg opdagede hvad det gik ud på. Jamie og candy lå og knallede for fuld galop imens jeg stod og så på... Jeg vendte om på hælende og smækkede døren da jeg gik ud fra værelset. 

"Hvad sker der" råbte min mor nede fra køkkenet. "Ikke  noget mor bare bland dig uden om" sagde jeg med et suk og fortsatte ind på mit værelse.

et par timer efter:

" I love you forever" sagde Rose til Jack og gav slip på hans hånd så han faldt ned i det kolde vand. Ja jeg sad og så Titanic... Jeg stor tudet den var simpelthen så smuk den film. real love... Imens jeg stor tudet kom en brasende ind på mit værelse så jeg hoppede tusind meter op i loftet. Jeg vendte hovedet forskrækket hen mod døren. Til min store overraskelse stod Jamie inde på mit værelse? "gå dog ud!" vrissede jeg med tårer ned ad kinderne. "Tuder du" grinede han og gik tættere på min seng. "Hvad fanden laver du?" sagde jeg med et suk. "Ikk' noget prinsesse, spørgsmålet er hvad laver du?" sagde han og vippede to gange med øjenbrynene. "Jeg ved godt det ikke var et uheld at du gik ind på Candy's værelse" grinede han. Jeg kikkede lige en ekstra på ham og kikkede undrende på ham for at se om han mente det han sad og sagde der? "hvad" udbrød jeg med et voldsomt grin. "Bare rolig Cassie jeg ved at du også gerne vil have lidt af mig ikk' men du må vendte" Med disse ord forlod han mig og gik sikkert ind til Candy. Hvad har han gang i? Den sidste på hele jorden jeg vil have er sådan en umoden fyr som ham i min seng! Jeg grinede ved tanken og slukkede min mac og lagde den under min seng, og lagde mig til at sove.


                                                                     ---------------------------------

Så kom kapitel nummer 2 op. Puha et langt kapitel med 1270 ord i, jeg er faktisk ret stolt ;) Ej men håber i kan lide den indtil videre. Kapitlet er ikke rettet igennem i nu men det gør jeg lige en anden gang.

Masser af love her fra.

The boyWhere stories live. Discover now