45.

4.6K 270 87
                                    

Har bara ett ord att säga och det är WOW! När jag la ut förra kapitlet så var jag tveksam om det var lönt. Jag hade förväntat mig kanske mellan 3-5 kommentarer och kanske 10 personer som läser. Men bara efter några sekunder blev jag dränkt i kommentarer och jag blev verkligen chockad!! Även jätteroligt att se att folk som var några av de första som började läsa min första novell fortfarande är kvar!

Ett stort fett TACK till alla (ni kan räkna med fler kapitel efter denna otroliga responsen!!)

-----

Cindy's perspektiv

Kvällen slutade i soffan med Oscars smala armar runt mig. Perfekt, tycker jag. Innan hade vi lagat Oscars favoritmat och han hade faktiskt fått i sig en del. Han var glad, jag var glad. Ännu en sak som var perfekt. Under tiden jag lagade maten så hade Oscar gått ut för att köpa tomat till vår sallad. När han kom hem efter ett tag smög han in i köket där jag stod och överraskade mig med en stor blombukett och ett choklad. Världens bästa pojkvän.

Nu låg vi som sagt i soffan och kollade på Dumma mej. Typiskt oss. Barnsliga men ändå mogna på något sätt. "Jag vill ha en minion" sa Oscar plötsligt. Jag fnissade och vände mig mot honom. "En minion?" Skrattade jag och han nickade. "Dom är jättesöta" fnissade han. "Ja det har du rätt i" sa jag med ett skratt. "Den hade kunnat bo i gästrummet!" Sa han och jag skrattade. Vi höll på ett tag med att fantisera om allt vi skulle kunna göra med en minion och hur roligt det hade varit.

Men tillslut tog filmen slut och Oscar sa "Du Cindy?". "Ja hjärtat?" Svarade jag. "Jag vet att jag inte är så bra på att visa mina känslor och att det alltid är du som är romantisk, men jag ska ändra mig, jag lovar" sa han. Innan jag hann svara så började han prata igen. "Och du ska veta att, även om jag är helt värdelös på att visa det, så älskar jag dig oerhört mycket. Jag lovar att jag ska börja visa uppskattning för jag är verkligen jätteglad att du är min" sa han. Jag lutade mig fram och kysste honom. Hans mjuka läppar kändes perfekta mot mina. "Det finns ingen som är så bra som dig" viskade jag och kysste honom igen.

Tillslut somnade Oscar i min famn. Han var så vacker och fridfull. Tänk att han är min. Försiktigt kysste jag honom i pannan så att han inte skulle vakna. Han gjorde ingen vidare reaktion. Jag log för mig själv. Vackra människa. Och gud vad jag älskar honom.

Jag tog upp min mobil och bestämde mig för att ta en bild till instagram. Jag kysste Oscars kind och tog ett foto på oss. Efter några redigeringar så var jag nöjd och började skriva en text.

*Min prins❤️ Ni får säga och tycka vad ni vill, men jag älskar honom och jag bryr mig inte ett skit om vad ni har för synpunkter på det. Du är världens underbaraste älskling. Jag är inget utan dig. Glad alla hjärtans dag, jag älskar dig Oscar❤️*

Jag log nöjt och la upp bilden. Hoppas han blir glad när han ser det!

-

Morgonen därpå vaknade jag i soffan av att Oscar plötsligt snarkade. Först blev jag rädd, men när det insåg att det var han blev jag lugn igen. Ett litet fniss lämnade mina läppar när han fortsatte att snarka med munnen halvöppen. Jag måste faktiskt erkänna att han såg lite rolig ut, men han var ändå söt. Charmigt söt, typ. Men framförallt söt.

Jag ställde mig försiktigt upp för att inte väcka honom och sen smög jag in på toaletten. Efter att ha borstat håret och tvättat ansiktet gick jag ut igen.

Till min förvåning satt Oscar upp i soffan när jag kom ut. Han såg smått förvirrad ut och tittade sig omkring. Så söt. Jag sprang fram till honom, satte mig bredvid och kramade honom hårt. "Godmorgon min finaste" sa jag med ett leende och pussade honom på axeln. Han skrattade tyst och la armarna runt mig. "Oj, är du glad idag eller?" Sa han med sin hesa morgonröst, vilket gjorde att jag fick rysningar i hela kroppen. "Ja det är jag!" Svarade jag och pussade honom på kinden. "Jag är glad för att du är så himla vacker och för att du är min" la jag till med ett leende. "Jag älskar dig" svarade han och kysste mig.

Jävla Eniro ~ Oscar EnestadWhere stories live. Discover now