15

12.4K 364 105
                                    

Oscar's perspektiv

Att ligga och mysa med Cindy är något av det bästa som finns. Hennes lilla kropp passar perfekt i min famn. Hennes huvud passar perfekt mot min hals. Jag är nästan säker på att hennes läppar också skulle passa fint mot mina.

"Hur har du det i skolan? Med betyg och vänner och så?" Frågade Cindy plötsligt och avbröt mina tankar. "Mina betyg är väll ganska bra" svarade jag. "Har du några A?" Frågade hon. Jag nickade och log lite. "Tre stycken, Samhäll, Kemi och Musik" svarade jag. "Oj" sa hon imponerat. Jag skrattade lite. "Hur kan du ha A i musik! Sjunger du eller spelar något instrument?" Frågade hon. Jag nickade igen. "Både och faktiskt" svarade jag. "Åh gud, jag måste få höra!" Utbrast hon glatt. "Nej!" Sa jag snabbt. Hon skrattade och la sin hand på min kind. "Men snäääääälla?" Sa hon och gjorde en gullig min. Ett leende spred sig på mina läppar. "Jag vågar inte" skrattade jag. Hon gjorde sig till ännu mer så hon fick ännu större ögon och putade mer med underläppen. "Snälla, snälla, snälla rara fina Oscar" sa hon. Jag skrattade lite igen och skakade på huvudet. "Vad är det värsta som kan hända?" Sa hon och kröp lite närmre mig. "Att jag gör bort mig" Svarade jag och blev varm i kroppen av hennes närhet. "Det lär du knappast göra om du ha A i musik" flinade hon. Jag blev lite generad och bet mig i underläppen. "Deklart" sa jag. "Så, snälla?" Sa hon med puppyeyes. "Jaja då" svarade jag tillslut.

"Kom" sa jag och ledde upp henne till mitt rum. Hon satte sig försiktigt på sängen och jag plockade upp gitarren. "Vad vill du höra?" Frågade jag och kände hur nervositeten kom sakta smygandes. "Ehm..." Hon log samtidigt som hon tänkte. Söt.

"Thinking out loud med Ed Sheeran!" Utbrast hon och klappade med händerna.

Jag placerade mina fingrar i ett C och tog ett nervöst andetag innan jag drog första tonen. "When your legs don't work like they used too before" Cindy log stort och jag bytte ackord till Am "And i can't sweep you off of my feet"

Jag tog mig igenom hela versen utan att görs bort mig och kom nu till refrängen. "And, darling, I will be loving you 'til we're 70. And, baby, my heart could still fall as hard at 23. And I'm thinking 'bout how people fall in love in mysterious ways. Maybe just the touch of a hand. Well, me-I fall in love with you every single day. And I just wanna tell you I am. So, baby, now. Take me into your loving arms. Kiss me under the light of a thousand stars. Oh, darling, place your head on my beating heart. I'm thinking out loud. That maybe we found love right where we are. Oh, baby, we found love right where we are. And we found love right where we are"

"Oscar, d-du är jätteduktig" flämtade hon när jag var klar. Jag log generat och la undan gitarren. Hon snurrade sina armar runt mig och la sitt huvud mot min hals.

"Du är min nya idol nu, bara så du vet. Fuck 5sos" mumlade hon mot min hals. Jag skrattade och smekte hennes rygg.

"Nu måste jag ha en idolbild" sa hon och lirkade upp mobilen från sin ficka. Jag skrattade igen. "Nej men ärligt, vi har ju inga selfies tillsammans, det måste man faktiskt ha" sa hon leendes. "Där har du faktiskt en poäng" sa jag med ett flin på läpparna. Hon tog upp framkameran. "Strike a pose!" Sa hon glatt och gjorde en konstig min mot kameran. Detsamma gjorde jag. Vi båda skrattade när vi såg den.

Bilderna blev många, seriösa, oseriösa, glada, tramsiga och till och med en pussbild. Cindy föreslog att jag skulle kyssa henne på kinden, vilket jag, mer än gärna, ställde upp på. Pirret som tog plats i min mage när mina läppar mötte hennes hud var svårt att beskriva. Det enda jag kände var lycka. Jag var så fruktansvärt glad att jag nog kunnat explodera när som helst. Jag vet att det låter tramsigt med bara en puss på kinden, men det betydde så himla mycket för mig. Tyvärr varade det inte i så mycket mer än två sekunder, men det var bättre än inget. "Titta" sa hon glatt och visade bilden. Jag log, dock var den lite suddig.

"Okej, nu är det min tur!" Sa hon samtidigt som jag sa "Den blev ju jättesuddig! Vi måste ta om". Ingen av oss verkade ha uppfattat vad den andre sagt. Jag vände mitt huvud mot hennes, detsamma gjorde hon, fast tvärt om.

Innan någon av oss hann reagera så hade vi tryckt ihop våra läppar. Oj.

Jävla Eniro ~ Oscar EnestadDonde viven las historias. Descúbrelo ahora